Beantwoord

Nieuwe databundel min 20MB???

• Doet lekker mee
  • 9 reacties
Hallo,
Ik heb op 22APR mijn nieuwe bundel ontvangen voor bellen/sms/internet.
Ipv de maandelijkse 250MB krijg ik nu maar 230MB??
Hoor graag waarom dit is, en zou graag die resterende 20MB alsnog ontvangen.
Mijn bundel van de vorige maand was niet verbruikt dus daar kan het niet aan liggen
icon

Beste antwoord door Harvey 4 juni 2014, 09:44

@Wolde & jbbj

20 MB werd altijd 'gereserveerd' door het systeem. het grote verschil is dat jullie klanten deze 'reservering' nooit konden zien omdat de belstatus alle MB's netjes toonde. Door deze storing laat de belstatus echter wel de 'reservering' zien en dan lijkt het of je van T-Mobile 20 MB te weinig krijgt. Dit is dus echter niet zo! Je ontvangt gewoon netjes alle MB's alleen de belstatus laat dat verkeerd zien. We hadden de melding ontvangen dat het was opgelost maar we zien dezelfde klachten weer binnenkomen. We hebben het al doorgezet naar de betreffende afdeling. Excuses voor de verwarring en het ongemak dat hierdoor ontstaan is. We beseffen dat niet niet prettig is en hopen dat het spoedig voorgoed wordt opgelost.

Bekijk origineel

37 reacties

Ik heb hetzelfde probleem hier. De laatste twee abonnementsperiodes op de eerste dag al 20 mB verbruikt, terwijl ik amper 3G gebruik, hoofzakelijk WiFi. Normaal gesproken verbruik ik in de hele maand maand hooguit 50-60 mB

Krijg van t-mobile twee keer dit antwoord:
Het is voor een internet provider niet toegestaan om bij te houden waaraan het internet verbruikt is, waardoor T-Mobile u geen overzicht kan geven van bijvoorbeeld welke internetpagina's zijn geraadpleegd. hoeveel e-mailverkeer er heeft plaatsgevonden, of er online spelletjes zijn gespeeld, audio of video is gedownload of er streaming van beeld en/of geluid heeft plaatsgevonden. Het is ook mogelijk dat er applicaties op het toestel aanwezig zijn die automatisch verbinding maken met internet, om bijvoorbeeld updates uit te voeren. Ook hierin heeft T-Mobile geen inzagen. Het totale gebruik van mobiel internet wordt geregistreerd via uw simkaart, waarna het in mindering wordt gebracht op uw datategoed. Ik begrijp dat dit antwoord geen verklaring geeft voor het verbruik van de 20 MB in uw situatie, maar ik kan u van geen ander antwoord voorzien.

En of ik dan zeg dat ik geen online spelletjes speel, download, upload, streaming kijk etc op 3G, er komt geen excuus of duidelijk antwoord.
Ik ben blij hier te lezen dat ik niet de enige ben.

T-Mobile ER IS DUIDELIJK IETS MIS, DOE HIER IETS AAN!!!

Ik ga mijn abonnement zeker niet verlengen hierdoor.
Ik heb een print- screen-foto gemaakt van de T- Mobile app waarop staat : deze info is bijgewerkt tot 22-04-14 03:57 uur. Toen 230MB ipv 250MB.
De nieuwe bundel is ingegaan op 22-04-14 00:00 uur....

Knap om 's nachts in een WIFI omgeving toch 20MB te verbruiken.... en dat terwijl ik lig te slapen....
Normaal doe ik er bijna een week over om 20MB te verbruken.

Toevallig dat ook in jouw voorbeeld 20MB in mindering is gebracht.
Reputatie 4
Hi,

Ik heb begrepen dat het hier om een storing gaat die louter het weergegeven aantal MB's verkeerd weergeeft. Je hebt dus wel daadwerkelijk het goede aantal MB's gekregen.

Een T-Mobile Moderator zal na het weekend het e.e.a. kunnen toelichten hierover. Let op dat er een verwerkingstijd van 48 uur staat voordat er hier een reactie komt.

Groet,
Casper.
Bij mij is dus al twee keer 20mB bij het begin van een nieuwe periode in mindering gebracht. Ik gebruik m'n telefoon hoofdzakelijk op WiFi en niet voor downloaden, streaming, spelletjes etc.
Ik hoef dus niet voor de derde keer een uitleg dat dit de oorzaak is.

Overigens, als je kijkt bij andere topics hier zie je dat meer mensen dit probleem hebben!!!
Reputatie 3
@ Karel07

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je minder MB krijgt toegewezen dan je hebt afgesproken met T-Mobile. Op dit moment speelt er een storing waarbij je niet je volledige internetbundel in de belstatus ziet. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het oplossen van deze storing. Ik heb jouw melding ook doorgestuurd naar onze IT-afdeling.
Het is toch zeer frappant dat en op 25 april 2014, ingangsdatum maand abonnement 25e, en op 25 mei 2014 er 20 Mb van de 250 Mb is afgeschreven zonder dat mobiele netwerk aanstond!
Na contact met de helpdesk vandaag en uitgelegd dat ik al 26 april 2014 contact gehad hierover, werd de 20 Mb weer bij geschreven op het tegoed.
Vanavond is, ondanks dat ik vanaf 25 mei 2014 geen gebruik gemaakt te hebben van het Mobiele netwerk de 20 Mb verdwenen!!

