Beantwoord

Mijn databundel ineens op.

Ik heb iedere maand 500 mb internetbundel. Ik kom daar nooit overheen. Ik kreeg vandaag ineens een sms ( om 16:53) van T-mobile dat ik nog 100 mb had en om 17:06 kreeg ik ineens dat mijn internetbundel helemaal op is. Ik snap het niet want ik zat gewoon thuis op de wifi en mijn telefoon heb ik niet gebruikt.

Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Amy 26 augustus 2015, 11:33

@C.J.Klein

FIjn om te zien dat Rosan je al een reactie heeft gegeven! Wanneer je naar je verbruiksstatus kijkt of aan het einde van de maand naar je factuurspecificatie kun je precies zien wanneer je gebruik hebt gemaakt van data en hoeveel data je op dat moment hebt gebruikt. Wegens de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je jouw data aan verbruikt hebt.

Een van onze Klantexperts, Dave670, heeft een uitgebreid topic geschreven over hoe je het dataverbruik in de hand kunt houden. Het staat vol met tips om er voor te zorgen dat dit niet nog eens voorkomt!

Laat je het weten als er nog vragen zijn? 🙂

Bekijk origineel

47 reacties

Hier hetzelfde probleem, ik kreeg niet eens een sms dat het bijna op was, alleen een melding dat het op is (terwijl ik mijn bundel pas een paar dagen heb). Ook in mijn verbruik is niet te zien dat ik aan de 500mb zit.
Reputatie 6
Hoi Merii1

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik inderdaad dat je je volledige internetbundel hebt verbruikt. Tevens zie ik dat je over twee dagen je nieuwe tegoed ontvangt. Ik begrijp dat het verwarrend overkomt als je op Wifi zit en je je normale internetbundel op dit moment hebt verbruikt. Het gebeurd vaak dat de datateller later wordt bijgewerkt. Dit kan gebeuren op het moment dat je gebruik maakt van Wifi. Je hebt ook de mogelijkheid om je mobiele data uit te zetten. Deze optie kun je terugvinden onder de netwerkinstellingen.

Welkom op het T-Mobile Forum Nathalie84,

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat je contact hebt opgenomen met de Klantenservice hierover. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze altijd stellen 🙂!
Reputatie 2
hoi allemaal,

Ik kreeg vandaag ook een sms dat mijn 500 mb bijna op is, terwijl ik er vroeger nagenoeg nooit aankwam toen had ik 1000 MB. Wel heel raar dat het ineens zo snel gaat.
Mijn mobiele data heb ik uitgezet helaas ben ik dan niet meer per whatsapp te bereiken, dan maar via de sms, wel vreemd dat het ineens zo snel gaat. Is het trouwens zo dat er extra kosten komen als ik mijn bundel op maak of wordt mn snelheid alleen minder?
Reputatie 5
Hoi tweenie,

Dit is het bericht dat je hebt ontvangen:
Beste klant, je hebt 400 MB verbruikt. Tot 03-10-2014 heb je nog 100 MB over tot je internetsnelheid verlaagd wordt. Bekijk je verbruikstatus op http://t-mobile.nl/verbruik . Groeten, T-Mobile

Je kan dus wel gebruik van Internet blijven maken alleen is de snelheid verlaagd. 🙂 Kijk hier voor alle informatie betreft snelheden en opties betreft Internet.
Reputatie 2
Oké dank je wel!
Ruben01 schreef:

Hoi Merii1

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik inderdaad dat je je volledige internetbundel hebt verbruikt. Tevens zie ik dat je over twee dagen je nieuwe tegoed ontvangt. Ik begrijp dat het verwarrend overkomt als je op Wifi zit en je je normale internetbundel op dit moment hebt verbruikt. Het gebeurd vaak dat de datateller later wordt bijgewerkt. Dit kan gebeuren op het moment dat je gebruik maakt van Wifi. Je hebt ook de mogelijkheid om je mobiele data uit te zetten. Deze optie kun je terugvinden onder de netwerkinstellingen.

Welkom op het T-Mobile Forum Nathalie84,

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat je contact hebt opgenomen met de Klantenservice hierover. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze altijd stellen 🙂!

Ik heb precies hetzelfde probleem en het antwoord van hierboven helpt mij geenzins.

Wat bedoeld u met `begrijp dat het verwarrend overkomt als je op Wifi zit en je je normale internetbundel op dit moment hebt verbruikt´ ?

