Vraag

Mysterieuze verdwijning belminuten

Beste mensen/T-mobile,
Ik heb gemerkt dat er af en toe belminuten mysterieus verdwijnen. Ik heb de Smart Start sinds maart van dit jaar ongeveer en sinds 2 weken (ben ik specifiek op gaan letten) merk ik dat ik minuten kwijt raak!
Dit dacht ik omdat ik na het bellen of smsen ging kijken bij My T-mobile. Je ziet dan "Bijgewerkt tot zo laat". Ik heb toen gedacht, het kan aan trage systeem liggen. Dat het zegt dat het is bijgewerkt tot zo laat, maar dat het een paar uur later werkelijk bijgewerkt wordt.
Nu weet ik het zeker dat het niet klopt! Ik heb sinds gisteren weer 300 belminuten gekregen. Na mysterieuze verdwijning van mijn belminuten de dag ervoor. Ik stond dan op 0 minuten. Weer terwijl ik niet had gebeld. Nu stond ik dus op 300 precies. Ik heb gisteren 2 smsjes gestuurd, heel kort; "Zijn onderweg" en "Zijn er". 
Nu blijkt dat mijn resterende belminuten 297 is... ook al is het verschil NU maar 1 minuut. Dit betekent dan wel eventueel dat al die keren dat ik dacht dat mijn minuten mysterieus verdwenen ook echt werkelijk verdwenen!
(Let op; ik gebruik geen internet! Alleen vorige maand wat updates en dit ging via PC Suite. Ik onderstreep vorige maand.)  
Rara hoe kan dit?

Zijn er mensen die dit ook is opgevallen?

Ik wil dat dit opgehelderd wordt en dat ik de onterechte mysterieuze verdwenen belminuten terugkrijg!

9 reacties

Reputatie 4
@ Quepasa

Begrijpelijk dat je hier even contact over opneemt! 🙂 T-Mobile zal geen tegoed afschrijven, wanneer je dit niet verbruikt hebt. Het zou echter wel kunnen, dat er soms een lichte vertraging zit in de belstatus; dit zou wellicht voor de verwarring kunnen zorgen. Ik raad je aan om jouw factuurspecificatie via My T-Mobile te bekijken. Daar is precies te zien hoe de kosten zijn opgebouwd en op die manier is dus inzichtelijk waar het tegoed aan is verbruikt. Mocht er daar iets opstaan wat voor jou onduidelijk is, dan horen wij dit natuurlijk graag! 🙂
Beste WillemE,

bedankt voor je reply. Ik heb de specificatie bekeken en daar staat dus in dat ik 10-05-2013 (de dag dat ik mijn nieuwe tegoed heb gekregen) 2 SMSjes heb verstuurd. Dit klopt, maar er staat ook bij dat ik 09-05-2013 en 10-05-2013 internet heb verbruikt: 1024 KB per dag! Dit klopt dus niet, want ik internet niet op mijn mobiel. Vandaar dus dat ik 297 resterende beltegoed heb ipv 298. Door die 1024 KB die ik zou hebben verbruikt op 10-05-2013! Ik heb ook geen verstand van hoeveel mobiel gebruikt bij internet. Wat zou ik hebben gedaan voor 1024 KB op 09 en 10-05-2013!?

Ik heb ook iets gezien van Internet op My T-mobile, nl het volgende: 

- Resterend aantal MB's deze maand: 976562 MB..?
En onderin staat dan vermeld en dit kan je aanklikken:
- Internetsnelheid resetten na verbruik bundeltegoed..?

Wat houdt dit in?  
Reputatie 5
@Quepasa vanwege een storing aan onze zijde geeft de datateller een verkeerd aantal MB's weer, dit kun je negeren. Excuses voor de verwarring.

1024 KB is 1 MB, dat is minimaal gebruik dus! Het kan zijn dat je telefoon een kleine update heeft binnengehaald of dat je een mobiele website hebt geopend. Je kunt eventueel de gegevensverbinding uitschakelen zodat je telefoon niet meer onverwacht data verstookt. :)

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

@Quepasa vanwege een storing aan onze zijde geeft de datateller een verkeerd aantal MB's weer, dit kun je negeren. Excuses voor de verwarring.1024 KB is 1 MB, dat is minimaal gebruik dus! Het kan zijn dat je telefoon een kleine update heeft binnengehaald of dat je een mobiele website hebt geopend. Je kunt eventueel de gegevensverbinding uitschakelen zodat je telefoon niet meer onverwacht data verstookt. :)Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Beste Tom/T-mobile moderators,

Sinds ik de vorige keer (14-05-2013) gemeld heb dat ik 976562 MB heb staan op My T-mobile staat My T-mobile bevroren. Ik kan dus de verbruikte beltegoed niet meer in de gaten houden en wat de resterende belminuten zijn. Het is nu al een week terug dat dit zogenaamde storing actief is!
Ik vind het wel vreemd dat er plots een storing is nadat ik zo'n melding heb gemaakt!!!

