Beantwoord

Niet gebruikte belminuten meenemen

• 21 april 2014
  • 13 reacties
  • 2498 Bekeken

hoi
waarom kan ik niet gebruikte belminuten
niet meenemen volgende maand nieuw beltegoed

het word steeds triester bij t-mobile
gr
icon

Beste antwoord door Roytje87 21 april 2014, 13:17

@pammy2

Omdat dit in de voorwaarden van je abonnement staat. Je hebt hier voor getekend bij aanschaf van dit product. Nu achteraf stellen dat het steeds triester wordt bij T-Mobile vind ik dan ook niet correct. Je had dit van tevoren moeten doornemen, en indien je niet akkoord gaat, had je niet moeten tekenen.

In de voorwaarden van je tariefplan staat: "Binnen uw Bellen bundel bedraagt het beltarief de gemiddelde prijs per minuut van uw Bellen Bundel. Zonder Bellen bundel of na verbruik van uw Bellen bundel bedraagt het beltarief € 0,30 per minuut. Gesprekken worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland en Servicenummers gelden andere tarieven en worden apart afgerekend. Minuten zijn een maand houdbaar na aankoop."
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
@pammy2

Omdat dit in de voorwaarden van je abonnement staat. Je hebt hier voor getekend bij aanschaf van dit product. Nu achteraf stellen dat het steeds triester wordt bij T-Mobile vind ik dan ook niet correct. Je had dit van tevoren moeten doornemen, en indien je niet akkoord gaat, had je niet moeten tekenen.

In de voorwaarden van je tariefplan staat: "Binnen uw Bellen bundel bedraagt het beltarief de gemiddelde prijs per minuut van uw Bellen Bundel. Zonder Bellen bundel of na verbruik van uw Bellen bundel bedraagt het beltarief € 0,30 per minuut. Gesprekken worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland en Servicenummers gelden andere tarieven en worden apart afgerekend. Minuten zijn een maand houdbaar na aankoop."
Op 25 december 2013 heb ik nog 282 minuten tegoed, tot mijn verbazing wordt over deze 282 in de factuur van januari 2014 niet meer gesproken en sta ik plotseling op 0, indien je een maand mee kunt nemen zal in ieder geval mijn tegoed over december meegenomen dienen te worden, is dit oplichting? Ik denk er sterk over deze problematiek voor de zoveelste keer weer aan de orde te stellen bij consumentenprogramma's of het tegendeel moet worden bewezen.
@belminutenbobo

In de voorwaarden van jouw abonnement staat het volgende: 

Belminuten, Sms'jes en Mms'jes zijn 2 maanden geldig vanaf de aankoopdatum, u maakt eerst uw nieuwe bundeltegoed op voordat u aan het oude tegoed begint.

Doordat eerst je oude tegoed opgemaakt moest worden, wat dus al ouder dan een maand was want je krijgt er per maand 170 minuten bij, zou het dus inderdaad kunnen kloppen dat je tegoed na december verviel.

Ik vind het ook geen mooie constructie maar het staat in de voorwaarden waar je bij het tekenen voor een contract ook akkoord voor hebt gegeven.
ik ben toch blij,dat ik niet de enige ben die hier ook geen snars van snapt,maar goed wie weet, biedt de consumentenbond raad,zie ook nooit in mn factuur staan dat ik beltegoed tegoed heb ,die ik over had,sterker nog ,ik heb net mn rekening betaald,wat ik (zelfde bedrag) altijd betaal,en heb nu op dit moment nog 19 min staan,en heb Nu € 9.51aan overige kosten staan,terwijl ik naar gewone nummers en mobiel bel....rara
oja ....mn mobiele data Staat Altijd Uit
Reputatie 5
@gino58 goed dat je hier even contact over opneemt. Bij het Smart Start Sim Only abonnement is het tegoed 1 maand houdbaar. Je neemt dus geen tegoed mee naar een volgende maand.

Ik heb even naar je overige kosten gekeken. Deze zijn in je vorige factuurmaand gemaakt, omdat het verbruik bij het opmaken van je vorige factuur nog niet volledig was verwerkt zullen deze kosten op je eerst volgende factuur worden verrekend. Hierdoor zie je dus toch overige kosten staan ondanks het nog resterend tegoed. De kosten hebben dus geen betrekking tot je huidige factuurmaand. Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden!
Beste Tmobile,

Ik heb elke maand 300 belminuten mr bel noggeeneens de helft hiervan. Toch betaal ik voor alle belminuten. Ik kan ook niet terug zien hoeveel belminuten ik precies over heb. Ik ben ook echt lang klant bij jullie. Zeker 5 jaar. Zou ook is een leuke actie voor bestaande klanten willen en al helemaal als je moet verlengen. Zelfs als je alleen een verlenging voor simonly wilt betaal je nog voor 200 belminuten en 1GB 20 euro p/m vind dat best prijzig. Ook omdat ik altijd zoveel belminuten over heb. Vind ik dat is voor die klanten is wat bedacht mag worden.

Mvg,

Ouarda
PS: Ik wilde graag weten of ik de overgehouden belminuten van de vorige maand wel nog kan gebruiken?
Reputatie 5
@OuardaCupcake, bij Stel Samen is het tegoed 1 maand geldig. Wat je niet opmaakt komt dus te vervallen zodra je het nieuwe tegoed krijgt.
Ik bel niet elke maand evenveel: soms weinig, soms veel. Als ik veel bel zit ik bij Stel Samen zo buiten de bundel en betaal ik veel geld extra (30 euro per 100 min). Daarom zou het voor mij veel goedkoper zijn als het tegoed 2 of 3 maanden geldig zou zijn.

Over 3 maanden loopt mijn abo af en ik overweeg een verlenging. Komt T-Mobile de komende tijd met een nieuw abo waarvan het tegoed langer geldig is?
Reputatie 3
@ Cassini

Welkom op de T-Mobile Community!

T-Mobile biedt op dit moment geen abonnement aan waarbij het tegoed langer dan 1 maand geldig is. Op dit moment is nog niet bekend of T-Mobile een abonnement gaat introduceren waar het tegoed langer dan een maand geldig is.
Op 25 december 2013 heb ik nog 282 minuten tegoed, tot mijn verbazing wordt over deze 282 in de factuur van januari 2014 niet meer gesproken en sta ik plotseling op 0, indien je een maand mee kunt nemen zal in ieder geval mijn tegoed over december meegenomen dienen te worden, is dit oplichting? Ik denk er sterk over deze problematiek voor de zoveelste keer weer aan de orde te stellen bij consumentenprogramma's of het tegendeel moet worden bewezen.

Ik doe mee!!
Mooi antwoord van de klantenservice, "je hebt er zelf voor getekend" .. Netjes en beleefd hoor...

Reageer