Ik heb 2000 mb waarvan ik met nog 5 dagen te gaan 1000 mb over had. In die tijd heb ik amper de mobiele gegevens gebruikt en bijna de gehele tijd via wifi heb geinternet. Hoe komt het dan ineens dat ik op 1 dag 1000 mb verbruik terwijl mijn 'verbruik' 1000 mb is in de 25 dagen ervoor. Dit is nog nooit voorgekomen bij mij ( ik check ook dagelijks met mijn telefoon hoeveel data aan wat is opgegaan en of dat via wifi of 4g was )

En het meest vreemde is nog.... als ik de klantenservice bel komt er een verhaal over facebook filmpjes die gewoon door zouden spelen o.i.d. en dat facebook dat ingesteld heeft.
Ik heb geen facebook, ik heb geen facebook app. Het kan niet zo zijn dat uw bedrijf dit bij facebook neerlegd, dat is wel heel makkelijk.:?
Reputatie 6
Badge +13
Als mobiele data een sterkere verbinding uitgeeft dan de WiFi kiest je telefoon automatisch
Mobiele data.

Wat voor toestel gebruik je en heb je veel apps draaien?
Apps kunnen namelijk voor behoorlijk sluip verbruik zorgen en waarom noemt de klanten service Facebook nou omdat die bekend staat om zijn groter verbruik in korte tijd.

Verder registreert je sim kaart al je gebruik daar kan nagenoeg niks fout mee gaan.
Reputatie 6
Hallo Ali Reza,

Wij kunnen niet inzien waar jouw data aan verbruikt word, je kunt in de meeste toestellen terugzien welke app hoeveel data heeft gebruikt. De uitleg van facebook is een voorbeeld, dit is vaak zonder bewust te zijn actief en kost veel data. Welk toestel heb je in gebruik? Zijn hier misschien op de bewuste dag updates voor geinstalleerd die via het mobiele netwerk zijn binnengehaald?
Ik heb een 2gb bundel en in buitenland 500mb. Normaliter verbruik ik van de 2Gb nog geen 25%. Op 11 juli (bundel was net 3 dagen oud) vertrok ik naar het buitenland en kwam zondag 16 augustus om 17:00 uur de grens van Nederland weer over. Op 8 augustus was de nieuwe bundel weer ingegaan. Zondagavond om 23:00 uur (6 uur later) kreeg ik een SMS dat ik 1600 mb had verbruikt. Twee dagen daarna was de resterende 400 mb verbruikt. Deze gigantische leegloop kan niet verklaard worden door mij. Bij telefonische reclamatie werd mogelijk malware op mijn iPhone 6 gesuggereerd (wat ik uiterst betwijfel). Tmobile is mij met 500 mb tegemoet gekomen, maar de reden voor de plotselinge leegloop is tot heden niet verklaard. Op dit moment monitor ik mijn verbruik nauwgezet en tref nog steeds geen bijzonder verbruik.
Reputatie 6
Badge +13
Beste cjklein er zijn apps die wel vaker in ene veel gebruik kennen zo is Facebook daarmee bekend.
Ook kan het zijn dat er updates over het mobiele netwerk gaan ipv wifi.
Je kan het beste een externe data teller erop zetten om zo te kijken welke apps of wat er veel data gebruikt.
Eigenlijk in bijna alle gevallen van meer data gebruik heeft het toestel echt contact gehad met het mobiele netwerk.
Het lijkt dan onverklaarbaar en helaas dus achteraf niet meer na te gaan tenzij je een externe data teller op je toestel heb draaien.
Reputatie 7
Badge +15
@C.J.Klein

FIjn om te zien dat Rosan je al een reactie heeft gegeven! Wanneer je naar je verbruiksstatus kijkt of aan het einde van de maand naar je factuurspecificatie kun je precies zien wanneer je gebruik hebt gemaakt van data en hoeveel data je op dat moment hebt gebruikt. Wegens de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar je jouw data aan verbruikt hebt.

Een van onze Klantexperts, Dave670, heeft een uitgebreid topic geschreven over hoe je het dataverbruik in de hand kunt houden. Het staat vol met tips om er voor te zorgen dat dit niet nog eens voorkomt!

