Beantwoord

Nieuwe databundel min 20MB???

Toon eerste reactie

37 reacties

Tom schreef:

@xcrm zoals ik je eerder heb aangegeven is er een nieuw systeem in gebruik genomen dat het verbruik dat je kunt inzien via My T-Mobile nóg actueler is. Dit systeem kent vele voordelen maar heeft dus ook een nadeel waarvoor wij een oplossing zoeken. Het betreft dus geen storing maar een eigenschap van het systeem.

Het lijkt mij niet relevant om hier te bespreken hoeveel afdelingen betrokken zijn geweest bij de introductie van dit nieuwe systeem en hoeveel tijd zij hiervoor hebben genomen.

Het lijkt mij zeker wel relevant. Het gaat per slot van rekening om BETALENDE klanten. Die klanten hebben toch zeker wel het recht om te vragen hoe e.e.a.zit en waarom het "probleem" niet opgelost kan worden. Is ook goed voor de beeldvorming van T-Mobile naar de klant toe. Hebben die tenminste het idee dat ze serieus genomen worden door T-Mobile
Japio9 schreef:

Tom schreef:

@xcrm zoals ik je eerder heb aangegeven is er een nieuw systeem in gebruik genomen dat het verbruik dat je kunt inzien via My T-Mobile nóg actueler is. Dit systeem kent vele voordelen maar heeft dus ook een nadeel waarvoor wij een oplossing zoeken. Het betreft dus geen storing maar een eigenschap van het systeem.

Het lijkt mij niet relevant om hier te bespreken hoeveel afdelingen betrokken zijn geweest bij de introductie van dit nieuwe systeem en hoeveel tijd zij hiervoor hebben genomen.

Het lijkt mij zeker wel relevant. Het gaat per slot van rekening om BETALENDE klanten. Die klanten hebben toch zeker wel het recht om te vragen hoe e.e.a.zit en waarom het "probleem" niet opgelost kan worden. Is ook goed voor de beeldvorming van T-Mobile naar de klant toe. Hebben die tenminste het idee dat ze serieus genomen worden door T-Mobile

Nog een kleine aanvullende reactie:
Stel je gaat naar AH en je wilt een kilo suiker kopen. Dan komt de filiaalhouder naar je toe met de mededeling: "je krijgt niet alle suiker mee, een klein deel houden we in reserve. Dat krijg je natuurlijk wel als je het echt nodig hebt". Vreemd, heel vreemd.....
Reputatie 3
@ Japio9

Om dan toch bij de vergelijking met het pak suiker te blijven wil ik het toch liever op een andere manier duidelijk maken:

Je koopt een heel pak suiker van 1 kilogram in de supermarkt. Vervolgens wil je slagroom gaan kloppen en daarvoor pak je met een kopje 20 gram van de in totaal 1000 gram. Je voegt de suiker immers naar smaak toe aan de slagroom. Het deel van de suiker die je niet gebruikt laat je in het kopje zitten voor de volgende keer dat je weer suiker nodig hebt.

Moraal van het verhaal:
Je ontvangt de volledige hoeveelheid internet waarvoor je betaalt, alleen wordt er altijd een handzame hoeveelheid apart gehouden voor gebruik.
Je vergelijking gaat behoorlijk scheef. Het is niet AH in mijn verhaal die "de suiker" voor mij in reserve houdt. Ik bepaal namelijk zelf wat ik doe met iets waarvoor ik betaalt heb en niet AH en ook niet T-Mobile.
Leuk geprobeerd maar jou vlieger gaat niet op.
Reputatie 6
Badge +13
@Japio9

Iets wat digitaal is kun je niet met een pak suiker vergelijken die je in de winkel koopt.
Waarmee je het wel kunt vergelijken is een correctie op je factuur.

Je krijgt het geld pas weer terug wanneer je het nodig hebt of gaat hebben. In dit voorbeeld de nieuwe factuur. Zo moet je het ook zien met die MB's.

