[NIEUW] Belstatus in eenheden in plaats van in €

Reputatie 7
Al geruime tijd bieden we abonnementen aan op basis van eenheden (belminuten, sms'jes, mms'jes en MB's). Tot nu toe werd in de belstatus het tegoed echter nog in euro's weergegeven. Vanaf vandaag komt daar verandering in! Het resterende tegoed wordt voortaan ook weergegeven in eenheden. Dit geldt voor Relax '11 en de Smart abonnementen. De waarde van het overgebleven tegoed verandert niet, alleen de manier waarop we het aangeven. Je hebt hierdoor een beter inzicht in je tegoed.

Deze wijziging is straks ook zichtbaar op je factuur. De bundelinformatie onderaan op je factuur toont voortaan ook je resterende tegoed in eenheden.

Heb je een Flex abonnement óf een Relax abonnement van voor december 2010 dan verandert er niets. Je behoudt dan de weergave in euro's.

63 reacties

Reputatie 7
Als het voortaan ook nog inclusief BTW kan worden weergegeven scheelt dat ook een hoop vragen.
Reputatie 6
cindys bedankt dat je meteen even uitleg geef
Reputatie 7
@CindyS
Ben je nu meerdere topics aan het openen over hetzelfde? Bij deze wil ik je even wijzen op de huisregels van het T-Mobile Forum.

Reputatie 7

Als het voortaan ook nog inclusief BTW kan worden weergegeven scheelt dat ook een hoop vragen.

Volgens mij is het nu inclusief want ik heb 30 min/sms meer dan mijn eerder vermelde tegoed (omgerekend van euro's naar eenheden).
Reputatie 6
casper bij deze meldingen doen ze altijd meerdere topics is mijn een keer verteld
Reputatie 7
@ezz
Dat je meer eenheden hebt lijkt me niet. Waarschijnlijk maak je een rekenfout, of T-Mobile. iSmart 150 blijft 150 minuten of smsjes.
@arie61
Het was jou dus ook al opgevallen?

Reputatie 6
Badge +12
Toppie CindyS! :)

@Caspar,
haha ik zag het ook.
Maar hier kan je reageren en in die andere niet.
Reputatie 7

@ezz
Dat je meer eenheden hebt lijkt me niet. Waarschijnlijk maak je een rekenfout, of T-Mobile. iSmart 150 blijft 150 minuten of smsjes.

Een rekenfout maak ik zeker niet.

Als ik mijn tegoed (wat gister nog bij mijn T-Mobile vermeld stond) in euro's exclusief BTW omreken naar de huidige eenheden die ik nu heb heb ik er 30 teveel. Tel ik eerst de BTW bij mijn tegoed in euro's op en reken het dan om naar eenheden klopt het wel.

Reputatie 7
@ezz
Je moet de eenheden ook ex. btw rekenen, dus 10 / 1,19 = 8,4 cent. Eigenlijk is het minder, je krijgt €14,50 beltegoed, gedeeld door 150 is 9,66 cent per eenheid. Ex btw wordt dat 8,123 cent.
Reputatie 7

@ezz
Je moet de eenheden ook ex. btw rekenen, dus 10 / 1,19 = 8,4 cent. Eigenlijk is het minder, je krijgt €14,50 beltegoed, gedeeld door 150 is 9,66 cent per eenheid. Ex btw wordt dat 8,123 cent.

Die berekening snap ik maar ik ga er toch vanuit dat de eenheden inclusief BTW zijn. Er staat ook niet vermeld dat het exclusief is, dit stond bij de belstatus in euro's namelijk wel.

Als ze de eenheden exclusief BTW gaan weergeven is het er niet eenvoudiger op geworden dus hadden ze net zo goed het tegoed in euro's kunnen blijven vermelden, wat ik trouwens ook duidelijk vond.
Reputatie 7
Als er staat dat je nog b.v. 60 eenheden hebt dan zijn dat ook 60 eenheden. Dat hoef je niet te corrigeren om om te rekenen. Ik heb Prepaid International. SMS kost 12 cent, bellen naar mobiel 24, naar vast 9 cent en om het simpel te houden heb je ook nog een starttarief van 19 cent.

Reputatie 7

Als er staat dat je nog b.v. 60 eenheden hebt dan zijn dat ook 60 eenheden. Dat hoef je niet te corrigeren om om te rekenen. Ik heb Prepaid International. SMS kost 12 cent, bellen naar mobiel 24, naar vast 9 cent en om het simpel te houden heb je ook nog een starttarief van 19 cent.

Dat bedoel ik dus Caspar.

Kom ik zo onnozel over? ;)
Jij was degene die aangaf dat ik ze exclusief moest berekenen.

In deze zin gaf je toch het volgende aan: Als het voortaan ook nog inclusief BTW kan worden weergegeven scheelt dat ook een hoop vragen
Reputatie 2
Staat er niet ergens in het contract dat het gewoon euro's moeten zijn en zo ja dat dan valt deze wijziging toch onder contract verandering dan wel breuk en dan kunnen wij dat contract dan toch opzeggen?
Reputatie 6
Badge +12
Nee want wijzigen mag.
Dan erbij welke last heb je ?
Reputatie 7
@Dipstick

Ik heb de voorwaarden er nog niet op nageslagen.

Het maakt mij ook niet uit hoe het weergegeven wordt, mijn tegoed blijft hetzelfde. Opzeggen wil ik trouwens al helemaal niet, ben namelijk zeer tevreden met T-mobile.
Reputatie 6
dipstick

natuurlijk mag dat

het is gemaakt om het klanten makkelijk te maken omdat sommige moeite hadden met het omrekenen er van met euro,s naar eenheden
Reputatie 2
@dave670
Dus ik kan kosteloos met mijn tariefplan naar een lager tarief?
Reputatie 2
@ ezz
Kzou wel willen opzeggen maar dat kan niet. Want waar ik werk kom ik niet op het internet dus ik betaal dus eigenlijk voor jan met de korte achternaam.

Reputatie 2
@arie61
toch zie ik liever gewoon mijn bel cq. sms tegoed daar staan
Reputatie 7
@Dipstick

Heb je hier al melding van gemaakt via de dekkingskaart? Dan wordt er contact met je opgenomen en de mogelijkheden besproken.
Reputatie 6
Badge +12
Dit is makkelijker hoor.
Aangezien het met eenheden gaat.
Reputatie 2
@ezz
Wat gaan ze doen dan?
Een extra zendmast op Schiphol neerzetten?
Reputatie 7
@Dipstick

Er wordt je in bepaalde gevallen korting op je abo aangeboden en soms de mogelijkheid tot ontbinding van je contract maar of dit ook op gaat als het om een andere locatie dan je thuis locatie gaat weet ik niet. Wellicht dat iemand anders, die dit ook gehad heeft, je hier meer over kan vertellen.
Reputatie 6
Op zich wel fijn om het nu in eenheden te zien en dat het inclusief btw is. Alleen klopt het niet helemaal bij mij, maar dat was ook toen ik het bedrag nog zag, toen werden er ook al verschillende bedragjes afgeschreven 😉 Op de factuur kwam het uiteindelijk wel goed.
Reputatie 2
ik heb ook de nieuwe status.. maar ik heb pas verlengt met een sim only 70 nu zie ik alleen maar staan 36 Min/SMS en niet het tegoed van mijn afgelopen jaren ofwel ruim 400 euro ..hoe zit of kan dat.waarom staat dat niet in het totaal..grt wim

Reageer