Beantwoord

Fikse rekening

• 24 januari 2020
  • 5 reacties
  • 706 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

'Beste heer/mevrouw, 

Na mijn rekening van december 2019 te hebben ontvangen, schrok ik mij weergaloos. Ik heb een overwogen keuze gemaakt door een relatief goedkoop abonnement te nemen, met daarin wel een onbeperkt databundel. Echter heb ik geen rekening gehouden met mijn belbundel, want deze staat op 120 minuten. In december heb ik een nieuwe functie gekregen en ook een leuke nieuwe vriendin. Dit resulteerde zowel voor werk als voor het onderhouden van mijn nieuwe relatie in veel meer bellen dan die 120 minuten. Toch was ik flink verrast door de rekening, omdat ik simpelweg niet aan mijn belbundel heb gedacht. Nadat ik een rekening van 234 euro heb betaald, wat eigenlijk de helft is van mijn totale jaarabonnement, voelde ik mij toch een beetje bedondert door T-Mobile. Ik begrijp mijn eigen verantwoordelijkheid hierin, maar een beetje klantvriendelijkheid door T-Mobile is naar mijn mening hier wel op zijn plaats. 

Hoe kan het dat je WEL wordt bericht wanneer je databundel op is, maar NIET wanneer je belbundel op is? Wanneer je data op is dan wordt je internetsnelheid verlaagd en heb je een optie om een MB-aanvuller te nemen, maar hoef je in beginsel niks extra te betalen. Wanneer je belbundel op is dan hoor je helemaal niks en dan maak je kosten boven je bundel, wat kan oplopen tot honderden euro's. Wat is nou de moeite om even de klant er op te attenderen dat ze tegen het maximum van hun belbundel aanzitten. Daarnaast betaal ik straks tien euro meer en dan kan ik onbeperkt bellen binnen NL. Tien euro per maand dus, daar kon ik met de factuur van december dus 20 maanden mee onbeperkt bellen. Dan vraag ik mij serieus af wat zijn de kosten geweest voor T-Mobile, dat ik 200 euro boven mijn bundel aan jullie verschuldigd ben. 

Zoals je al merkt, ben ik erg ontevreden. Ik heb zojuist al gebeld met een medewerker van de klantenservice. Zij begreep mij een heeft tevens een aantekening hierover gemaakt. Ik ben erg benieuwd hoe T-Mobile met deze klacht omgaat. Een groots bedrijf kenmerkt zich toch door de redelijke klachten goed af te handelen en zo hun klanten behandelen alsof ze familie zijn. 

Een goed weekend, 

Rik 

icon

Beste antwoord door Hajar 25 januari 2020, 11:23

Hi Rik,

Ik begrijp dat je schrikt van zo’n hoge factuur. Het is jammer dat je niet op My T-Mobile je verbruik had gecontroleerd  want daar heb je de mogelijkheid om ten alle tijden je verbruik te checken zodat je niet over je bundel heen gaat. Wij kunnen daarom in zo’n geval geen kosten vergoeden, omdat het hier om eigen verantwoordelijkheid gaat. Ik zie dat je nu een onbeperkt internet en bellen bundel hebt dus vanaf nu zul je dit niet meer meemaken. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Rikkkg 

234 euro is wel eens fors bedrag.

Welke abonnement heeft u precies? Zover ik weet zit bij de huidige GO abonnementen altijd onbeperkt bellen met onbeperkt data.

Jammer dat u de kosten buiten de bundel niet heeft bijgehouden in de T-mobile app of via de website.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Rik,

Ik begrijp dat je schrikt van zo’n hoge factuur. Het is jammer dat je niet op My T-Mobile je verbruik had gecontroleerd  want daar heb je de mogelijkheid om ten alle tijden je verbruik te checken zodat je niet over je bundel heen gaat. Wij kunnen daarom in zo’n geval geen kosten vergoeden, omdat het hier om eigen verantwoordelijkheid gaat. Ik zie dat je nu een onbeperkt internet en bellen bundel hebt dus vanaf nu zul je dit niet meer meemaken. 

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. 

Beste @Hajar,

Bedankt voor je reactie. Het is wel jammer dat je niet reageert op het daadwerkelijke probleem dat je als abonnee niet wordt gewaarschuwd over dat je over je belbundel heen zit. Ongetwijfeld dat ik niet de enige ben die hier last van heeft gehad. Daarnaast het schrikbarend hoge bedrag voor teveel bellen. Dat is gewoon 7 keer mijn abonnementskosten. Zoals ik zelf al aangaf, is dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid hierin ook erken. Met jouw reactie zie ik dat je niks zegt over de verantwoordelijkheid of beter gezegd de klantvriendelijkheid van T-Mobile. Het winst oogmerk van T-Mobile komt hier, op een erg schijnende manier naar voren. Als vaste klant zijnde is mijn vertrouwen flink geschaad. Ik kan jullie aanraden mijn feedback / ongenoegen jullie voordeel er mee te doen voor in de toekomst.

Groeten, Rik

Als je 30 cent per minuut rekent voor bellen heb je maar liefst 13 uur gebeld. Dus dan moet je niet gek opkijken dat je zo'n rekening krijgt. Zo wordt een nieuwe vriendin een dure hobby.

Overigens had tmobile je wel een waarschuwing kunnen sturen dat je meer dan 60€ buiten je bundel belt.

Dat gebeurt dacht ik wel als je in het buitenland zit.

@Hakuin Die 60.50 euro limiet geld alleen voor Data verbruik, en die kan heel hard oplopen met 5 euro en meer per MB.

@Rikkkg En je hebt idd een eigen verantwoordelijkheid in het gedrag en verbruik, vroeger was het maandelijks gokken wat je ging betalen, heb wel duurdere rekeningen gehad in de begin jaren 90, toen kon je niks zien of opzoeken wat je verbruik was, en daarbij is er geen enkele provider die waarschuwt dat je veel belt, er zijn wel providers die een plafond hebben ingesteld wat je maximaal kun verbellen per maand.

Reageer