Beantwoord

MB's verbruikt

• 6 juni 2017
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Hoewel ik Tot nu toe alleen via wifi op Internet ben geweest zijn er wel mb,s afgeschromen. Hoe kan dat?

Groetjes Martine
icon

Beste antwoord door Kaassausje 7 juni 2017, 08:47

Hoi Martine, welkom op het klantenforum.

Als er toch MB's zijn verbruikt, zat je niet op de Wi-Fi.

Zou je onder Wi-Fi willen kijken of data-assistentie / automstische netwerkwissel aan staat? Zo ja: zet deze dan uit. Als die instelling aan staat èn je laat zowel mobiele gegevens als wi-fi aan staan, pakt de telefoon meestal 4G, omdat dat over het algemeen een sterker signaal geeft. Op die manier verbruik je (meestal ongemerkt) toch de data uit je bundel.

In de interne datateller van je telefoon zou je moeten kunnen nagaan wat er data heeft verbruikt. Vanwege de wet op de privacy mag T-Mobile niet registreren waar de data precies voor wordt gebruikt.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Martine, welkom op het klantenforum.

Als er toch MB's zijn verbruikt, zat je niet op de Wi-Fi.

Zou je onder Wi-Fi willen kijken of data-assistentie / automstische netwerkwissel aan staat? Zo ja: zet deze dan uit. Als die instelling aan staat èn je laat zowel mobiele gegevens als wi-fi aan staan, pakt de telefoon meestal 4G, omdat dat over het algemeen een sterker signaal geeft. Op die manier verbruik je (meestal ongemerkt) toch de data uit je bundel.

In de interne datateller van je telefoon zou je moeten kunnen nagaan wat er data heeft verbruikt. Vanwege de wet op de privacy mag T-Mobile niet registreren waar de data precies voor wordt gebruikt.
Een andere oplossing is om het mobiele netwerk altijd uit te laten en alleen aan te zetten als je het nodig hebt. Dus als je buiten de deur, op een plaats waar je geen wifi hebt, internet nodig hebt. Zie de afbeelding( Iphone)
Ik heb een Samsung en klopt het als ik daar bij mobiele netwerk ben dat ik dan bij "Roaming" kom en die dan uit moet zetten?
Bedankt voor de snelle reactie
Groetjes Martine
Hoi Martine.

Nee, roaming is voor het gebruik van internet in het buitenland.

Zoals ik in mijn eerste post al schreef: ga even naar Wi-Fi en zet automatische netwerkwissel uit.

Als je met 1 vinger de notificatiebalk (met tijd, batterij, etc.) naar beneden sleept, staan er allemaal snelknoppen, als je 'Mobiele gegevens' uitzet, zet je het internet van T-Mobile uit. Wanneer je buiten de deur internet nodig hebt, zet je op dezelfde manier de knop weer aan. Werkt ook voor Wi-Fi en alle andere snelknoppen daar. (Lang ingedrukt houden brengt je naar het menu van die setting.)
Het is me gelukt om netwerkwissel uit te zetten en ga ik naar buiten kan ik het weer aan zetten
Bedankt voor de uitleg!!!!!
Hoi Martine.

Fijn om te lezen dat het gelukt is. :)

Automatische netwerkwissel kun je in principe uit laten staan. Die optie is eigenlijk alleen 'leuk' voor het echt onbeperkte internet. (Aangezien die optie er vaak voor zorgt dat je gewoon overgaat op 4G, omdat dat signaal vaak sterker is dan Wi-Fi.)

Als 'automatische netwerkwissel' uit staat, kun je eventueel zowel Wi-Fi als 4G aan laten staan en dan even aankijken of het wel goed gaat met de juiste verbinding vasthouden. Dit verbruikt wel wat meer van de batterijlading, dan wanneer je één van de twee opties aan hebt staan. (Anders gewoon wisselen tussen die twee. 😉 )

Reageer