Je mag zelf bepalen over je MB's waaraan jij die gaat besteden.
Je krijgt die 20MB er weer bij als je het nodig hebt.
Het wordt alleen ter reservering gehouden. Je krijgt dus niets meer of minder maar gewoon wat je altijd hoort te hebben. 😉
Jordy01 schreef:

@ Japio9

Om dan toch bij de vergelijking met het pak suiker te blijven wil ik het toch liever op een andere manier duidelijk maken:

Je koopt een heel pak suiker van 1 kilogram in de supermarkt. Vervolgens wil je slagroom gaan kloppen en daarvoor pak je met een kopje 20 gram van de in totaal 1000 gram. Je voegt de suiker immers naar smaak toe aan de slagroom. Het deel van de suiker die je niet gebruikt laat je in het kopje zitten voor de volgende keer dat je weer suiker nodig hebt.

Moraal van het verhaal:
Je ontvangt de volledige hoeveelheid internet waarvoor je betaalt, alleen wordt er altijd een handzame hoeveelheid apart gehouden voor gebruik.

Je vergelijking gaat behoorlijk scheef. Het is niet AH in mijn verhaal die "de suiker" voor mij in reserve houdt. Ik bepaal namelijk zelf wat ik doe met iets waarvoor ik betaalt heb en niet AH en ook niet T-Mobile.
Leuk geprobeerd maar jou vlieger gaat niet op.

Overigens heb ik de voorwaarden van T-Mobile nergens gelezen dat T-Mobile het recht heeft om 20 Mb dan wel andere betaalde zaken mag inhouden tot het moment dat zij het goedkeuren /goedvinden om deze weer in te zetten.

Ergens zit er een addertje onder het gras; waarom zoveel moeite doen om bij iedere klant min. 20 Mb te confisqueren wanneer dat zo veel weerstand oproept bij hun clientèle. Mijn vermoede is, dat er toch een (aanzienlijk) financieel voordeel aan dit handelen van T-Mobile zit.

Jordy01, wanneer je jou zaak wil verdedigen kom dan eens met echte argumenten en niet van die flut-verklaringen die je wel heel makkelijk lek schiet.
leroy98ecker schreef:

@Japio9

Iets wat digitaal is kun je niet met een pak suiker vergelijken die je in de winkel koopt.
Waarmee je het wel kunt vergelijken is een correctie op je factuur.

Je krijgt het geld pas weer terug wanneer je het nodig hebt of gaat hebben. In dit voorbeeld de nieuwe factuur. Zo moet je het ook zien met die MB's.

Je mag zelf bepalen over je MB's waaraan jij die gaat besteden.
Je krijgt die 20MB er weer bij als je het nodig hebt.
Het wordt alleen ter reservering gehouden. Je krijgt dus niets meer of minder maar gewoon wat je altijd hoort te hebben. ;)

Leroy,
Jouw verhaal komt overeen met klok.....klepel of tang.......varken
Ik reageer daar verder niet op ik blijf even bij de discussie met Jordy01
Reputatie 6
Badge +13
@Japio9

Dat moet je helemaal zelf weten.
Ik wil je alleen dit laten lezen, misschien dat het dan wel doordringt:

''Het gaat puur om de weergave, je ontvangt gewoon je volledige tegoed. We hebben onlangs een update gehad van onze belstatus, waardoor alles real-time wordt weergegeven met een minieme vertraging. De 20 MB die je te weinig ziet, is een zogenaamde 'reservering' die alvast van je datategoed wordt afgehaald wanneer er sprake is van een huidige datasessie. Wanneer je de belstatus op je toestel via WiFi raadpleegt, heb je dan ook niet te maken met de 20 MB te weinig via je belstatus! ''

Nalezen kan hier: https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/wederom-weinig-mb-ontvangen-239633

Mvg Leroy,
Leroy en Jordy,
Leroy het is niet mijn opzet je te beledigen. Jij en Jordy zijn waarschijnlijk heet goed in het TECHNISCH begeleiden van T-Mobile kanten.

