Beantwoord

Hoog dataverbruik

• 20 april 2018
  • 7 reacties
  • 2425 Bekeken

Enkele weken geleden hebben we basis sim met o.a. 500 mb internet. Voorheen hadden we bij t-mobile een abonnement voor 150 mb. Wat ons nu opvalt is dat de mb' s er uit vliegen. Een uurtje buiten de deur met ontvangst van een mail kost al gauw 1 mb. Bij ons vorig abonnement was daar geen sprake van. Hoe kunnen we dit voorkomen, of worden we door t-mobile bedonderd?
icon

Beste antwoord door Pilovali 21 april 2018, 17:07

Als je 4G hebt, gebruik je niet meer data. 4G is simpelweg sneller internet. Trouwens, elk abonnement bij T-Mobile heeft al enkele jaren gratis 4G.

Je kunt het beste even kijken in de datateller van je telefoon zelf waarom je meer data gebruikt. Waarschijnlijk zit er een app up te daten of te backuppen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Heb je ook een andere telefoon bij je nieuwe abonnement?
Nee
Reputatie 1
Hallo Belletje01,

Mogelijk stond uw telefoon bij uw vorig abonnement ingesteld op 3G en nu bij uw basis sim abonnement op 4G.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Mijn vorig abonnement stond ook ingesteld op 4G. Het toestel is een Galaxy J5.
Reputatie 1
Hallo Belletje01,

Ik bedoel uw netwerkmodus heeft mogelijk bij uw vorige abonnement op 3G gestaan en staat nu automatisch op 4G en daardoor heeft u mogelijk een hoger mb verbruik.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Is mogelijk Mari. Ik ga dit uitzoeken. In iedergeval bedankt voor jouw advies.

Wim
Reputatie 5
Badge +17
Als je 4G hebt, gebruik je niet meer data. 4G is simpelweg sneller internet. Trouwens, elk abonnement bij T-Mobile heeft al enkele jaren gratis 4G.

Je kunt het beste even kijken in de datateller van je telefoon zelf waarom je meer data gebruikt. Waarschijnlijk zit er een app up te daten of te backuppen.

Reageer