Beantwoord

Kloppen mijn extra kosten?

• is een Master Poster
  • 18 reacties
Ik net bij toeval, en dat was maar goed ook, naar mijn extra kosten. Ik kreeg vanmiddag een bericht dat ik door mijn tegoed heen ben. Tot mijn vreemde verbazing staat er op gisteren een bedrag van 58,18 extra kosten. Hoe kan dat. Ik heb niet veel
Mb. Maar ik heb regelmatig gekeken en ik had steeds nog tegoed. En ik zit heel veel op wifi. Hoe kom ik aan dat bedrag?
icon

Beste antwoord door Roan 3 oktober 2014, 15:41

Hi Deewee,

Bedankt voor je bericht op de T-Mobile Community.

Omdat vandaag je nieuwe bundel is ingegaan en er nog geen factuur beschikbaar is kan ik de overige kosten op dit moment niet voor je nakijken.

Mochten de kosten op de eerstvolgende factuur vermeld staan dan kun je dit altijd even laten weten via één van onze Social Media kanalen zodat we voor je na kunnen gaan wat er is gebeurd en waar het eventueel is misgegaan.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Wat voor abo heb je?
En wat voor toestel gebruik je momenteel?
Dat je op WiFi zit wil niet zeggen dat er geen mobiele data word gebruikt want zodra het signaal wat zwakker is gaat je toestel automatisch zoeken naar het sterkste netwerk.
Smart start 330 sim only en een iphone 5. Ik heb mijn tegoed de hele tijd in de gaten gehouden. Was nog voldoende. Vandaag stond het pas op 0. En daarna heb ik nog geappt. Geen kosten en gisteren bijna 60 euro. Ik wil weten hoe dat kan.
Maar als je wifi wegvalt dan komt er 3g te staan. Dat zie je dus. Er klopt iets niet en ik wil graag weten wat. Zo'n bedrag zegt met niks. Een specificatie bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Badge +13
Heb je de app van t mobile op je toestel staan?
Dan kan je zien wat er gedaan is aan sessies met internet.
Met jouw prijs plan heb je ook een erg kleine internet bundel en gaat bellen en sms uit diezelfde bundel.

Voor een echte specificatie moet je de rekening zelf afwachten.
Ja ik heb de app op mijn toestel. Ik weet dat ik een kleine internetbundel heb.Maar dat ging prima tot nu. Dus op mijn rekening staat de specificatie. Ik ben heel benieuwd.
Ik sms bijna nooit. Ik bel bijna nooit.
Ik heb regelmatig gekeken op de app. En ik had nog tegoed. Tot vanmiddag. Toen kreeg ik een sms. Maar die kosten zijn van gisteren.
Reputatie 6
Badge +13
Maar heb je ook gekeken welke sessies het zijn geweest?
Je kiest op de overzicht pagina Naar verbruikt status dan kies je hetgeen wat je wilt zien aan sessies.
Daar zie je hoeveel mb je gebruikt per dag straks op je rekening kan je het per moment zien.
Maar let wel je kan niet zien waaraan je data heb gebruikt dat kan t mobile ivm de privacy ook niet.

Je sim kaart registreert alle contact die je toestel maakt en enkel door mobiele data uit te zetten voorkom je dat.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de app aangeeft dat ik nog tegoed heb. Dat is het eerste wat niet klopt. En ten tweede, ik krijg pas een sms als ik al 58,18 verbruikt heb na ruim 24 uur. Dat noem ik zeer slechte service. Ik voel me ook niet aangesproken om op te draaien voor kosten die door jullie nalatigheid zijn ontstaan. Wel de kosten na de sms. Maar niet de kosten voor de sms. Ik heb ook een klachtenformulier ingevuld. Zo'n sms hoor je meteen te krijgen en niet na 24 uur.
Reputatie 5
Hi Deewee,

Bedankt voor je bericht op de T-Mobile Community.

Omdat vandaag je nieuwe bundel is ingegaan en er nog geen factuur beschikbaar is kan ik de overige kosten op dit moment niet voor je nakijken.

Mochten de kosten op de eerstvolgende factuur vermeld staan dan kun je dit altijd even laten weten via één van onze Social Media kanalen zodat we voor je na kunnen gaan wat er is gebeurd en waar het eventueel is misgegaan.
Mijn factuur atAat online. Ik zou op 28/9 227328 kb verbruikt. Heb net l wen mail gestuurd. Ik wil een specificatie. Dit wist ik al en waarom sturem jullie veel te laat een sms. Pas na 24 uur als er al een bedrag van 60 euro staat. Het bedrag is inmiddels met btw meer dan 100 euro. Ik wil weten hoe dat kan. En graag zo snel mogelijk!
Reputatie 4
Zoals ook al in een ander topic die je extra had aangemaakt is besproken met Gwendolyn, wij kunnen de aantal verbruikte MB's niet voor je inzichtelijk maken.

