Beantwoord

Na tijdelijke verhoging van belminuten ineens hoge overige kosten.....

• 12 januari 2017
  • 8 reacties
  • 393 Bekeken

Reputatie 2
Goedendag,
Ik heb een sim only abbonement van 300 belminuten en 1 gb internet. Nu zit ik even in een positie dat ik deze maand meer moet bellen. Bij het checken in de T-mobile app zag ik dat ik nog maar 55 minuten over had dus het leek mij verstandig om het even te verhogen naar 500 bel minuten......dit via de app gedaan. Nu zie ik vandaag tot mijn schrik dat ik ineens 44,63 overige kosten heb!!.........net of ik de belminuten die ik al gedaan heb ineens moet betalen! Hier klopt niets van! Graag hoor ik u reactie hier op want ik begrijp er niets van.....
mvg E.steenhuis
icon

Beste antwoord door Hajar 12 januari 2017, 15:34

Hi E.Steenhuis,

Goed dat je dit navraagt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je tegoeddatum de 1e is. Dus op de eerste van de maand ontvang jij je nieuwe bundels. Aangezien jij op 11/1 je bundel hebt verhoogd, heb je niet je volledige 500min belbundel ontvangen, maar een deel ervan. Dit wordt ook wel tegoed naar verhouding genoemd. Je kan in dit geval het beste je factuur afwachten. Daar zie je precies wat je hebt ontvangen en waarvoor je hebt betaald. In dit topic lees je er meer over en op deze pagina geven wij meer uitleg over je factuur na een wijziging.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi E.Steenhuis,

Goed dat je dit navraagt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je tegoeddatum de 1e is. Dus op de eerste van de maand ontvang jij je nieuwe bundels. Aangezien jij op 11/1 je bundel hebt verhoogd, heb je niet je volledige 500min belbundel ontvangen, maar een deel ervan. Dit wordt ook wel tegoed naar verhouding genoemd. Je kan in dit geval het beste je factuur afwachten. Daar zie je precies wat je hebt ontvangen en waarvoor je hebt betaald. In dit topic lees je er meer over en op deze pagina geven wij meer uitleg over je factuur na een wijziging.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Reputatie 2
Hallo Hajar. Bedankt voor je snelle reactie......ik snap dat ik maar een deel ontvang van de nieuwe bundel......maar ik heb ook gebruik gemaakt van mijn oude bundel en nu krijg ik door de overige kosten de indruk dat die bundel begin januari niet bestond....ik heb zomaar in het wilde weg gebeld....denkende dat ik een bundel had van 300 belminuten.....die had ik ook....ik had zelfs nog minuten over......die overige kosten kloppen, als je 11 januari pas met een bundel van 500 minuten gaat bellen.....maar ik ga ervan uit dat ze op de factuur gecorigeerd worden met de bundel van 300 minuten.....
Reputatie 2
In de T-mobile app zie ik nu dat de overige kosten weer op 0,00 staan.....gelukkig!! Misschien toch iets te snel gereageerd......
Reputatie 5
@Steeuis33 fijn dat het nu allemaal naar wens staat. Mochten er naar aanleiding van de factuur nog vragen zijn schroom dan niet om ze aan ons te stellen!
Reputatie 2
Tja........je kan ook te vroeg juigen.......ik had ook niks moeten zeggen want de 44,63 staat er gewoon weer!! Graag reactie!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Steenhuis33,

Begrijpelijk dat dit geen leuke verrassing is! Mijn collega Hajar had al uitleg gegeven over tegoed naar verhouding dat je hebt ontvangen. Op de 1e van de maand ontvang je altijd jouw nieuwe tegoed. Op 11/01 heb je jouw belbundel verhoogd van 300 naar 500 minuten. Van 01/01 tot en met 11/01 krijg je daarom tegoed naar verhouding voor jouw oude belbundel (300 minuten). Dat komt neer op 300 / 30 dagen * 11 dagen = ongeveer 110 minuten. In deze periode heb je een stuk meer gebeld dan deze 110 minuten, vandaar dat je overige kosten hebt gemaakt en deze nu zichtbaar zijn op My T-Mobile. Als je bij de verbruiksdetails kijkt zie je dat je na het verhogen van jouw belbundel wel weer vanuit je bundel belt totdat deze op is. Jouw komende factuur zal er iets anders uitzien dan je gewend bent. Op deze pagina vind je alvast meer uitleg.

Ik heb je verder een privébericht gestuurd met meer informatie, zou je daar naar kunnen kijken? Ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 2
Hallo Thalina.
Bedankt voor je reactie. Je uitleg is heel duidelijk en ik snap het ook wel, maar mijn gedachten achter de verhoging was anders......ik had een bundel van 300 minuten.....is ook al betaald.....want je betaald vooruit. Of ik nu in 10 dagen of in 2. Of in 30 dagen mijn bundel opnaak is aan mij......ik dacht: ik verhoog hem om onkosten te verkomen.....ik snap dat ik geen volle 500 belminuten krijg....ik had het nog gesnapt als ik die bundel van 500 minuten weer vooruit moest betalen.....maar hoe jullie rekenen is niet zoals ik dacht dat het zou gaan......maar goed...die regels maken jullie ook niet......bedankt voor het reageren!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Steenhuis33,

Ik begrijp dat de wijziging wat verwarring kan meebrengen! Op jouw komende factuur zal je zien dat je 01/01 tot en met 11/01 voor de 300 belminuten bundel betaald en dus wat je teveel voor deze bundel hebt betaald krijg je terug. Vanaf 11/01 tot en met 31/01 betaal je voor de 500 belminuten bundel. Dus je betaalt niet dubbel voor de bundels, want je krijgt ook tegoed naar verhouding. Hoe jouw komende factuur eruit zal komen te zien zie je op deze pagina. Ik zie dat je nog gereageerd hebt op mijn privébericht. Ik zal daar nog even verdere toelichting geven 🙂

Reageer