Op welke datum ontvang ik nieuwe bundel (deel 1)

Reputatie 2
Mijn startdatum is de 22ste van de maand.
Aangezien we de belstatus niet kunnen zien hou ik erg rekening met het bellen.
Vorige maand op de 23ste wat telefoontjes moeten plegen die ik uitgesteld had tot de datum dat ik zeker wist dat ik weer nieuwe minuten zou hebben (Relax 150)
Maar op de rekening staan deze minuten buiten de bundel, je startdatum is de 22ste maar je nieuwe minuten krijg je vanaf de 24ste!
Waarom zitten er 2 dagen tussen? Nu heb ik toch weer extra kosten gemaakt terwijl volgens mijn contract de 22ste van de maand ik nieuwe minuten zou moeten krijgen.
Snapt iemand dit?
Heb al een mail gestuurd maar blijkbaar doen ze er meer dan 3 weken over om een antwoord te verzinnen.

This topic has been closed for comments

682 reacties

Reputatie 4
Het krijgen van je beltegoed loopt niet gelijk op met de startdatum van je contract.

Bij T-Mobile heeft nog niemand mij kunnen of willen uitleggen waarom dat zo is. Het levert wel veel verassingen en verwarring op.
Reputatie 2
Nieuwe klanten kunnen al bellend de winkel uit, maar zijn dan nog niet direct volledig geactiveerd. Hier gaan enkele dagen overheen. Het klopt wat Blizzard zegt, de startdatum van het contract is nooit gelijk aan aan de "belminuten-datum".

Je kunt natuurlijk bij de klantenservice opvragen wanneer iedere maand je belminuten starten, of je factuur raadplegen. De maandkosten lopen iedere maand over dezelfde maandelijkse periode.
Je ziet dit als eerste op de factuur vermeld staan. Bijvoorbeeld; Relax 150 betreffende de periode 3 maart tot en met 2 april 2009. In dit geval is de 3e van de maand de datum waarop de nieuwe belminuten worden toegekend. Deze datum zal niet meer wijzigen in het verloop van je contract.
Reputatie 2
Dus ik betaal vanaf de 22ste, mijn startdatum maar het gaat pas in op de 24ste.
Dan is het toch geen startdatum of zie ik dat verkeerd?
Je start datum zou de datum moeten zijn waarop je ook je nieuwe minuten krijgt.
De uitleg klopt dus gewoon niet en koste mij weer geld.
Zoveelste keer dat tmobile mij naait.
Reputatie 2
zo kreeg ik de 9e deze maand al belminuten terwijl ik de 14e een smsje kreeg dat de 9e mijn minuten bijgeschreven zijn. ook zo iets vaags. blij dat ik in januari van ze af ben
Reputatie 2
@vtmuis

Je contract is van start gegaan 22 januari 2009. Op de 1e factuur zie je dat de volledige belminuten iedere 24e van de maand worden bijgeschreven, en dat je een gedeelte van je belminuten hebt ontvangen over de dagen 22 januari en 23 januari.

Zoals Lonneke al aangeeft je gaat bellend de winkel uit. De volledige activatie van je contract volgt dan meestal binnen 48 uur.
Reputatie 2
Hallo

Ik heb een vraagje ik heb mijn contract verlengt maar kan nergens terug vinden of ik al mijn belminuten kwijt ben en mijn sms te goed.
Omdat het contract niet op mijn naam staat kunnen en mogen zij mij geen informatie geven.Mijn vraag is dus ben ik nu al mijn opgespaarde belminuten kwijt?
En ik heb gewoon het zelfde abbonoment als daarvoor.

groetjes
Reputatie 5
Als je bij het vernieuwen van je Relax contract kiest voor dezelfde abonnementsvorm en hetzelfde aantal belminuten, dan behoud je je opgespaarde tegoed.
Reputatie 2
Mijn Relax 200 abonnement is op 21 september ingegaan. Ik heb de bundel met 1000 smsjes. Ik zie tot mijn verbazing dat per 30 sept. mijn beltegoed op is en dat ik kosten buiten de bundel heb gemaakt. Het sms restant is 362. Vooral dat laatste is onmogelijk als ik op 21 sept. gestart ben met 1000 sms. Ik heb er hooguit enkele tientallen verstuurd.

Mijn vraag is of bij de start van een nieuw abonnement aan afwijkend beltegoed wordt bijgeschreven? Als dat zo is, worden de kosten buiten de bundel dan verrekend?
Reputatie 4
Het is zo dat je eerste bundel over minder dagen dan een maand gaat en dus kleiner is dan je verwacht.

