Beantwoord

Onverklaarbare bijkomende kosten in de belbundel

is er een storing bekend.. op de t mobile app.. ? ik zou van af 1 ben per 1juni over mijn belbundel zijn heengegaan.. terwijl ik naar de tussen tijdse specificaties kijk kom ik er lang niet over heen.. nieuw belbundel elke maand rond de 23' daarom maar gelijk zelf een nieuw bundel aangeschaft om de kosten tegen te gaan maar ik krijg de voledige minuten niet..
icon

Beste antwoord door Sam- 9 juni 2016, 14:28

Hallo druk-man,

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben.

Na een kijkje genomen te hebben naar je huidige verbruikstatus zie ik inderdaad dat er kosten zijn gemaakt voor het bellen buiten de bundel. Dit heeft te maken met de wijziging die je onlangs hebt gedaan. Meer informatie hierover vind je op onze factuur uitleg pagina. Je kan ook een e-learning doen over je factuur na een wijziging. Hopelijk brengt dit meer duidelijkheid.

Laat ons weten of het met behulp van de bovenstaande pagina's duidelijker is geworden. Als je nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

19 reacties

even ter infomatie.. heb een oud abbo van 1 G en 90 belminuten ben al naar de t mobile shop geweest daar zeiden ze dat ik moet wachten tot de volgende rekening wat ik raar vind.. op my t mobile staan alle info betreft hoe lang en waar heen je heb gebeld.. dat is toch duidelijke info lijkt me en als daar niks mee gedaan wordt wat heeft het voor zin dan om die info te geven..als achteraf blijkt dat ik toch nog genoeg belbundel had heb ik dus onodig een bundel aangeschaft van 150 min waar ik uiteindelijk maar 60 min van krijg maar wel de volle pond betaal
Reputatie 6
Badge +17
Hallo druk-man,

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben.

Na een kijkje genomen te hebben naar je huidige verbruikstatus zie ik inderdaad dat er kosten zijn gemaakt voor het bellen buiten de bundel. Dit heeft te maken met de wijziging die je onlangs hebt gedaan. Meer informatie hierover vind je op onze factuur uitleg pagina. Je kan ook een e-learning doen over je factuur na een wijziging. Hopelijk brengt dit meer duidelijkheid.

Laat ons weten of het met behulp van de bovenstaande pagina's duidelijker is geworden. Als je nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het graag van je!
das nog geen andwoord op mijn vraag.. die wijzigen heb ik gedaan omdat ik ontrecht buiten mijn bundel gebebeld zou hebben graag een inhoudelijk andwoord op mijn vraag het of hebben jullie GEEN intresse..??
na nogmaals een uitgebreide na rekening op hele minuten van mijn 90 min (belbundel) kom ik NIET verder dan 70 min.. maar promp op1 juni moet ik betalen is het nou zo moeilijk om een fout toe te geven. ?? t mobile
Kan het zijn, zoals in je andere topic al uitgelegd slechts een vermoeden, dat je initieel "normale buiten bundel kosten" hebt gemaakt en door daarna bundels te wijzigen alleen maar meer bomen op het pad hebt gezet? Niet onbeleefd bedoeld, maar je opsomming van problemen is wat onduidelijk...

Een bundel wijzigen tussentijds betekent een verrekende bundel. 150 minuten voor 1 maand, is 75 voor een halve maand etc. Dat is ook een reden tot de mogelijke "ik krijg niet de volledige minuten" opmerking die ik tussendoor zie.

Als mede-klant heb ik overigens verder inderdaad geen interesse, is de koffie nogmaals gruwelijk meer belangrijk dan de rest van de planeet (niets met jou te doen... het is ruim voor 10) en hoop ik dat het in deze richting zit.
Als aanvulling: kan het zo zijn dat je een aantal korte gesprekken hebt gevoerd?
Bij de huidige tariefplannen worden gesprekken afgerond per seconde, met een minimum van 1 minuut. Ofwel "doe de deur even open" en andere korte gesprekken tellen voor 1 volledige minuut.

Nou kan ik niet zien welk abonnement je hebt, maar mogelijk heb je daar in je berekening geen rekening mee gehouden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi druk-man,

Ik wil graag met je meekijken en je meer duidelijkheid geven. Ik heb even je gegevens erbij gepakt en zie dat op 1 juni de belbundel van 90 minuten was verbruikt. Je bent vanaf toen buiten je bundel gaan bellen en dus heb je kosten gemaakt. Je hebt vaak ook korte gesprekken gehad van een paar seconde en die worden dan afgerond per seconde met een minimum van 1 minuut zoals Kaassausje ook aangeeft. Dus die paar seconde worden berekend als 1 minuut. Op 8 juni heb jij je belbundel gewijzigd naar 150 minuten, maar omdat je jouw bundel tussentijds hebt gewijzigd heb je dus niet de volledige 150 minuten ontvangen, maar een deel daarvan. Ook wel genoemd je tegoed naar verhouding. Op deze pagina vind je hier meer uitleg over.

