hoge overige kosten

Reputatie 2
Tot mijn schrik zag ik net bij mijn belstatus dat mijn overige kosten maarliefst

This topic has been closed for comments

175 reacties

Reputatie 5
@justmea

Dat er overige kosten zichtbaar zijn kan verschillende oorzaken hebben. Op dit moment zijn die ook voor ons nog niet verklaarbaar. Deze zijn pas in te zien zodra de factuur beschikbaar is. Op het moment dat de kosten voort zouden komen uit het sms'en buiten de bundel zijn de kosten hier voor €0.25 eurocent. Hou je er ook rekening mee dat alles boven de 160 tekens als 2 sms'en wordt gerekend?
Reputatie 2
het vreemde is dat je met alleen 25 cent niet op zoon bedrag uit kunt komen, en ook al zou ik smsjes met meer dan 160 tekens meerekenen denk ik niet dat ik aan meer dan 300 smsjes kom.
Reputatie 2
ik zit met precies hetzelfde verhaal. de dag dat ik nieuwe minuten kreeg heb ik nog naar de belstatus gekeken en toen stond de teller op 25 euro. Prima, waarschijnlijk over de bundel heen, volgende keer beter.

Tot mijn schrik krijg ik net de factuur...138 euro, terwijl ik na de 25 euro geen minuut meer heb gebeld en niet meer heb gesmst!!!! ik blijk 147 minuten over de bundel heen,
Reputatie 2
[QUOTE=Aeon;754977]@justmea

Dat er overige kosten zichtbaar zijn kan verschillende oorzaken hebben. Op dit moment zijn die ook voor ons nog niet verklaarbaar. Deze zijn pas in te zien zodra de factuur beschikbaar is. Op het moment dat de kosten voort zouden komen uit het sms'en buiten de bundel zijn de kosten hier voor
Reputatie 2
@alex1984
Op dit moment registreert een systeem wat jij doet met je aansluiting. Bellen, smsen, internet, mms, bellen in het buitenland. Hetgeen je doet wordt verwerkt met je beltegoed. Aangezien er een verwerkingstijd zit in wat er gebeurd, kan er nooit een accuraat beltegoed getoont worden.

Bijvoorbeeld bellen in het buitenland wordt 1 keer per maand verwerkt en komt achteraf op je factuur.

Daarom kan er een pas uitleg gegeven worden op het moment dat jij en de klantenservice samen het bewijs in handen hebben; de factuur. Geen factuur betekent dat de uitleg niet juist is. Dan is het gissen en daar heeft niemand iets aan.
Reputatie 2
Webco1959 schreef:

@alex1984
Op dit moment registreert een systeem wat jij doet met je aansluiting. Bellen, smsen, internet, mms, bellen in het buitenland. Hetgeen je doet wordt verwerkt met je beltegoed. Aangezien er een verwerkingstijd zit in wat er gebeurd, kan er nooit een accuraat beltegoed getoont worden.

Bijvoorbeeld bellen in het buitenland wordt 1 keer per maand verwerkt en komt achteraf op je factuur.

Daarom kan er een pas uitleg gegeven worden op het moment dat jij en de klantenservice samen het bewijs in handen hebben; de factuur. Geen factuur betekent dat de uitleg niet juist is. Dan is het gissen en daar heeft niemand iets aan.

Maar als je tmobile belt, zijn het opeens onverklaarbare kosten. 😉
Tuurlijk joh, ze vullen er gewoon wat in.
Reputatie 2
Webco1959 schreef:

@alex1984

Op het overzicht op internet staat 'bijgewerkt tot XXXXXXX' , waarbij iedere keer de datum en tijd wordt aangegeven waarop ik kijk. Mocht het overzicht geen accuraat beltegoed weergeven dan vind ik dit behoorlijk misleidend!! Zet of geen overzicht, of zet erbij dat het niet accuraat is (waarbij meteen de hele zin van een overzicht weg is).

Daarnaast heb ik nog steeds geen verklaring waarom er voor 147 belminuten
Reputatie 7
@alex1984
Alexandra, de belstatus geeft een indicatie van het verbruik. Dit wordt ook vermeld bij je belstatus.

Ik heb je factuur van december bekeken maar daar staat niet op dat je 147 minuten buiten de bundel gebeld zou hebben voor 87 euro. Het aantal gebelde minuten buiten de bundel op deze factuur is hoger en het bedrag lager dan jij noemt. Heb je het misschien over een ander nummer?
Reputatie 2
ik zie nu net dat de bedragen nog zonder btw zijn ook. Dat betekend dus dat ik NOG MEER moet gaan betalen voor een onverklaarbaar iets,
Reputatie 2
CindyS schreef:

@alex1984
Alexandra, de belstatus geeft een indicatie van het verbruik. Dit wordt ook vermeld bij je belstatus.

Ik heb je factuur van december bekeken maar daar staat niet op dat je 147 minuten buiten de bundel gebeld zou hebben voor 87 euro. Het aantal gebelde minuten buiten de bundel op deze factuur is hoger en het bedrag lager dan jij noemt. Heb je het misschien over een ander nummer?

1. ik ben inderdaad te snel geweest, het gaat om 173 min. buiten bundel (in totaal 473,56 minuten gebeld bij 300 min. sim) en 81 euro gebruikskosten. Als ik 0,30 per minuut reken kom ik hier nog steeds niet op uit.

