Vraag

mb weg na downloaden

• 14 november 2014
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

Woensdag 12 november had ik een update van software dit heb ik gedownload met wiffi ik had nog 827 mb de grote van die software was 426 mb alles doe ik met wiffi downloade Hoe kan het dan dat nu alle mb,s weg zijn dit is niet mogelijk met wiffi

7 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Block64

Als je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk dan zouden er inderdaad geen MB's in mindering worden gebracht. Dit betekent dat je toch verbonden met geweest met het mobiele data netwerk. Heb je de update laten downloaden terwijl je toestel vergrendeld was? Bij veel toestellen wordt de Wi-Fi verbinding namelijk automatisch verbroken nadat je toestel voor een korte periode vergrendeld is. Dit wordt gedaan om accu te besparen.

Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt? Heb je in de instellingen al gecontroleerd waar je MB's aan op zijn gegaan?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Mijn toestel was niet vergrendel en gedurende de tijd van het downloade bleef mijn telefoon op wifi staan
Ik heb een galaxy s4 Black editie GT-19506 en toch volgens de instellingen is het via Internet op gegaan toen de downloade klaar was heb ik nog gekeken hoeveel mb,s ik nog had dat was nog 827 en een uur later niks meer hoe kan dit
Badge +13
Dan is er een grote kans dat dat toch via mobiele data is gegaan.
Je kan kijken bij verbruik op je toestel om te kijken of fat gebeurt is.
Reputatie 6
Badge +16
@block64

Zou je kunnen aangeven wat er precies in je instellingen wordt aangegeven? Waar is je data aan op gegaan volgens jouw toestel? Bedoel je dat het volgens jouw toestel via het mobiele data netwerk is opgegaan of via een Wi-Fi netwerk? Dat was mij niet helemaal duidelijk.

Ik wacht je reactie af.
Reputatie 6
Badge +13
Zou je ook willen kijken bij instellingen > WiFi of slimme netwerk wissel aanstaat?
Als je Wi-Fi bereik slechter is dan je 3G/4G bereik dan schakelt deze automatisch over zonder dat jij daar invloed op hebt.

Onder instellingen > Algemeen > Datagebruik kun je je verbruik zien. Ook aan welke services deze MB's zijn opgegaan.
Wat jullie allemaal zeggen klopt niet maar ik geloof niet dat hier wat aan gedaan word zoals ik al zei ik heb het met w - film gedownload en niet anders
Reputatie 7
Badge +15
@ Block64

Helaas hebben wij geen inzicht in het dataverbruik van onze klanten, dit heeft te maken met de privacywetgeving. Waar jouw data precies aan op is gegaan kunnen wij niet achterhalen.

Je toestel zoekt constant naar het sterkste signaal om te internetten. Wanneer je Wi-Fi zwakker is dan het 3G/4G netwerk dan zal deze automatisch overschakelen naar het mobiele netwerk.

Verstandig is om in te stellen dat updates alleen plaatsvinden via Wi-Fi. Zo weet je zeker dat je toestel geen gebruik maakt van je mobiele netwerk. Hoe dit werkt lees je in dit topic. Hier lees je ook nog een aantal tips om je dataverbruik te monitoren.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is! Als je nog vragen hebt.. stel ze gerust! 🙂

Reageer