Beantwoord

Muziek luisteren op iPhone; hoeveel data verbruikt het?

Wat kost het ongeveer als je 1 uur radi luisterd op je i phone
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 17 december 2013, 13:09

Ben je er toch verkeer van uitgegaan John, een iPhone heeft geen FM-ontvanger.
Vind ik anno 2013 ook geen vereiste voor een "behoorlijk toestel". (maar John is een beetje anti-iPhone :p)

Voor een beetje behoorlijk station (qua bitrate) kun je uitgaan van 80 MB per uur.

Gebruik de datameter van je Iphone of een datateller zoals My Data Usage om het zeker te weten 🙂

Bekijk origineel

5 reacties

Niets.

(Ik ga er vanuit dat er gewoon een hardware radio in een iPhone zit net als in elk behoorlijk toestel).

Praat je over internet radio hangt dat natuurlijk af van de stream, hoe beter de kwaliteit hoe hoger de data kosten zullen zijn aangezien een hogere bitrate meer data nodig heeft.
Ben je er toch verkeer van uitgegaan John, een iPhone heeft geen FM-ontvanger.
Vind ik anno 2013 ook geen vereiste voor een "behoorlijk toestel". (maar John is een beetje anti-iPhone :p)

Voor een beetje behoorlijk station (qua bitrate) kun je uitgaan van 80 MB per uur.

Gebruik de datameter van je Iphone of een datateller zoals My Data Usage om het zeker te weten 🙂
Duhhh   Ik ben niete zo zeer anti iPhone maar vergat dat toestellen van Apple geen opties hebben waar Apple niets aan kan verdienen.....

Ik luister relematig naar de radio op mijn telefoon, kost geen data, perfecte kwaliteit en werkt overal waar ontvangst is.... data is niet overal mogelijk.
Ik denk juist in 2013 dat een hardware radio van deze tijd is, het is een extra optie die de fabrikant bijna niets kost en geeft de gebruiker vrijheid.

En dat is een beetje mijn ding tegen Apple, en de reden dat ik ook de iPad weg heb gedaan   Je kunt helemaal niets zelf bepalen, hooguit een achtergrondje voor alles extra moet je eerst weer aan de jailbreak en dan kun je al wat meer....   Je kunt verdikke niet eens zelf bepalen waar je een icoontje neerzet.... of probeer eens een filmje af te spelen.....

Maar van de andere kant, een Apple product is heel netjes in elkaar gezet en zijn veel duurzamer dan bijvoorbeeld de plastic toestellen van Samsung of mijn eigen Huawei...  ze zijn alleen een beetje klein (de iPhones) maar dat is een kwestie van smaak ook al heb je niet veel te kiezen in dat geval bij Apple.
Reputatie 4
helemaal met JohnH eens. en heb weinig last van plastic met mijn optimus G 😛 dus ook daar weinig verlies.
Het zijn juist de kleine extra dingen die een telefoon af maken.......   Bij een iPhone is het natuurlijk een heel ander verhaal  het hele gebeuren is ontworpen om te verdienen...... Als een iPhone een radio heeft gebruikt men minder iTunes, als je gewoon een video af kan spelen gebruikt men minder iTunes, als je gewoon even snel wat mp3 bestanden op je toestel kan zetten gebruik je minder iTunes, als je gewoon een willekeurige clouddienst in kan stellen om je muziek te spelen gebruik je minder iTunes.....

Ik zal niet beginnen over even je reservekopie wegzetten waar je zelf wilt, of het simpelweg delen van dingen anders als op FB   enz enz...

iPhone prima voor kuddedieren en als je niet zelf kan bepalen hoe en waar je dingen doet. Blijft dat ze heel goed inelkaarzitten hoewel er meer en meer klachten komen over de nieuwste generatie......

Gelukkig verschillen smaken al valt over smaak wel degelijk te twisten......:P

Reageer