De sms die wij sturen kan iets achterlopen maar dit is meer wanneer een dataverbinding pas heel laat wordt afgesloten. In jouw geval heb je een Smart Start abonnement. Hierbij zijn wij bij verbruik van je bundel niet verplicht om een smsje te sturen. Wij hebben op 28 september laten weten dat je mobiel internet uit je bundel aan het verbruiken was.
Niet verlpicht om een sms te sturen? Maar jullie doen het toch? Vraag 1 waar staat dan dat jullie dat niet verplicht zijn. Vraag 2 als jullie dan toch blijken te versturen is het wel heel klantonvriendelijk om te wachten tot de klant al 60 euro over zijn abo heen is. Vinden jullie zelf ook niet? En de app gaf aan dat ik nog tegoed had.
Nog een reactie. Jullie hebben het over iets achterlopen, iets is 24 uur en is in mijn geval 60 euro.
Ik ben al jaren klant bij jullie. Maar ik vind dit een hele vreemde manier van zaken doen. Ik heb een abonnement van 10 euro, wat normaal zonder de korting het dubbele zou zijn. Ik installeer JULLIE app op mijn telefoon. Het gaat wel om een bedrag van 105 euro bij een abonnement van 9,99 euro.
CBP: providers mogen dataverkeer klanten inhoudelijk analyseren - update

Door Arnoud Wokke, maandag 15 september 2014 21:13, reacties: 146, views: 21.208 • Feedback

Mobiele providers mogen in Nederland dataverkeer van klanten inhoudelijk analyseren en opslaan om klanten inzicht te geven in hoe ze hun data verbruiken. Dat zegt het College Bescherming Persoonsgegevens in tv-programma Radar.

CBP-voorzitter Jacob Kohnstamm zei in Radar dat het wenselijk is als mobiele providers als Vodafone, KPN en T-Mobile bijhouden wat klanten op internet doen, zodat ze in geval van hoge rekeningen daar inzicht in kunnen geven.

Dus als blijkt dat ik moet betalen, dan wil ik tenminste weten waar ik voor betaal.
Op de site van de Rijksoverheid, eerste alinea, van conclusies.
Jullie zijn wel verplicht de klacht vantevoren in te lichten, 1 of meerdere keren.
Ik bedoel de klant vantevoren inlichten en niet na 24 uur.
Dus hoe gaan jullie dit nu oplossen?
Ik heb verleden mijn automatische incasso overgezet naar acceptgiro, via my t-mobile.
Tot mijn vreemde verbazing zie ik net dat dit niet gebeurd is en het bedrag van 105 euro gewoon van mijn rekening is afgeschreven.
Willen jullie mijn berichten goed lezen. Jullie zijn fout en ik wil het teveel betaalde, ik schat een euro of 70 teruggestort krijgen.
Ik wil een analyse van mijn dataverkeer, daar heb ik recht op. Zie bovenstaande berichten en jullie hadden me op tijd moeten waarschuwen, zie bovenstaande berichten.
Reputatie 4
@Deewee

Deze reglementen gelden voor toekomstige abonnementen na deze ondertekening. Jouw abonnement valt hier nog buiten. Bij jouw abonnement heb je 1 bundel voor sms, MB en minuten. Je krijgt namelijk een smsje wanneer je buiten jouw belbundel MB's aan het gebruiken bent. Wanneer dit smsje verzonden wordt kan afhankelijk zijn wanneer jouw datasessie is afgerond of wanneer de update door het systeem wordt opgepakt.

Ik heb overigens je betaalwijze naar acceptgiro overgezet. De toekomstige rekening van 3 november zal via een acceptgiro binnenkomen.
Waar staat dat jullie niet verplicht zijn om mij op tijd een sms te sturen. Ik kan dat in mijn contract niet vinden. Ik vind dat jullie wel wat schappelijker mogen zijn. Nogmaals, we hebben het over een bedrag van bijna 100 euro over mijn abonnement heen. En met een of andere lulsmoes wordt ik afgescheept door jullie.
Daarbij mijn contract is van 2013 en dat stuk op de site van de rijksoverheid waarin staat dat er een waarschuwings sms verstuurd moet worden is van 2012, zie bijlage, onder de conclusie.
2e foto pint 3 en ook dat is van 2012. Dus het klopt niet wat je zegt.
Hier is het hele contract uit 2012 en zoals ik al zei, mijn abonnment is uit 2013.
Net telefoon van een hele aardige mijnheer van T-Mobile. Kosten worden gecrediteerd.
Bedankt T-Mobile 😃

Reageer