Beantwoord

Mijn databundel ineens op.

Toon eerste reactie

47 reacties

Dan wacht ik die factuur wel even af. Lastig dat precies op de laatste dag van mijn bundel zo veel verbruik zou zijn geweest. Maar daar kan jij ook niets aan doen.
Ik heb mijn factuur binnen en daarin staat ook dat ik 240.000 KB heb verbruikt. Rest de vraag waarom ik dus in de app opeens zo weinig data over had én een sms'je daarover kreeg van T-Mobile.
Ik hoop dat het deze maand wel goed gaat.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Hekate,

Dat is inderdaad erg vreemd. Goed dat je dit nog hebt gecontroleerd op je factuur.

Ik ga er van uit dat het een eenmalige fout is die in de toekomst niet voorkomt. In dit geval heb je door deze fout gelukkig ook niet zonder MB's gezeten. We gaan er niet van uit, maar mocht dit in de toekomst toch gebeuren dan zorgen wij natuurlijk voor een passende oplossing.

Als je trouwens benieuwd bent naar waar je mb's aan op zijn gegaan dan wil ik je adviseren om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je een aantal tips en instructies voor het achterhalen van deze informatie.

Houd je ons op de hoogte over je MB verbruik? Als je andere vragen of verzoeken hebt dan horen we het graag van je!
Bedankt voor je bericht Issam. Ik houd het in de gaten.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hekate,

Graag gedaan hoor! Je weet ons te vinden als je verder nog andere vragen hebt. We helpen je graag verder. 🙂
Daar ben ik weer. Op 22 juli ging mijn nieuwe maand in. Ik heb tot nu toe 101 MB verbruikt van de 1GB die ik per maand heb. Volgens mijn overzicht heb ik nog 748 MB over. Waar is die pakweg 150 MB gebleven?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hekate,

Het ging nog wel zo lang goed allemaal! :S Ik heb één bijlage van je verwijderd, omdat daar jouw 06-nummer in vermeld stond.

Zou je kunnen aangeven of je misschien een interne datateller hebt aanstaan en wat daar op vermeld wordt? Het kan soms wat langer duren voor de specificatie helemaal up-to-date is, ook al gaat dat doorgaans behoorlijk snel. Mocht het dit weekend nog niet rechtgetrokken zijn, trek dan gelijk weer even aan de bel!

We zijn erg benieuwd of het zichzelf, met wat geduld, heeft opgelost!
Hoi David, Oh suf van mij. Bedankt voor het verwijderen. Ik heb wel een interne datateller, maar die had ik sinds november 2016 niet gereset. Nu wel en dat ga ik steeds aan het begin van een abonnemnetsperiode doen. Maar voor nu hebben we daar niks aan.
Ik wacht ook even tot na het weekend en dan laat ik het weten.
Ik heb nog iets vreemds. Gisteren de hele dag thuis geweest en dan zit ik op mijn WiFi netwerk. Desondanks heb ik ruim 700 KB gebruikt. En mijn WiFi netwerk is heel betrouwbaar en constant. Enig idee hoe dat kan? Of is dat dan een niet-precieze weergave door T-mobile van de dag waarop ik mobiele data verbruik?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Hekate,

Heb je jouw interne datateller inmiddels gereset? Wat is er uitgekomen?

Wat betreft je tweede vraag; Welk toestel heb je? Mocht je een iPhone gebruiken, zou je dan Wi-Fi assistent willen uitschakelen? Gebruik je een Android toestel zet dan Wi-Fi assist of slimme netwerkwissel uit. Deze functie zorgt er namelijk voor dat je automatisch verbinding maakt met het mobiele data netwerk wanneer deze sterker is dan je Wi-Fi netwerk. Als je helemaal geen gebruik wilt maken van mobiele data thuis dan kun je het beste je mobiele data uitzetten. Dan weet je zeker dat je alleen het Wi-Fi netwerk gebruikt.
Wel gereset, maar dat zegt nu nog niet zo veel. Ik heb mobiele data namelijk ook uitgezet. Dat doe ik nu steeds als ik thuis ben. Gewoon voor de zekerheid.
De WiFi assistent heb ik trouwens sowieso altijd uit staan.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hekate,

Het is in ieder geval goed om dat even te monitoren, zodat je het in de gaten hebt als er opvallende verschillen zijn. Je kunt dan ook gelijk even aan de bel trekken en een screenshot delen met jouw bevindingen. Het blijft natuurlijk een lastig probleem, aangezien wij vanwege de wet op privacy niet mogen kijken wáár de MB's aan verbruikt worden. Misschien kunnen we echter wel een oorzaak achterhalen!

