Onmisbare App die veel ellende kan voorkomen.

Heel vaak komt de vraag terug waarom men moet betalen voor dingen waar men echt nooooooit om gevraagd heeft...

Ik heb al vaak gewezen op het gevaar van apps die bepaalde rechten hebben....   Nu is het lastig dat achteraf vast te stellen maar met deze app kinderlijk eenvoudig.
Ik snap eigenlijk ook niet dat een dergelijk functie niet in elk Android toestel zit....

De app neemt de taal over van het systeem dus als je hdete toestel in het Nederlands hebt ingesteld zal ook de informatie van de app in het Nederlands zijn.
De app is gratis en van F-Secure  niet de minste als het om beveiliging gaat....

Je kunt nu dus achteraf controleren of een app zich netjes gedraagt en krijgt duidelik te zien wat een app doet en vooral kan doen, ook of de app in staat is zelf te bellen, sms berichten te sturen of op een andere manier geld KAN kosten...  vergeet niet dat sommige apps geld kunnen kosten omdat ze nu eenmaal die functie hebben... Google Play KAN geld kosten omdat je apps kan kopen..  en ja, als je een dailer instaleerd kan die app ook bellen....  maar je kan nu ook zien of een spelletje toegang heeft tot zaken die er niet toe doen... en dat is toch erg handig om te weten....

Samen met de nieuwe functie in elk Android toestel nu ook de apps achteraf constant op malware te scannen ( die update is nu aan het uitrollen, gaat vanzelf hoef je niets voor te doen) word je toestel toch een stukje veiliger.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.app.permissions.privacy&hl=nl

https://lh3.ggpht.com/YnDZit9FiNlu7xTVX5x3WY7YmJ-hAIub07XpCdecJMUo7vU3Khh1qU14XvOVLqI8FUE=h900

3 reacties

Reputatie 4
Kijk, dit is nou nog eens een handige app! Goede tip!
Reputatie 5
Badge +13
Lijkt me idd een hele handige app John!
Al is het dat ik alleen al nieuwsgierig ben met wat een app allemaal wil/doet met die permissies.
Ik had hem al veel eerder moeten posten :)

Het gevaar is een beetje dat sommige mensen in paniek dingen gaan verwijderen.... 

Ook apps als de My T-Mobile app staan in het lijstje apps die geld kunnen kosten..... dit natuurlijk om de bundels te resetten wat inderdaad geld kost...   maar het is een geweldig hulpmidel om vooral te zien wanneer bepaalde apps echt toesteming hebben voor zaken die kant nog wal raken....    en wanneer een app netwerk toegang heeft terwijl de app " adfree"  zou zijn en voor het functioneren geen data nodigheeft (thema's, wallpapers, icon packs  etc)

Reageer