@ Karel07

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je minder MB krijgt toegewezen dan je hebt afgesproken met T-Mobile. Op dit moment speelt er een storing waarbij je niet je volledige internetbundel in de belstatus ziet. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan het oplossen van deze storing. Ik heb jouw melding ook doorgestuurd naar onze IT-afdeling.

Beste Jordy
We zijn nu een maand verder en nog steeds geen oplossing voor die 20MB. Ik zie steeds meer meldingen in dit forum, met steeds andere verklaring van T- Mobile.....
Eerder deze week kreeg ik een SMS van T Mobile met de melding dat die 20MB gereserveerd wordt door T Mobile voor het geval dat......
Dat heeft dus niets met technische problemen te maken.....
Reputatie 4
@Wolde & jbbj

20 MB werd altijd 'gereserveerd' door het systeem. het grote verschil is dat jullie klanten deze 'reservering' nooit konden zien omdat de belstatus alle MB's netjes toonde. Door deze storing laat de belstatus echter wel de 'reservering' zien en dan lijkt het of je van T-Mobile 20 MB te weinig krijgt. Dit is dus echter niet zo! Je ontvangt gewoon netjes alle MB's alleen de belstatus laat dat verkeerd zien. We hadden de melding ontvangen dat het was opgelost maar we zien dezelfde klachten weer binnenkomen. We hebben het al doorgezet naar de betreffende afdeling. Excuses voor de verwarring en het ongemak dat hierdoor ontstaan is. We beseffen dat niet niet prettig is en hopen dat het spoedig voorgoed wordt opgelost.
Dit antwoord zou je (tijdelijk) sticky bovenaan moeten zetten...... Deze vraag komt dagelijks terug in talloze topics terwijl het antwoord heel duidelijk is 🙂
Ik heb het ook maar weer eens via de mail bij T-Mobile kenbaar gemaakt en kreeg nu dit antwoord:

U geeft aan dat u graag een oplossing ziet voor de reservering van de 20MB op uw datategoed en deze maatregel het liefst ziet teruggedraaid worden. Ik begrijp dat u daar niet blij mee bent. Ik kan dit niet voor u oplossen, dit is een bewuste keuze van T-Mobile. Ik heb uw klacht en bezwaar genoteerd, wellicht dat er na meerdere meldingen aan onze kant een aanpassing wordt gedaan in deze nieuwe vorm van de weergave van het verbruik.

Wat is het nou: Maatregel en bewuste keuze van T-Mobile!!! Of een foute weergave die opgelost moet worden??
Ik vind het allemaal maar raar!

Ik heb het zelfde probleem.
De verschillende antwoorden die hier gegeven worden maken het niet duidelijker.
Wat ik vreemd vind is dat wanneer je de dataverbinding uitschakeld, de 20mb er weer bij komen.
Maar bij inschakelen van de dataverbinding verdwijnen ze ook weer.
Wordt dit nog opgelost?? Zo ja.. Wanneer???
Reputatie 5
@all

Zoals te zien is in dit topic heeft mijn collega Harvey reeds uitgelegd wat er op dit moment zichtbaar is in de internetstatus en waarom. Deze weergave is tijdelijk, T-Mobile werkt er hard aan om de weergave van het aantal MB's weer zoals voorheen te laten zien.
Haha, "T-Mobile werkt er hard aan om de weergave van het aantal MB's weer zoals voorheen te laten zien" .... Ik kom niet meer bij!
Zullen ze onderhand wel erg moe zijn van het harde werken, ze zijn al meer dan drie maanden bezig om dit op te lossen. Ik krijg de indruk dat er gewoon helemaal niets gedaan wordt om het op te lossen. Bovendien wordt er elke keer weer een andere uitleg gegeven. Dus weten ze zelf ws niet waar het probleem zit.
Echt super slecht dit!
Reputatie 3
Nou Karel, ik lig inmiddels ook in een deuk wegens dit "harde werken".
Ik zal gratis helpen :
Logisch gezien : status := status + 20
Of : status = status (dus niet status = status - 20)!
Kleine programma-aanpassing.
Geef mij de programmeertaal welke gebruikt wordt, dan stuur ik het statement. Goede deal?
Reputatie 3
@ Karel07 & jack069

Ik kan me voorstellen dat er verwarring is ontstaan. Technisch wordt de 20 MB altijd gereserveerd. Het probleem dat dit zo wordt weergegeven in de gebruiksstatus speelt op dit moment nog steeds maar wordt opgelost. Verschillende afdelingen zijn op dit moment druk bezig met de oplossing. Een concrete datum is er nog niet, het is blijkbaar een zeer complex probleem. Het zal in ieder geval geen invloed hebben op jullie facturen.
Reputatie 3
Jordy01 schreef:

@ Karel07 & jack069

Ik kan me voorstellen dat er verwarring is ontstaan. Technische wordt de 20 MB altijd gereserveerd. Het probleem dat dit op zo wordt weergegeven in de belstatus speelt op dit moment nog steeds maar wordt opgelost. Verschillende afdelingen zijn op dit moment druk bezig met de oplossing. Een concrete datum is er nog niet, het is blijkbaar een zeer complex probleem. Het zal in ieder geval geen invloed hebben op jullie facturen.

