Beantwoord

MB's op tijdens wifi verbinding

• 6 maart 2017
  • 4 reacties
  • 488 Bekeken

Hallo,
Afgelopen zaterdag ochtend was ik thuis (en was dus verbonden met onze wifi) en keek ik op mijn t-mobile app hoeveel mb's ik nog had: 194. Terwijl ik nog steeds op de wifi zat ben ik gaan netflixen op mijn telefoon. Een tijdje later krijg ik ineens een smsje van t-mobile binnen dat mijn bundel 100% verbruikt is. Terwijl ik het smsje kreeg keek ik bovenin het scherm van mijn telefoon waar gewoon een wifi symbool stond. Buiten dat heb ik sinds ik netflix heb al ingesteld dat hij het niet doet als mijn telefoon niet verbonden is met wifi en stond er niks anders op mijn telefoon aan dat in zo'n korte tijd ineens zoveel mb's zou gebruiken. Voor mijn gevoel worden er op de een of andere manier mb's van mij afgenomen, wat erg vervelend is aangezien ik een extra bundel heb moeten kopen hierdoor.
Graag hoor ik of hier een verklaring en oplossing voor is. Dit is niet de eerste keer.

Janine
icon

Beste antwoord door Friesian_1 7 maart 2017, 07:14

Het Wi-Fi signaal is idd minder stabiel, het kan zelfs gebeuren dat je beiden ziet Wi-Fi gebruik en mobiel data. Centaur geeft een goed punt !

Zet mobiel data alleen aan als dat nodig is. Gebruik je, heb je verbinding met Wi-Fi zet mobiele netwerken uit. Slimme netwerkwissel/Wi-Fi assistent (Android/IOS) staat uit ?

Een kleine maar zeer efficiënte tip. Wanneer je niet perse bereikbaar moet zijn, zet vliegtuigstand aan en daarna Wi-Fi. De simkaart is dan geblokkeerd voor alle verkeer en Wi-Fi kan dan gewoon zijn werk doen in vertrouwen. Upgrades kunnen dan niet mobiel worden binnengehaald op je toestel. Ook het genoemde Netflix kun je dan vertrouwd gebruiken.

MB's worden niet afgenomen er kan veel verschil gemaakt worden met de juiste instellingen op de telefoon, juiste apps.

Waneer je kijkt op gegevensgebruik, op een data monitor app waar je je limiet (veilig) kunt instellen zie je welke apps actief data hebben gebruikt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Het signaal van T-Mobile is zeer sterk,
Telefoons kieze vaak voor het sterktste signaal.
Bij mij is T-mobile 4 x sneller dan mijn kpn wifi
Het Wi-Fi signaal is idd minder stabiel, het kan zelfs gebeuren dat je beiden ziet Wi-Fi gebruik en mobiel data. Centaur geeft een goed punt !
Zet mobiel data alleen aan als dat nodig is. Gebruik je, heb je verbinding met Wi-Fi zet mobiele netwerken uit. Slimme netwerkwissel/Wi-Fi assistent (Android/IOS) staat uit ?

Een kleine maar zeer efficiënte tip. Wanneer je niet perse bereikbaar moet zijn, zet vliegtuigstand aan en daarna Wi-Fi. De simkaart is dan geblokkeerd voor alle verkeer en Wi-Fi kan dan gewoon zijn werk doen in vertrouwen. Upgrades kunnen dan niet mobiel worden binnengehaald op je toestel. Ook het genoemde Netflix kun je dan vertrouwd gebruiken.

MB's worden niet afgenomen er kan veel verschil gemaakt worden met de juiste instellingen op de telefoon, juiste apps.

Waneer je kijkt op gegevensgebruik, op een data monitor app waar je je limiet (veilig) kunt instellen zie je welke apps actief data hebben gebruikt.
Bedankt voor uw reactie. Echter heb ik, zoals ik al zei, op mijn iphone ingesteld dat Netflix niet werkt via mijn mobiele data. Dan zou dit niet moeten kunnen toch?
En wat geeft de telefoon aan wat er actief data heeft gebruikt ?
Zie mijn onderste 3 regels in mijn reactie. 🙂

Reageer