Het lijkt nu misschien verwarring, maar als je dat uitleg doorneemt en vervolgens je factuur straks dan zul je meer duidelijkheid hebben. Mocht je er dan alsnog niet uitkomen dan willen wij je natuurlijk van meer uitleg voorzien.
ik heb alle gesprekken ff geteld en met hele minuten afgerekend kom ik ergens uit op de 70 min wat ook jammer is dat je niet op de hoogte wordt gehouden dat je belbundel op is wat je dan bij de data wel heb.. maar ik weet ZEKER dat ik niet over mijn bundel heen ben gegaan voor de rest bedankt voor de reaktie's we zien het einde v.d maand wel met de rekeningen ik moet me daar maar in berusten helaas
ps ik heb een oud abonnement stel samen/bij. overgens heb ik mijn abbo verlengt per 21-9-2016 met meer mb en beltegoed.. ik heb deze problemen nog nooit eerder gehad ik let er juist op.. vandaar mijn verontwaardiging. ..
als je een negatieve opmerking maakt zijn ze er als de kippen bij.. maar als het moeilijk wordt kan je weer 8 uur wachten.. ik heb nogmaals alles geteld (via de app) maar ik kom niet aan mijn 90 min maar natuurlijk heeft de klant het gedaan stel je voor zeg..maar die bijkomende kosten ken je op jullie buik schrijven ik wil weten waar dat bedrag vandaan komt
Reputatie 5
Badge +10
Uitleg van Issam heb je ook gevolgd?
Weet dat het lastig is bij wijzigingen.
Mijn factuur na verlengen was onbegrijpelijk maar uiteindelijk klopte het wel allemaal.
ik volg alles.. die kosten komen niet voort uit wijziging bundel maar komen voort uit buiten de bundel bellen mijn verlenging gaat pas in op 23-9-2016 heeft dus hiermee niets te maken
ik hoopte dat een van de medewerkers even de gesprekken mee ging tellen.. van a 23mei tot 1 juni zoals ik dat heb gedaan (via de app) en dan zal de conclusie zijn dat zijn bijmekaar op geteld echt geen 90 min zijn
Badge +13
Nogmaals je moet niet bij elkaar optellen, je moet de korte gesprekken onder de minuut als 1 minuut rekenen.
Daarbij krijg je als je van bundel wisselt binnen de maand geen hele bundels tot je beschikking maar een gedeelte ervan deze worden ook naar rato berekent.
De rest valt buiten het buiten bundel tarief.
Reputatie 7
Badge +20
Hey druk-man,

De laatste reactie van Rosan klopt, de belminuten moeten worden afgerond en je moet rekening houden met een belbundel die aangepast wordt in verhouding tot de maand en de datum waarop je de bundel wijzigt. Mijn collega Issam heeft hier in zijn bericht een reactie over geplaatst.

Zoals eerder al aangekaart is het een lastig onderwerp, dus als je hier nog vragen over hebt, laat het dan weten.
hallo ik ben niet achterlijk of zo he.. nogmaals alle gespreken geteld en alles afgerond naar boven kom ik nog steeds niet over mijn bundel heen..
als er nou iemand was die even de gesprekken ging tellen ook de korte van onder de minuut (zo veel zijn het er echt niet) voor dat er weer een standaard opmerking kom dan zeg ik toppie. geweldig maar zover is het blijlbaar nog niet
inmiddels 10 dagen geleden.. nog steeds niet duidelijk hoe het zit.. sterker nog kan mijn faktuur nergens terug vinden.. via de app of op de site juliie hebben al mijn gegevens.. kleine moeite om nog even er GOED naar te kijken.. de stanaard antwoorden weet ik nu wel.. oke fijne dag nog en sterkte..lol
Reputatie 7
Badge +20
Hey Druk-man,

Ik had in mijn vorige bericht moeten aangeven dat ik dat had gedaan, dat was niet geheel duidelijk nu. Mijn antwoord blijf echter hetzelfde. Op het moment is je nieuwe factuur nog niet opgemaakt, dus die kan je inderdaad nog niet inzien.

Mocht je nog verdere vragen hebben, horen we het graag.

Reageer