Vraag

Hoog dataverbruik december en januari?

• 11 januari 2017
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 2
Hi ik zie dat ik op enkele dagen echt veel data heb gebruikt op het web, 1075 mb op 18 december bijvoorbeeld . Als ik echter kijk naar de geschiedenis kom ik er niet uit, ik heb webpagina's bekeken maar niet noemenswaardig veel.
Muziek luisteren , netflix en dergelijke doe ik vooral op wifi . Andere dagen dat ik bijvoorbeeld YouTube heb gekeken heb ik veel minder verbruik , kan iemand mij helpen met wat meer tips of info? Dank!

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Kan zijn dat dat je wifi signaal is weg gevallen en je mobiel is overgeschakeld op mobiel data . Kijk je Netflix of youtube dan kan je beter even mobiel data uitzetten.
Ik heb het idee dat jouw telefoon bij slecht bereik van het Wifi netwerk (snelheid, sterkte) automatisch overschakelt op het mobiele netwerk, met extra dataverbruik als gevolg. Ik weet niet wat voor telefoon je gebruikt, maar vaak kun je dit uitschakelen. Bij de iPhone kun je dit uitzetten onder instellingen > Mobiel netwerk, helemaal onderin bij mobiel netwerk kun je de optie Wifi-assistentie en deze kun je uitzetten.
Reputatie 2
Deze staat inderdaad uit. Het is vaak op trainings dagen , ik heb het vermoeden dat het deezer is. Dit zou toch offline te beluisteren moeten zijn wanneer een album gedownload is?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Manon650,

Er wordt in ieder geval goed met je mee gedacht over mogelijke MB-vreters, leuk te zien! :)

Aan Deezer zal het sowieso niet liggen, aangezien jij Datavrije Muziek bij jouw abonnement hebt. Er worden dus ook geen MB's in rekening gebracht als jij de nummers gewoon zou streamen.

Wij mogen verder niet inzien waar jij jouw MB's aan verbruikt, dit in verband met de wetgeving op privacy. Je kunt zelf wel achterhalen waar het aan ligt, via een datateller. Daarnaast hebben wij in dit topic een aantal tips op een rijtje gezet. Hiermee kun je kijken waar de meeste MB's aan verbruikt worden en hoe je dit tegen kunt gaan. Ik zou dit topic dus eens doornemen en kijken waar het aan ligt!

Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag. 🙂

Reageer