Vraag

Mobiel internet / externe datateller

Ik heb een samsung galaxy s4 mini. MIjn mobiele gegevens en roaming staan uit. Wanneer ik mijn verbuikersgegevens bekijk, zie ik toch nog internet verkeer. Hoe kan dit?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Peter,

Allereerst welkom op het forum!

Na een kijkje genomen te hebben naar jou verbruiksgegevens op My T-Mobile zie ik inderdaad dat er gebruik is gemaakt van internet. Hierdoor zijn er ook extra kosten in rekening gebracht. Zou je een printscreen/ screenshot van je instellingen kunnen sturen in dit topic? We kijken graag met je mee of alles goed staat ingesteld. Deze kosten zouden namelijk niet in rekening gebracht mogen worden als je de toegang tot het internet op je telefoon hebt uitgeschakeld.

Om er zeker van te zijn dat je geen extra kosten meer krijgt zijn er 2 mogelijkheden. Je kan de volledige toegang tot het internet blokkeren. Wij activeren dan een blokkade op het netwerk, maar dit betekent dat je nooit kan internetten via het mobiele data netwerk, dit is pas mogelijk wanneer de blokkade gedeactiveerd wordt. De tweede optie is een Onbeperkt Internet Voordeelbundel activeren. Dit is een bundel die €5,03 per maand kost, maar door deze bundel kan je nooit internet kosten krijgen binnen Nederland. Na het bereiken van je data grens kan je namelijk gewoon blijven internetten, maar dan tegen een lagere snelheid.
Hoi Razza, bedankt voor je bericht. Ik zal hier de screenshots bijvoegen van mijn instellingen en van een app die ik gebruik die het datagebruik meet over WIFI en Mobile internet. Wanneer ik op mijn rekening kijk zie ik per dag 1 mb data verkeer gebruikt worden. Dit zie ik dus niet terug op mijn telefoon. Een erg vreemde zaak volgens mij. Beide screenshots zijn toegevoegd
En toen bleef het stil....
Reputatie 4
@ peterhvh

Op het forum proberen we te reageren binnen 24 tot 48 uur! 😉 Dank voor je reactie! Via onze gegevens zien we wel dat er op die dagen kortstondig gebruik is gemaakt van mobiel internet. Na 15/11 is dit niet meer gebeurd en is er helemaal geen connectie gelegd met ons mobiele netwerk.

Wat wel vreemd is en wat ik niet helemaal begrijp; volgens het screenshot is er helemaal geen mobiele data verbruikt in de periode van 20/10 tot 19/11. Je hebt echter wel data verbruikt in deze periode, je normale databundel is namelijk ook verbruikt. Of zie ik dit verkeerd? Als deze datateller is ingesteld op 500 MB, geeft hij dan nog wel overig verbruikte data weer?

Ik heb je even een privébericht gestuurd, ik zie je reactie graag tegemoet! 🙂
dat er staat van 20 oktober heeft te maken met de instelling die ik gedaan heb in de tool. Mijn nieuwe maand gaat in op de 20e vandaar. De Tool is pas vlak voor het afgelopen weekend geinstalleerd. Wat ik raar vind is dat ik op 10 november mijn internet "uit" heb gezet in de instellingen (zie screenshot) en dat ik daarna per dag blijkbaar op 1 of andere manier toch 1 mb gebruik. Deze mb zie ik niet terug in de betreffende tool, waarin ik wel het wifi verbuik zie. Wanneer ik niet op wifi zit en internet bij vil opstarten komt er een melding dat dit uit staat en dat ik pas op internet kan als ik de instelling aan zet (vrij vertaald) Hoe kan het dat er dan toch MB's verbuikt worden? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Ik heb afgelopen week ook nog gebeld met t-mobile en de operator vond het ook een vreemde zaak. Het rarae is ook dat het echt 1 mb per dag is en meer niet.
Instellingen, connections, (onder wifi en bluetooth) data usage, restrict background data aanzetten per app of voor allemaal. Google play en google play services zetten dit stiekem standaard aan om al je accounts te synchroniseren! Background data (achtergrond data) uit dan doet ie dat alleen over de wifi.
Reputatie 4
Badge +7
Allang opgelost na een jaar superNoco?

Reageer