"Verschillende afdelingen zijn op dit moment druk bezig met de oplossing."
Hoe lang zijn deze afdelingen bezig geweest om de belstatus is april aan te passen om 20 MB minder weer te geven? Ook maandenlang?
Reputatie 5
@xcrm zoals ik je eerder heb aangegeven is er een nieuw systeem in gebruik genomen dat het verbruik dat je kunt inzien via My T-Mobile nóg actueler is. Dit systeem kent vele voordelen maar heeft dus ook een nadeel waarvoor wij een oplossing zoeken. Het betreft dus geen storing maar een eigenschap van het systeem.

Het lijkt mij niet relevant om hier te bespreken hoeveel afdelingen betrokken zijn geweest bij de introductie van dit nieuwe systeem en hoeveel tijd zij hiervoor hebben genomen.
Reputatie 3
Dan ben ik alleen nog benieuwd naar hoeveel tijd men er nog voor nodig denkt te hebben.
Reputatie 6
Badge +16
@xcrm

Daar is op dit moment nog geen duidelijkheid over. Zodra er meer bekend is zullen wij dit hier melden. Onze excuses voor het ongemak.
Deze maand weer het zelfde probleem, weer 20 Mb te weinig aangegeven in de data (via de T-Mobile app). Degene(n) die dit moet(en) oplossen zijn/is zeker al een maandje of 3 met vakantie. Dit kan toch niet zo heel moeilijk zijn. Je moet het antwoord van de "reservering" maar geloven zonder dat hier overtuigend bewijs voor is.
Volgens de app heb ik nu in totaal 60 Mb te weinig gekregen over de laatste 3 mnd. Dit gebeurt ook (naar ik schat) zeker bij een miljoen (1.000.000) abonnees. Dat betekent 60.000 Gb in totaal te weinig. Zou dus een lucratieve bezigheid kunnen zijn van T-Mobile.
Hier ook hetzelde probleem, dat zeker al 5 maanden zichtbaar is. Direct na overschakelen nieuwe maand staat er 980 van 1000 beschikbaar. Zeer teleurstellend mede doordat de kwaliteit en snelheid rond Eindhoven steeds vaker naar gprs gaat ipv 3g. En maar blijven betalen... 😞
Reputatie 6
Badge +13
Japio9 schreef:

Deze maand weer het zelfde probleem, weer 20 Mb te weinig aangegeven in de data (via de T-Mobile app). Degene(n) die dit moet(en) oplossen zijn/is zeker al een maandje of 3 met vakantie. Dit kan toch niet zo heel moeilijk zijn. Je moet het antwoord van de "reservering" maar geloven zonder dat hier overtuigend bewijs voor is.
Volgens de app heb ik nu in totaal 60 Mb te weinig gekregen over de laatste 3 mnd. Dit gebeurt ook (naar ik schat) zeker bij een miljoen (1.000.000) abonnees. Dat betekent 60.000 Gb in totaal te weinig. Zou dus een lucratieve bezigheid kunnen zijn van T-Mobile.

Je krijgt die 20mb gewoon op het moment dat je deze nodig heb dus jouw berekening is niet nodig.
zelfde probleem 20mb te weinig op nieuwe bundel van 250mb gebeld naar t-mobile kreeg als antwoord: mijn telefoon had uit ze eigen updates uitgevoerd . dat kan niet, daar ik dan altijd een bericht krijgt, dus weer een nieuwe uitleg van t-mobile die niet klopt.
Rosan1 schreef:

Japio9 schreef:

Je krijgt die 20mb gewoon op het moment dat je deze nodig heb dus jouw berekening is niet nodig.

Wat eigenlijk niet nodig is, is de 20 Mb in reserve houden. Ik begrijp dan ook helemaal niet waar dat voor nodig is. Zou een heleboel onnodige data uitwisseling voorkomen. Gezien het aantal reacties op dit item zou het voor T-Mobile ook veel beter zijn. Heel veel klanten hebben moeite met de de "20 Mb reservering". Maakt i.i.g. geen positieve reacties los.
Reputatie 6
Badge +13
@a.m.mirrer

Er gaat bij iedereen 20MB af.
Deze wordt ter 'reservering' gehouden totdat jij die nodig hebt.
Ik start ook elke maand met 980MB, later komt die 20MB er weer bij.

Reageer