2. het feit dat ergens onder een apart kopje staat dat de belstatus geen bijgewerkt overzicht geeft komt totaal niet overeen met wat er boven de belstatus staat. erg misleidend en onduidelik wat mij betreft.
Reputatie 4
en ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die overige kosten hebben.
ik bel al jaren bij t-mobile, en heb nog nooit overige kosten gehad.
alleen toen ik in het buitenland op vakantie was, maar dat weet je dan zelf ook van te voren.

dit mag ook wel eens gezegd worden vind ik, i.p.v. alleen maar klagen altijd
Reputatie 2
Ik heb dit probleem ook en ik wordt er schijtziek van. Oktober? Bijna
Reputatie 2
om het allemaal nog ingewikkelder te maken: men overige kosten zin spontaan verdwenen! ik wil graag een verklaring van een t-mobile medewerker voor deze vreemde zaken.
Reputatie 2
Ik Heb Ook Even Navraag Gedaan Bij Klanten Service Ivm Hoge Overige
Kosten. Krijg Een Standaard Antwoord Moet Je Even Op De Factuur Overzicht Wachten Want Zonder Deze Kunnen Wij Niets Nakijken!!.
Eenmaal De Factuur En Om Uitleg Gevraagt Waar De Overige Kosten Van Daan Komen Kunnen Ze Niet Zeggen Want Dat Weten Ze Niet.
Ik Heb Dus Alle Extra's Die Ik Had Afgesloten Voor De Blackberry Die Ik Had Aangeschaft Voor Mijn Vrouw(instant E-mail +sms Verdubbelaar)gelijk Stop Laten Zetten.(extra Kosten 20 Euro Ex Btw)
Heb Nu Oude Tel Weer In Gebruik Waar We Voor Deze Ellende Geen Problemen Mee In De Hoop Overige Kosten Weer Te Drukken Maar Met Een Beltegoed Van 8 Euro Plus Heb Ik Nu Alweer 1euro 71 Overige Kosten.
Rara Hoe Kan Dit...
Maar Even Afwachten Op Het Rek Over Zicht :-((
Reputatie 6
Badge +8
Staat toch op je factuur waar de overige kosten vandaan komen?!
Reputatie 2
Ook ik heb hoge overige kosten, gisteren was het opeens
Reputatie 2
ik had een half jaar lang gratis t-mobile familie, op tijd afgemeld maar toch heeft t-mobile nog een maand gerekend? Mijn abo loopt af en denk er ook over na om over te stappen naar vodafoon, na jaren lang een abo te hebben gehad.
Reputatie 2
Ik heb dit probleem ook en ik wordt er schijtziek van. Oktober? Bijna
Reputatie 2
Ik dacht dat ik gek werd maar blijkbaar hebben meerdere t-mobile klanten dit. zo keek ik bijvoorbeeld afgelopen woensdag naar mijn belstatus. Resterende smsjes 152, keek ik een dag later nog een keer.. zat ik ineens 33,45 euro buiten mijn bundel ?! Sorry t-mobile maar ik verstuur nooit 400 smsjes
Reputatie 2
iedere keer als NET nieuwe belmin heb zijn er opeens overige kosten me bel min staan nog steeds op 300 en me sms ook nog op 1000. heel appart dat er dan al 0,25 cent overige kosten zijn???? daarom wilde ik zo graag weg bij t -mobile heb niks anders als problemen gehad met oneerlijke telefoon rekeningen en mijn vriend ook!!
Reputatie 2
Waarom niet alles uit
Reputatie 2
De problemen die ik hier heb gelezen heb ik zelf ook.
Ik heb 300 belmin en 100 smjes.
Ik bel bijna nooit het en smsen doe ik ook niet veel.
Ik snap gewoon niet dat ik er zoveel over heen kan zijn.
Meestal is het 20 euro over de normale kosten.
Ik snap het gewoon niet!!
Reputatie 2
idem verhaal bij mij. EUR 40 aan tegoed. extra kosten meer dan EUR 80!!! als iemand serieus overweegt om naar Tros Radar, Opgelicht oid te gaan met zijn/haar verhaal dan wil ik ook graag mee. dit is te gek voor woorden. ik heb 2 abb. bij t-mobile waarvan ik er 1 al pas geleden heb opgezegd en de 2e beeindig ik per juli. ik heb teveel negatieve ervaringen met t-mobile!!!!
Reputatie 2
ik zie ook net dat ik bij mijn overige kosten maar liefst 31 euro heb staan terwijl ik nog 38 euro aan tegoed heb...wat is dit nou want vorige maand had ik dat ook al staan.
Reputatie 2
het lijkt wel alsof er bij t-mobile iemand op het toetsenbord zit te rammen als het gaat om overige kosten. Het bellen en smsen wordt (hoop ik) exact bijgehouden en het zal dus ook mogelijk moeten zijn deze gegevens goed weer te geven op de website.
het zal al helemaal niet mogelijk moeten zijn dat mijn tegoed wordt gereset (wat volgensmij echt is gebeurt) zonder dat ik naar mijn weten in een nieuwe maand terecht ben gekomen.
ik snap echt niet dat hier niks aan wordt gedaan. Ik zou dit zelf misschien zelfs kunnen oplossen terwijl ik geen opleiding in die richting heb gedaan.
ik lijk nu heel negatief over t-mobiel, maar dat ben ik over het algemeen niet. Het is alleen wel zo dat dit soort dingen het steeds meer verpesten. Als het nog veel langer door gaat stap ik over naar een andere provider. Dan maar een datalimiet.