T-Mobile schijnt dit logisch te vinden, maar volgens mij levert dit alleen maar verwarring op en onnodige kosten buiten de bundel. Voordal om ze hier helemaal niks over zeggen op de website of als je een abo afsluit.
Reputatie 2
Hey

ik heb 25 september mijn abonnement afgesloten.. en toen ik bij belstatus ging kijken hoeveel belminuten ik had stond er meer dan 150 (ik heb een i-150 abonnement) Mijn vraag is wanneer gaan de/mijn nieuwe belminuten in?
Reputatie 2
@Susie:

Je krijgt je belminuten en sms-berichten elke 27ste van de maand. Je kunt dus meer dan 150 minuten hebben, omdat je voor de eerste twee dagen ook belminuten hebt gehad, ongeveer 10 minuten.
Reputatie 2
Krijgt elk abonnement de nieuwe belminuten op de 27e? ik heb een flex30 abo wat ingegeaan is op 11 augustus namelijk...Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 4
Nee, dat is voor iedereen anders. Op je factuur kan je de periode vinden (onderaan). Als je nog geen factuur hebt gekregen, dan kan je ook de klantenservice bellen om te vragen wat de datum is wanneer je je bundel krijgt.
Reputatie 2
thanx.. ik ga het ff afwachten tot ik me factuur heb.. wil er niet overheen gaan namelijk..
Reputatie 2
bedankt voor je antwoord, heb het idd gevonden nu. Zou het wel fijn vinden als op de My T-Mobile pagina gewoon ook vermeld zou worden wanneer je nieuwe minuten ingaan....

Tip voor T-mobile 🙂
Reputatie 2
Ik heb op vrijdag 2 oktober een relax-150 abonnement met web'n'walk standaard gekocht. Ook ik stond versteld toen ik zag dat ik na twee dagen, met weinig bellen of sms'en, nog slecht 4:06 minuten van mijn beltegoed over had. Mijn vraag is, hoe kom ik erachter wanneer ik mijn belminuten krijg? Ik heb nog geen factuur om dit te controleren, maar zou het wel erg graag willen weten. De klantenservice heeft mij hier helaas nog geen antwoord op kunnen geven...
Reputatie 2
@vdeurzen
Op 4 oktober heb je je volledige bundel ontvangen. Op 2 oktober is je abonnement geactiveerd. Dus van 2 oktober tot 4 oktober heb je belminuten in verhouding tot het aantal dagen gekregen. Je krijgt elke maand op de 4de dag je belbundel.
Reputatie 2
@annelies Bedankt voor je snelle antwoord.
Reputatie 2
Hoi, Ik heb een vraagje,ik heb sinds 4okt een nieuwe relax abbo 300 simonly afgesloten.
Ik heb helemaal nog niet veel gebeld. Ik denk ongeveer in totaal 10 min maar.
Als ik dan me belstatus aanvraag dan staat er maar dat ik nog maar 27 min over heb. Ik neem aan dat ik een abbo heb afgesloten van 300 min.
Kan iemand mij helpen ?
Groetjes
Reputatie 2
Klopt ook omdat je maar een gedeelte krigt van je bel te goed het zal niet een helemaand zijn zo was het bij mij ook maar misschien hebben andere mensen er ook nog ervaring mee
Reputatie 2
Hallo,
Ik heb een vraagje: Ik heb sinds 4okt 2009 een simonly relax300 aaangesloten.
Ik heb sindsdien heel weinig gebeld,ongeveer 10 min alleen maar. Als ik dan me belstatus bekijk heb ik alleen nog maar 27 min over. Ik neem aan dat ik een abbo van 300 min heb aangesloten met gratis smsjes erbij. Kan iemand mij helpen ?
Groetjes
Reputatie 2
Bedankt voor de snelle reactie's
Ik heb mijn abbo in een tmobile winkel aangesloten op 4okt. We zitten nu al op 7okt dus meer dan 48 uur en ik heb nog steeds niet mijn volledige minuten ontvangen.

Waarom geven ze het niet aan in de winkel dat je niet meteen al je minuten krijgt?
Wanneer krijg ik ze dan ?
Reputatie 2
Ik heb 6 oktober mijn contract verlengt van een Relax 300 naar een Relax 400 bundel met 1000 smsjes. Nu vraag ik me af wanneer ik de volledige minuten en smsjes bijgeschreven krijg, ik wil namelijk liever niet buiten mijn bundel gaan.

Alvast bedankt voor de snelle reactie!
Reputatie 2
I150 abo...in mijn status staat dat ik er maar 10.00 minuten bel en 10 sms'jes heb....ik heb deze net gehaald en nog niet mee gebeld...hoa kan dat ?
gr
Reputatie 2
Als je je contract vernieuwt, blijft de datum waarop je je belminuten krijgt gelijk. Zie ook je facturen: bijv. periode van 3 oktober t/m 2 november, dan ontvang je je minuten op de derde van de maand.

Vraag je een nieuw contract aan en neem je je 06-nummer over van je oude contract (zogenaamd intern Nummerbehoud) dan krijg je wel een nieuwe datum.