Laat je het weten als er nog vragen zijn? 🙂
Ik heb precies hetzelfde. Maandelijks 3000 mb, en toen ik gister keek bij mijn verbruik had ik nog 1500 mb. Toen ik later nog een keer keek had ik ineens nog 600 mb over. Het leuke is nu dat als ik bij mijn dataverbruik per dag kijk, het aantal verbruikte mb's per dag allemaal bij elkaar optel, ik op een totaal van ongeveer 1500 mb uitkomt. Dit betekent (zelf jullie systeem zegt het) dus dat ik ongeveer 1500 mb over zou moeten hebben, en dat er daadwerkelijk mb's zijn verdwenen.
Reputatie 6
Badge +13
Beste Tom gebruik jij een externe data teller op je telefoon?
En wat voor toestel gebruik je?
Wat bedoel je precies met externe data teller? Ik gebruik de teller die in mijn t-mobile app zit namelijk. En ik heb een iphone 6
@Tom, kun je op de inlogpagina van My T-Mobile ook zien hoeveel MB's je nog over hebt?
In Android zit een mogelijkheid dat de gsm automatisch het sterkste netwerk zoekt. Als T-Mobile in dat geval sterker is dan Wifi, wordt er automatisch omgeschakeld.
Ik ben onbekend met iPhone, maar heeft die ook zoiets?
Ik heb momenteel nog 551 mb over. En voor zover ik weet heeft iphone die mogelijkheid niet. Ik heb overigens alles wat betreft data en dergelijken ingesteld naar mijn voorkeuren (apps die alleen werken op wifi, etc.) dus daar kan het sowieso niet aan liggen. Overigens wel opvallend dat meerdere mensen dezelfde klachten als ik ervaren, allemaal op dezelfde dag...
Reputatie 6
Badge +13
Heb je de Facebook app op je iphone?
Dat was destijds bij mij de grote schuldige die slurpte mbs op die gebruikte ondanks ik met wifi verbonden was aardig wat aan mobiele data.

Er hoeft dus maar 1 app te zijn die zich misdraagt zonder dat je het gelijk ziet.
De iphone heeft ook een menu waar je kan inzien welke app wat gebruikt helaas is de batterij van mijn iphone leeg maar bij instellingen en dan ik dacht provider.
Daar kan je dus ongeveer zien kwa vebruik niet helemaal goed want de telefoon registreert namelijk continu daar waar t mobile per 24 uur afrond.
Mocht je het niet kunnen vinden laat het weten dan laad ik de iphone op!
Ja ik heb de facebook app, en nee ik kan helaas niet vinden wat je bedoelt (misschien mobiel netwerk?). Ik kan wel het gebruik over een bepaalde periode vinden, maar dat is neem ik aan niet wat ik moeten hebben?
Reputatie 6
Badge +13
Ik ga morgen even op zoek voor je!
Telefoon is inmiddels opgeladen dus ga ik dat opzoeken.
Reputatie 6
Badge +13
Tom als je bij instellingen kijkt en dan kijkt bij mobiel netwerk daar moet je kunnen zien wat je gebruikt.
(daar stond eerst ook t gebruik per app benoemd)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tom,

Ik zie dat je ook een eigen topic hebt gemaakt waarin je geholpen bent door mijn collega Amy. Aangezien het niet is toegestaan je vraag dubbel te stellen, wil ik je vragen om in je eigen topic je verdere vragen te stellen. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft voor iedereen! 🙂
Ik heb exact hetzelfde met een 1000 MB bundel. Tot gisteren ongeveer 200 MB verbruikt en vandaag een berichtje dat ik nog maar 167 MB over heb. Ik heb mijn verbruik zoals in de app staat opgeteld en dan kom ik aan 234.443 KB verbruikt. Ergens klopt er dus iets niet.

Morgen krijg ik weer een nieuwe maandbundel, dus daar gaat het verder niet over. Ik wil snappen waar mijn verbruik zit. En eigenlijk denk ik dat er ergens bij jullie een fout is gemaakt en dat zou ik dan ook graag horen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hekate,

Als er MB's van jouw databundel af zijn getrokken, dan kun je er ook op rekenen dat deze daadwerkelijk verbruikt zijn. Amy had het hierboven ook al aangegeven, maar wij mogen in verband met privacywetten niet bekijken waar jouw MB's aan verbruikt zijn.

Ik wil je aanraden om de suggesties uit dit topic door te nemen, omdat hier precies staat hoe je het dataverbruik in het oog kunt houden en wat je aan hoog verbruik kunt doen. Het is bijvoorbeeld handig om te kijken of jouw WiFi-signaal sterk genoeg is als je ergens bent, er geen automatische updates worden uitgevoerd en te controleren wat er op de achtergrond draait.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!
Hoi David, ik heb de gegevens uit de T-Mobile-app opgeteld (jullie gegevens dus) en daar staat dus geen enorm verbruik bij op de laatste dag. Ik kan screenshots sturen van de verbruiksgegevens, dan kunnen jullie het zelf zien.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hekate,

Ik zie dat je ondertussen je nieuwe bundels ontvangen hebt, ik kan dan ook nu niet meer bekijken hoeveel data je gisteren gebruikt hebt. Nou kan het wel 24-uur duren voor My T-Mobile volledig bijgewerkt is en is het niet gek dat je niet al het verbruik daar gisteren in terug zag. Houd er rekening mee dat My T-Mobile een indicatie van je verbruik weergeeft. Op je aankomende factuur kun je precies zien hoeveel data je per dag verbruikt hebt.

Hopelijk is de situatie zo wat duidelijker geworden. Mocht je nog vragen hebben let me know! 🙂

Reageer