De vraag; Wat houdt het resetten van de internetsnelheid na verbruik bundeltegoed in, heb ik jammergenoeg ook geen antwoord op gekregen... Wat houdt dit in en wat kan ik hiermee???

Over updates binnenhalen van mijn mobiel... dit wordt altijd aan mij gevraagd en ik moet dan JA/OK klikken.
Ik denk niet dat mijn mobiel dit op eigen initatief doet, updates binnenhalen bedoel ik dan! Zoals eerder vermeld maakte ik geen gebruik van internet, dus rest de vraag; hoe heb ik 2 dagen achter mekaar op mysterieuze wijze 1 MB p.d. verloren? En dan heb ik het niet over al die andere keren...

Graag uw reactie.

Mvg

PS: wanneer denkt T-mobile dat de "storing" verholpen kan worden!?
Reputatie 5
@Quepasa de storing met de belstatus is inmiddels voor een groot deel opgelost. Excuses voor het ongemak.

Het kan natuurlijk zijn dat je slechts 1kb hebt verbruikt, je dataverbruik wordt dagelijks afgerond op 1 MB. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je geen mobiel internet gebruikt kunnen wij de toegang tot mobiel internet eventueel volledig blokkeren. Mocht je dit willen geef je dat dan even aan?

Het resetten van de snelheid kun je doen wanneer je een Smart Plus of iSmart abonnement bezit in combinatie met de Onbeperkt Internet Voordeelbundel. Wanneer deze klanten hun databundel verbruikt hebben kunnen zij tegen een lagere snelheid onbeperkt gebruikmaken van mobiel internet zonder dat hiervoor kosten buiten de bundel worden gerekend. Bij zo'n reset van de snelheid ontvangen klanten, tegen betaling van 5,03, hun datategoed nogmaals zodat zij weer op volle snelheid gebruik kunnen maken van mobiel internet.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben laat dan gerust nog een berichtje achter.
Ook ik ben op zoek naar de dagelijkse verdwijning van 1024kb. Dat is in mijn geval met mijn bundel bijna de hellt van de databundel voor mijn BB van mijn dochter. Navraag bij Tmobile leverde niet veel meer op dan dat zij uit privacy overwegingen niet kunnen vertellen waar dit van daan komt.
Hoe kom ik er in godsnaam nu achter welk activiteit dit veroorzaakt. Moet ik mijn BB helemaal strippen van alle applicaties om er achter te komen welke applicatie dit zou kunnen veroorzaken .
Ik wil graag reageren, laatste tijd let ik heel goed op mijn bel minute maar eind van de maand verdewijnt zomaar veel belminutes, hoe dat kan weet ik niet heb paar keer gebeld geen goede uitleg gekregen, maar ik heb gratis sms 2500 stuks en onbeperkt internet maar hoe ze me bel minuten zomaar weg schrijven heb ik geen verklaring , dus mensen hou het goed in de gaten en ik gebruik ook andere kaart om te bellen maar toch ik zal hierbij aan geven ik ga naar andere provider want ik ruik hier iets gemeen en viese spel dus mensen kijk uit
Hallo,
Ik had net reageerd, maar waarom hebben ze weg gehaald is maar een vraag teken, kunnen jullie mij niet wijs maken hoe me belminutes zomaar kunnen verdwijnen, ik heb 2500 sms en onbeperkt internet maar ik bel zelden en kijk elke uur naar me bel status en eind vande maand gaat bijna soms meer soms minder dan 150 min weg. Ik wil gewoon een duidelijke antwoord waarom en hoe kan dat! Ik heb recht op een verklaring en jammer jammer nogmaals ik ben heel lang klant geweest van
T-mobile maar als me contract afloopt ga ik naar een andere hier ruik ik qat anders dan normaal
Reputatie 6
@Tarlan

Bij het tariefplan dat jij gebruikt zijn de ingekochte minuten 2 maanden houdbaar, wanneer de minuten niet gebruikt worden binnen de 2 maanden vervallen deze. Je kunt de minuten die je meeneemt van de huidige maand terugzien op de factuur.

Reageer