Ik zal nogmaals een voorbeeld geven waarom ik grote moeite heb met het 20 Mb Beleid van T-Mobile.

Stel je hebt geldt nodig (wie niet). Je stapt naar een bank en leent daar 1000,= euro in de vorm van een hypotheek. De bank gaat jou het geldt uitbetalen maar je krijgt maar 980,= euro. Je vraagt: "waar blijven die overige 20 euro?".
De directeur van de bank komt naar je en zegt dat het geldt van jou blijft maar wij reserveren het totdat je het nodig hebt.
Wat denk dat de bank doet met de gereserveerde 20 euro van jou (en dat van vele klanten)?
Die bank gaat met al dat geldt, dat ze onterecht hebben ingehouden van hun klanten, natuurlijk speculeren en verdienen daar weer een aardige som geldt mee.

Mogelijk begrijpen jullie nu meer wat ik bedoel........
Reputatie 3
Japio9 schreef:

Leroy en Jordy,
Leroy het is niet mijn opzet je te beledigen. Jij en Jordy zijn waarschijnlijk heet goed in het TECHNISCH begeleiden van T-Mobile kanten.

Ik zal nogmaals een voorbeeld geven waarom ik grote moeite heb met het 20 Mb Beleid van T-Mobile.

Stel je hebt geldt nodig (wie niet). Je stapt naar een bank en leent daar 1000,= euro in de vorm van een hypotheek. De bank gaat jou het geldt uitbetalen maar je krijgt maar 980,= euro. Je vraagt: "waar blijven die overige 20 euro?".
De directeur van de bank komt naar je en zegt dat het geldt van jou blijft maar wij reserveren het totdat je het nodig hebt.
Wat denk dat de bank doet met de gereserveerde 20 euro van jou (en dat van vele klanten)?
Die bank gaat met al dat geldt, dat ze onterecht hebben ingehouden van hun klanten, natuurlijk speculeren en verdienen daar weer een aardige som geldt mee.

Mogelijk begrijpen jullie nu meer wat ik bedoel........

Zoals eerder al gezegd, eerst was het een softwarefout waar niemand van wist. Opeens was het een feature met de naam "reservering". En m.i. is het toch een fout, want menig moderator zegt dat er hard aan gewerkt wordt. Dus fout en reservering is nogal tegenstrijdig.
En T-Mobile verdient er misschien wel iets aan, omdat mensen misschien MB's bijkopen omdat ze denken dat het tegoed (bijna) op is.

Het belangrijkste is dat het niet naar de klanten is gecommuniceerd, vandaar de vele topics over hetzelfde onderwerp.
Reputatie 3
@ Japio9 & xcrm

Het lijkt erop dat het er bij jullie niet in wil dat je de volledige aangeschafte bundel ook kunt gebruiken. Een verdere discussie is niet zinvol. Ik wil echter wel toegeven dat de communicatie in dit geval niet altijd vlekkeloos is verlopen. Er zijn verschillende oorzaken gegeven voor deze op zijn minst kromme weergave van de datastatus. De huidige status is dat het een eigenschap van het nieuwe systeem is. De IT afdeling is op dit moment aan het kijken naar een oplossing voor dit probleem zodat de reserve-MB's niet meer worden meegenomen in de gebruiksstatus. Tot dan is de situatie zoals deze is.
Ik krijg ook al maanden 20mb minder bij start nieuwe bundel. Zelfs al staat mobiel netwerk uit, alleen Wi-Fi aan. Alle vage verhalen en uitleg gelezen. Waarom die 20mb "gereserveerd" moet worden??? Zelfs als het waar is dat je gewoon over die 20mb kunt beschikken, geeft het je als klant het gevoel dat je al bij start van de bundel bent bestolen. Vind het onbegrijpelijk dat dit na zoveel maanden nog steeds niet door T-Mobile is opgelost.

Reageer