Beantwoord

MB's verdwijnen als sneeuw voor de zon

  • 24 januari 2017
  • 4 reacties
  • 372 Bekeken

Gistermiddag was ik in het buitenland en had mijn Iphone 6 in een locker.
Ik heb een stel samen en stel bij abbo. Had nog 381 MB beschikbaar. Daarnaast krijg ik 500 MB omdat ik werk met T-mobile samen. Kreeg ook netjes een bericht dat ik nu in Duitsland gebruik ging maken van mijn 50 MB buitenland bundel.
Gisteravond op de terugreis krijg ik een bericht dat ik door mijn mb's ben. Ik zou 480 Mb gebruikt hebben

Dat kan toch helemaal niet??
Ik denk dat de app niet goed werkt. Hij laat ook steeds zien dat ik 1000 MB beschikbaar heb terwijl ik 500 en 500 MB moet zien.
Kunnen jullie eens kijken wat er aan de hand is??
Groetjes Tineke
icon

Beste antwoord door David 25 januari 2017, 15:43

Hoi Tineke,



Dat was misschien een korte storing, want jouw verbruikstatus nu wel weer online. Je kunt deze via My T-Mobile checken. Als je naar Verbruikstatus gaat, dan zie je ook de details van de meters die je op de voorpagina ziet.



Op de voorpagina worden de MB's van jouw databundel en T-Mobile Samen namelijk gebundeld en onder 'Verbruikstatus' zie je dat het om 2 keer 500 MB gaat. Aan de voorkant staat nu 'Oneindig', omdat je bij jouw abonnement altijd internet op basissnelheid hebt, ook als jouw bundels verbruikt zijn. Dit klopt dus allemaal.



Wij mogen niet inzien waar jij jouw MB's aan verbruikt, dit in verband met de wetgeving op privacy. Als je naar specificatie gaat onder het kopje 'Verbruikstatus' zie je wel hoeveel data je per dag hebt verbruikt. Op 23 januari is er inderdaad een flinke uitschieter van 443 MB te zien. Je gaf al aan dat je toen in Duitsland was, waarschijnlijk had je toen roaming uitgeschakeld staan en anders zijn de 50 MB toen ook al verbruikt, waarna jouw internet werd stopgezet, aangezien je over de grens was. Op het moment dat je de grens weer overstak kan het zo zijn dat jouw telefoon weer verbinding ging maken en alles binnenhaalde wat je op dat moment gemist had, denk hierbij aan e-mails, apps en andere functionaliteiten die data verbruiken.



Je vindt in dit topic een aantal suggesties om jouw dataverbruik te controleren en te beperken. Zo kun je bijvoorbeeld automatische updates en andere functionaliteiten uitschakelen, deze worden dan niet uitgevoerd op jouw mobiele data. Je kunt ook een datateller instellen, zodat je altijd op de hoogte blijft van jouw verbruik.



Hopelijk heb ik je zo meer duidelijkheid verschaft over jouw vragen, maar als je nog iets wilt weten, laat het gerust weten! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi,

Heb je het geprobeerd om in te inloggen op je computer? https://www.t-mobile.nl/my/dashboard
Ja heb ik gedaan. Daar staat nu dat ik een oneindig Internet abo heb waarvan ik er 1001 gebruikt heb. Dus dat is ook niet goed
Overigens is het nu niet meer opvraagbaar "er ging iets mis"
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tineke,

Dat was misschien een korte storing, want jouw verbruikstatus nu wel weer online. Je kunt deze via My T-Mobile checken. Als je naar Verbruikstatus gaat, dan zie je ook de details van de meters die je op de voorpagina ziet.

Op de voorpagina worden de MB's van jouw databundel en T-Mobile Samen namelijk gebundeld en onder 'Verbruikstatus' zie je dat het om 2 keer 500 MB gaat. Aan de voorkant staat nu 'Oneindig', omdat je bij jouw abonnement altijd internet op basissnelheid hebt, ook als jouw bundels verbruikt zijn. Dit klopt dus allemaal.

Wij mogen niet inzien waar jij jouw MB's aan verbruikt, dit in verband met de wetgeving op privacy. Als je naar specificatie gaat onder het kopje 'Verbruikstatus' zie je wel hoeveel data je per dag hebt verbruikt. Op 23 januari is er inderdaad een flinke uitschieter van 443 MB te zien. Je gaf al aan dat je toen in Duitsland was, waarschijnlijk had je toen roaming uitgeschakeld staan en anders zijn de 50 MB toen ook al verbruikt, waarna jouw internet werd stopgezet, aangezien je over de grens was. Op het moment dat je de grens weer overstak kan het zo zijn dat jouw telefoon weer verbinding ging maken en alles binnenhaalde wat je op dat moment gemist had, denk hierbij aan e-mails, apps en andere functionaliteiten die data verbruiken.

Je vindt in dit topic een aantal suggesties om jouw dataverbruik te controleren en te beperken. Zo kun je bijvoorbeeld automatische updates en andere functionaliteiten uitschakelen, deze worden dan niet uitgevoerd op jouw mobiele data. Je kunt ook een datateller instellen, zodat je altijd op de hoogte blijft van jouw verbruik.

Hopelijk heb ik je zo meer duidelijkheid verschaft over jouw vragen, maar als je nog iets wilt weten, laat het gerust weten! 🙂

Reageer