Beantwoord

GO basic abonnement, 120 minuten voor bellen naar Frankrijk

Wat een verschrikking om toegang te kunnen krijgen bij het forum.

Ik ben al ongeveer een uur bezig om toegang te krijgen.
Ik heb sinds 6-06-2017 een nieuw abonnement, Go-Basic-1 GB.
Heb vanavond gebeld naar Frankrijk, ongeveer 40 minuten, waar ik 120 minuten per maand naar kan bellen met dit abonnement. Wat schetst mijn verbazing: ik zit nu al over de 120 minuten heen. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Muberra 15 juni 2017, 14:38

Hoi Rinaapje,

Ik zal je ook meer informatie geven! :D

Je hebt een GO Basic abonnement, waarmee je 120 minuten kan bellen vanuit Nederland naar de EU. Dus ook Frankrijk in dit geval. In ons systeem lijkt het erop dat je nog niet de 120 belminuten hebt verbruikt, maar om het zeker te weten wil ik je vragen om een screenshot te maken van jouw verbruikstatus. Dan kunnen wij met je meekijken en jou 100% zekerheid geven. Weet je hoe je een screenshot moet maken? Daarnaast krijg je met jouw abonnement onbeperkt bellen binnen Nederland en 1 GB data om te internetten.

Wij horen graag van je! 🆒
Bekijk origineel

11 reacties

Omdat ik geen toegang heb tot jouw gegevens (en ook niet wil hebben overigens) kan ik slechts een gokje doen.

Heb je buiten dat gesprek naar Frankrijk ook nog binnen Nederland gebeld? Sinds dinsdag zijn je belminuten voor binnen en buiten de EU namelijk gelijk. Dus dan zitten de minuten die je binnen Nederland hebt gebeld er ook al bij geteld.
Ik heb inderdaad ook binnen Nederland gebeld. Eerlijk gezegd snap ik er niets van en ben bang dat dit straks extra kosten met zich meebrengt.
Reputatie 5
Badge +5
Wat ik heb begrepen van de nieuwe roamingregels is dat er een addertje onder het gras zit. Vanuit het buitenland bellen kost niks extra, maar voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland worden wel extra kosten gerekend. Wanneer je vanuit het buitenland naar een ander land belt kost dit niks extra. Toevallig dat ik dit in dit artikel tegenkwam van OneMoreThing. Zie daarvoor punt 1 in dat artikel.

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden. Zo niet, laat het dan gerust weten, de community en de mods helpen je graag verder!
Beste TheDoctor40, hartelijk bedankt voor je antwoord.
Volgens mijn abonnement heb ik recht op 120 minuten gratis bellen naar de EU. Ik wacht maar tot het abonnementsgeld wordt afgeschreven. Mocht blijken dat ik extra moet betalen kan ik alsnog reclameren.
Reputatie 5
Badge +5
He Rinaapje,

Geen probleem, always happy to help!

🙂
Reputatie 7
Badge +20
Tjonge tjonge wat een warboel. Er is dus nog veel onduidelijk.
Hopelijk weten we snel hoe het echt zit.
Reputatie 7
Badge +20
Gevonden in het forum.

Je kunt je abonnement tegen dezelfde voorwaarden gebruiken in de EU. De tarieven voor bellen naar EU-landen vanuit Nederland veranderen niet. Bel je vanuit Nederland náár een ander land? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij een paar abonnementen kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, zoals:
- 120 minuten bij Go Basic, Go Next, Go Up en Stel Samen & Stel Bij
- Onbeperkt bij Go Unlimited of bij de bundel Onbeperkt EU bellen
Ik ben weer helemaal gerustgesteld. Heb een Go Basic abonnement.:)
Reputatie 4
Hoi Rinaapje,

Ik zal je ook meer informatie geven! :D

Je hebt een GO Basic abonnement, waarmee je 120 minuten kan bellen vanuit Nederland naar de EU. Dus ook Frankrijk in dit geval. In ons systeem lijkt het erop dat je nog niet de 120 belminuten hebt verbruikt, maar om het zeker te weten wil ik je vragen om een screenshot te maken van jouw verbruikstatus. Dan kunnen wij met je meekijken en jou 100% zekerheid geven. Weet je hoe je een screenshot moet maken? Daarnaast krijg je met jouw abonnement onbeperkt bellen binnen Nederland en 1 GB data om te internetten.

Wij horen graag van je! 🆒
Ik weet niet hoe ik een screenshot moet maken, wel weet ik dat ik ongeveer 40 minuten naar Frankrijk heb gebeld en dus nog ruim een uur binnen de EU kan bellen.
Reputatie 4
Hoi Rinaapje,

Dank je wel voor jouw snelle reactie!

Ik heb hier een topic voor je hoe je een screenshot kan maken. Houd er rekening mee dat elke keer als je belt, ook al is maar een halve minuut, dat het gesprek word afgerond naar een minuut. Dus als je elke keer maar heel kort belt, dan kunnen de belminuten snel opgaan. Ik hoop dat het lukt met het maken van een screenshot en anders kan je natuurlijk ook jouw factuur afwachten, want daar kan je precies zien hoe vaak en hoelang je naar Frankrijk hebt gebeld.

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit, dan staan wij voor je klaar! 🙂

Reageer