Beantwoord

Ineens 1500mb weg in 1 dag

• 1 maart 2017
  • 7 reacties
  • 396 Bekeken

Hallo,

gisteren is er ineens 1500MB data weg uit mijn bundel, hoe kan dit? Normaal gesproken kom ik hier nooit aan, zit ik 99% van de tijd op wifi, uiterst vreemd en de antwoorden van t-mobile op vergelijkbare issues van gebruikers stellen mij geenszins gerust. Kom dus niet aan met een slap nietszeggend antwoord, geef me gewoon die 1500MB terug!
icon

Beste antwoord door Hajar 2 maart 2017, 08:37

Hi RJW,

Ik begrijp dat je baalt omdat je op een dag zoveel data kwijt bent. Wel fijn dat andere klanten met je meedenken over een oorzaak. Ik zie dat je op de 28ste 1540MB hebt verbruikt. Je geeft zelf aan dat je een software update hebt uitgevoerd en waarschijnlijk heb je dat via mobiele data gedaan in plaats van wifi. Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waaraan jij je MB's hebt verbruikt, maar je kan dit zelf wel controleren via een interne datateller. Bij een Samsung kun je dat controleren bij Instellingen> Gegevensverbruik.

Om hoog data verbruik in de toekomst te voorkomen wil ik je adviseren om dit topic door te nemen. Hier staan wat tips in die je kan gebruiken zodat je de volgende keer niet voor een verrassing komt te staan.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, laat het weten. 😉
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Welk type telefoon heb je? Het kan natuurlijk zo zijn dat er backups via je mobiele netwerk gemaakt zijn, of dat je wifi op een bepaald moment niet helemaal goed werkte en je telefoon dan terugvalt op het mobiele netwerk.

Dat je telefoon aangeeft dat je op wifi zit, wil in praktijk niet altijd zeggen dat je ook daadwerkelijk gebruik hiervan maakt. iPhones gebruiken bijvoorbeeld het mobiele netwerk als wifi niet stabiel genoeg is.
Ik heb een Samsung Galaxy 6 en het kan nooit zo zijn dat er ineens een afgeronde 1500MB verdwijnt in 1 dag als ik normaal nog niet eens 100MB in 1 week opmaak en dat al jarenlang bij een zelfde gebruiksfrequentie dus je antwoord is no good..
Reputatie 3
Badge +2
Wat vindt je telefoon zelf dat het verbruik geweest is ? (onder Instellingen -> Gegevensverbruik)
20 feb - 19 maart - 1,52GB, 200MB zou nog kunnen maar echt geen 1500MB (mooi afgerond getal ook op 1 dag), heb gisterochtend wel een samsung software update uitgevoerd maar dat is vaker gedaan en dan nooit met zoveel dataloss, dat gaat bovendien ook altijd via WIFI. Maak geen grappen maar dit lijkt wel systematische data theft.....:(
Badge +13
Het klinkt alsof die update over mobiele data is gegaan ipv je WiFi.
Toch eens goed je instellingen nagaan of je toevallig ergens updaten over mobiele data goed vind.
Of dat na de update er instellingen gewijzigd zijn en dat app updates via mobiele data zijn gegaan.

T Mobile verandert niks aan jouw toestel dat zijn altijd updates ed waardoor er dingen mis gaan.
Kijk ook even of slimme netwerkwissel aan staat, indien aan zet die uit.
Reputatie 7
Badge +20
Hi RJW,

Ik begrijp dat je baalt omdat je op een dag zoveel data kwijt bent. Wel fijn dat andere klanten met je meedenken over een oorzaak. Ik zie dat je op de 28ste 1540MB hebt verbruikt. Je geeft zelf aan dat je een software update hebt uitgevoerd en waarschijnlijk heb je dat via mobiele data gedaan in plaats van wifi. Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waaraan jij je MB's hebt verbruikt, maar je kan dit zelf wel controleren via een interne datateller. Bij een Samsung kun je dat controleren bij Instellingen> Gegevensverbruik.

Om hoog data verbruik in de toekomst te voorkomen wil ik je adviseren om dit topic door te nemen. Hier staan wat tips in die je kan gebruiken zodat je de volgende keer niet voor een verrassing komt te staan.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. Als je nog andere vragen hebt, laat het weten. 😉

Reageer