Beantwoord

Internetbundel op!

• 9 januari 2019
  • 9 reacties
  • 3145 Bekeken

Goedenavond,

Tot mijn verbazing kreeg ik vanavond een smsje waarin staat dat mijn internetbundel op is, terwijl mijn verbruik op dit moment amper 25% van mijn maandelijks tegoed is!

Hoe kan dit?

Groet,
Hakim
icon

Beste antwoord door Hajar 10 januari 2019, 13:54

Hi Hakim

Goed dat je zelf je verbruik al hebt gecontroleerd. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 09-01-2019 967 MB hebt verbruikt. Dat is bijna heel je bundel. Wij kunnen vanwege de wet op Privacy wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Ik kan je dus niet vertellen waaraan jij je MB's hebt verbruikt. Gelukkig zijn er wel mogelijkheden om dat zelf te controleren. Veel toestellen hebben een interne datateller die het verbruik per app registreert. Dus ik zou dat zeker even checken zodat je daar in het vervolg rekening mee kunt houden.

In dit topic staan ook handige tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Ik hoop dat je zo verder komt, Hakim.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi @Hakim,

Ik heb als mede-klant geen inzage in je gegevens of je abonnement, maar ik vroeg me af wat de status van je internet bundel is in My T-mobile. Zie je daar iets vreemds?
Hoi @Hakim,

Ik heb als mede-klant geen inzage in je gegevens of je abonnement, maar ik vroeg me af wat de status van je internet bundel is in My T-mobile. Zie je daar iets vreemds?

ik zie niks vreemds, normaal gesproken ontvang je een waarschuwings-sms als je bundel bijna op is, volgens mij bij 80 % of 90%, dit keer keer niet, als ik de MB's die ik tot nu toe heb verbruikt in deze periode in mijn My T-mobile bij elkaar optel dan kom ik bij lange na niet aan mijn totale bundelgrootte, en ik heb nog 17 dagen te gaan deze periode
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hakim

Goed dat je zelf je verbruik al hebt gecontroleerd. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op 09-01-2019 967 MB hebt verbruikt. Dat is bijna heel je bundel. Wij kunnen vanwege de wet op Privacy wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Ik kan je dus niet vertellen waaraan jij je MB's hebt verbruikt. Gelukkig zijn er wel mogelijkheden om dat zelf te controleren. Veel toestellen hebben een interne datateller die het verbruik per app registreert. Dus ik zou dat zeker even checken zodat je daar in het vervolg rekening mee kunt houden.

In dit topic staan ook handige tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Ik hoop dat je zo verder komt, Hakim.
Hoi Hajar,

Het is echt onmogelijk dat ik 967 MB op 9-1 heb verbruikt, de datateller van mijn telefoon geeft aan dat ik 33 MB tot nu toe heb verbruikt, zie screenshot! ik kan me niet voorstellen dat mijn datateller 967 MB ''over het hoofd ziet'', daarnaast was mijn telefoon overdag verbonden met de WiFi van mijn werk en in de avond met de WiFi van thuis, er moet dus wat anders aan de hand zijn

Reputatie 7
Badge +20
Hi @Hakim,

De verbruikte MB's zijn in ieder geval wel op de simkaart geregistreerd en dat is dan ook waar wij ons in dit geval aan houden, aangezien wij niet in kunnen en mogen zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Kijk in ieder het geval het topic waar Hajar naar verwees goed door voor tips om je dataverbruik te controleren en, indien nodig, te beperken.

Om de resterende dagen tot de nieuwe bundel te overbruggen kun je een MB-aanvuller aanschaffen, zodat je in ieder geval bezig kunt blijven!

Als wij je nog ergens anders bij kunnen helpen, let us know!
Beste David,

T-Mobile kan wel zeggen dat de MB's op mijn simkaart te zijn geregistreerd, maar als zowel de de datateller van mijn telefoon als de My Data Manager app dit extreme en abnormale gebruik niet heeft kunnen registreren, dan kan ik als consument een ding concluderen: het gebruik is onjuist door T-Mobile geregistreerd. Te meer omdat ik weet dat mijn telefoon vrijwel de hele dag op de bewuste dag met WiFi was verbonden.

Ik wil graag dat T-Mobile een diepgaand onderzoek opstart naar het gebruik van deze MB's. Ik ben bereid mijn privacy in deze kwestie op te geven om de oorzaak van het gebruik van deze MB's te achterhalen. Want als er iets op mijn telefoon zit wat ongemerkt MB's verbruikt, dan wil ik dat weten.
Reputatie 4
Badge +2
Hi @Hakim,

Ga naar playstore ——-> instellingen —-> apps automatisch updaten ——> alleen via WiFi. Het kan zijn dat je het via elke netwerk hebt.
Automatisch updaten staat bij mij uitgeschakeld, ik update handmatig en alleen via WiFi
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Hakim,

Zoals aangegeven kunnen en mogen wij dit niet voor je inzien. Het enige wat ik je hierin kan blijven aanraden is om jouw dataverbruik via de datateller en My T-Mobile te controleren. Let daarnaast ook op je WiFi-verbinding. Als deze niet sterk genoeg is wordt er overgeschakeld op mobiel internet en kost het je dus MB's.

Mocht je andere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag!

Reageer