Merk je al verschil door de mobiele data uit te schakelen wanneer je thuis bent? Zo kan de WiFi in ieder geval niet meer overschakelen wanneer het signaal minder sterk is. Dat scheelt weer! 🙂
Het gaat nu goed met mobiele data zo veel mogelijk uitgeschakeld. Ik hou het in de gaten. Bedankt tot zo ver!
Het blijft robben. Gisteren volgens de App 100 MB verbruikt. Volgens mijn interne teller heb ik 50 MB verbruikt. Ik baal.hiee toch best van!
robben = tobben
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hekate,

Zou het kunnen dat je vlak na het internetten keek op My T-Mobile? Ik zie namelijk nu in jouw My T-Mobile verbruikstatus terug dat er op 12 augustus geen 100, maar 48 MB is verbruikt. Dat komt dus overeen met jouw interne teller. Het kan soms zo zijn dat het verbruik niet gelijk up-to-date is en dat het dataverbruik nog niet helemaal goed wordt weergegeven. Je kunt dit dan beter later nog even een keer controleren, zodat het goed staat! 🙂

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag van je!
Dat zou kunnen. Ik zag ook dat er een storing was en dat het ook daarom kon afwijken. Ik heb inmiddels ontdekt dat ik vaak website bekijk met veel plaatjes/foto's. Dat kan ook mijnverbruik deels verklaren. Het gaat mij er vooral om dat ik toekom met mijn 1G per maand. En dat lukt altijd wel, maar soms gaat het verbruik opeens onevenredig hard.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hekate,

Afbeeldingen en video's zijn altijd zaken die meer MB's verbruiken dan simpele nieuwssites, dus dat is sowieso handig om in de gaten te houden! Met name streamen, downloaden en updates uitvoeren over mobiel internet kunnen behoorlijk wat data verbruiken, dus dat is altijd goed om in het oog te houden! Met een interne datateller ben je in ieder geval altijd op de hoogte! 🙂

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen assisteren, dan weet je ons in ieder geval te vinden!
Ja ik heb hetzelfde probleem op 21 september is mijn databundel van 800 mm ineens verbruikt,
Ik heb nu heel langzaam Internet zeer irritant ook geen bericht van t-mobile gehad dat het bijna op was.
Abonnement vind ik al duur genoeg.
Reputatie 7
Badge +20
Hi John,

Zoals je hier in het topic ook kunt lezen, mogen wij niet kijken waar jij jouw MB's aan hebt verbruikt. Je kunt zelf een datateller installeren op jouw toestel om het dataverbruik in de gaten te houden. Dan weet je precies wat er veel MB's verbruikt. Hier vind je nog meer tips om hoog dataverbruik tegen te gaan.

We versturen altijd een bericht wanneer er 80 en 100% van de databundel is verbruikt, maar jij hebt via My T-Mobile berichten van ons uitgeschakeld. Dit is dan ook de reden waarom je geen bericht hebt ontvangen over het verbruik. Je kunt via My T-Mobile deze blokkade weer opheffen.

Als je nog verdere vragen hebt, dan horen we dat van je!
Beste Dave670
Jouw prachtige technische verhaal over dataverbruik is natuurlijk gelul van een dronken aardbei
Ik krijg meestal rond de 20 ste van de maand sms bericht van jullie, Beste klant je hebt 800 mb van je i bundel verbruikt, je hebt tot het eind van de maand nog 200 mb over tot je Internet snelheid verlaagd wordt tot 64 kb/sec.
Nou dat klopt niet want mn Internet snelheid wordt meteen verlaagd Door jullie.
Ik kijk even naar mn gegevens verbruik:
Ik ben belazerd Door jullie:
4 aug - 3 sept: ca 287 mb verbruikt
4 sept - 3 okt: ca 268 mb verbruikt
Kortom ik wordt elke maand genaaid door jullie.
Reputatie 2
Badge
Pics or it didn't happen 😉

Reageer