Vraag

Overige kosten?

Hallo,

Op my T-mobile staat dat mijn overige kosten €5,82 zijn. Nu heb ik vandaag inderdaad naar een +34 nummer gebeld en een aantal sms berichten verstuurd maar op dat moment was deze persoon hier in NL, namelijk op Schiphol. En volgens T-mobile zijn de overige kosten als je naar het buitenland belt of buiten je bundel, dit is beide niet het geval want mijn tegoed is nog zo'n €49.
Mijn vraag is nu hoe T-mobile aan deze overige kosten komt? Verder heb ik namelijk ook niet naar het buitenland gebeld/gesmst en ook mijn internet zit in de bundel.
Ik hoor het graag!

Anya

66 reacties

Reputatie 5
@anyadekker
Welkom op het T-Mobile Forum Anya!

Als je belt naar een buitenlands nummer en al is deze in Nederland dan bel je nog steeds via de buitenlandse provider. Dit betekent dat het kosten zijn die buiten de bundel vallen.
Oke, dat maak ik niet op uit de voorwaarden, maar dan weet ik dat voor de volgende keren!
En als diegene een Nederlandse provider/nummer heeft, en in Spanje is? Dan bel ik via een Nederlandse provider, denk ik zo? Dan is dat natuurlijk zo geregeld.
Reputatie 5
@anyadekker
Je redenering klopt!

Als je een Nederlandse 06 nummer belt dan weet je niet altijd op voorhand of dat 06 nummer zich in Nederland bevindt. Het zou oneerlijk zijn als er dan kosten voor het bellen naar het buitenland in rekening gebracht worden.
Hi Ries,

Ook ik heb te maken met een onverklaabare post 'Overige kosten'. Ik ben niet buiten m'n bundel geweest en de sms'jes die ik recentelijk vanuit het buitenland heb verstuurd zijn al apart (€0,11/sms) opgenomen. In de factuurbeschrijving staat onde de post Kortingen/overige kosten: "100% korting i-150" hetgeen vervolgens voor €19.01 bij mijn factuurbedrag wordt opgeteld... Enig idee waar dat bedrag vandaan komt? (En nee, het zijn ook geen aansluitkosten of kosten wegens te laat betalen eerdere facturen).

Heb al even gebeld met 1202 maar helaas is dit "momenteel niet in gebruik"

Hoor graag! GrManuel
Ik heb gisteren mijn belminuten bijgeschreven gekregen. Nu zie ik bij de belstatus dat ik 8,42 aan overige kosten heb, terwijl ik gisteren geen bijzondere nummers heb gebeld. Kan ik ergens achterhalen hoe ik aan deze overige kosten kom?
Ik heb zo'n zelfde probleem. Iedere maand heb ik overige kosten. Nu waren dat de eerste twee maanden 0,25 cent, dus niet de moeite er aandacht aan te besteden. Echter is het deze maand al 7,05. Ik ben niet buiten mijn bundel gegaan. Ik heb geen data-limiet. En ik ben ook niet in het buitenland geweest of contact gehad met het buitenland. Waar komen deze kosten vandaan?

Op de facturen van de eerste twee maanden kon ik geen reden terugvinden.
Reputatie 5
Op mjn on-line overzicht staat nu ook een voor mij onverklaarbaar bedrag van € 1,26 excl. BTW aan overige kosten. Ik heb geen 09 nummers gebeld, zit nog ruimschoots binnen mijn bundel, ook niet naar buitenland gebeld. Op de factuur moet ik nog weken wachten, ik zou wel graag weten hoe dit nu ontstaan is, voordat het verder oploopt.
welkom bij de club van overige kosten

welkom bij de club van overige kosten

lekker leuk... me to
Reputatie 6
Badge +8
Hier is al zoveel over gepost.
Als de weergegeven kosten onterecht zijn zie je ze niet terug op je factuur.
Bel status wil weleens van slag zijn en overige kosten weergeven voor handelingen die gedekt zijn door je abonnement.
Reputatie 5

Hier is al zoveel over gepost.
Als de weergegeven kosten onterecht zijn zie je ze niet terug op je factuur.
Bel status wil weleens van slag zijn en overige kosten weergeven voor handelingen die gedekt zijn door je abonnement.

Dan wordt het tijd dat ze dat eens aanpakken, goede voorlichting naar de klant is belangrijk, onjuiste informatie bevordert het vertrouwen niet echt.
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat de status weleens van slag is 🙂
Reputatie 2
De eerste dag dat ik mijn nieuwe tegoed heb ontvangen, had ik al overige kosten van 2,49 euro terwijl ik nog helemaal niets had kunnen doen. Er wordt misschien veel over gepost maar het blijft toch gewoon een raadsel voor diegene bij wie plotseling extra kosten vermeld staan?
Reputatie 7
@allen
De belstatus is een gesimuleerd potje met tegoed. Het is helaas mogelijk dat deze simulatie soms niet helemaal goed loopt en je belstatus niet goed weergeeft hoeveel tegoed je nog hebt. Om deze reden geeft belstatus een indicatie weer en kunnen er geen rechten aan ontleend worden. Dit wordt ook vermeld bij de belstatus. Wij kunnen de overige kosten die je belstatus mogelijk weergeeft in de lopende periode niet specificeren. Hiervoor dien je je factuur af te wachten.

Wanneer je factuur wordt opgemaakt, hoeft er geen simulatie plaats te vinden. Er wordt dan achteraf bekeken welk telefoonverkeer er is geweest en hoeveel belminuten/tegoed je op welk moment had. Alleen als de kosten daadwerkelijk gemaakt zijn vind je ze terug op je factuur.

Meer informatie over de belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen en ook op de T-Mobile website.

@eyes733
De kosten worden verklaard als de factuur beschikbaar is. Achteraf blijken de kosten meestal toch niet zo plotseing te zijn geweest. Heb je mijn reactie op je bericht in dit topic gelezen? 🙂
Reputatie 5
Beste moderator CindyS,

Ik ken GEEN mobiele operator, ander dan T-mobile, die geen specificatie van de lopende kosten kan geven. Ik denk dat T-mobile deze ook wel kan, maar niet wil, geven.

Hoe gaat het dan met prepaid, worden die achteraf gecorrigeerd?

Vodafone, KPN en Telfort bieden deze service namelijk wel als men hen belt. Het normale bellen staat steeds correct in mijn belstatus, waarom zouden de overige kosten dan gesimuleerd moeten worden?

Ik voel me echt redelijk ontevreden over dit gebrek aan service, als dit voortzet dan zal mijn volgende provider NIET T-mobile zijn.

Frans
Reputatie 5
Nu de oliebollen verteerd zijn, eventuele katers verwerkt (alcoho;ische bedoel ik :)) wordt het tijd voor een serieuze reactie.

Kan of wil T-mobile de extra kosten niet tijdens de periode specificeren?

Indien T-mobile dit niet kan, waarom worden bij prepaid de juiste bedragen wel afgeboekt? (of kloppen de bedragen daar ook niet?)

Indien geen bevredigend antwoord weet ik mijn weg wel buiten het forum te vinden (Kassa bijv.).

Reacties niet via PB/PM maar open en EERLIJK in dit forum.

Frans

Kopie van deze draad uit voorzorg opgeslagen op mijn PC, je weet maar nooit of door een 'technische storing' de draad of delen ervan verdwijnen. Dit is niet bedoeld als verkapte beschuldiging.
Hi moderator,
Ik heb ook iets met overige kosten, komt het mischien doordat ik op Youtube zit?
Ik heb een abbonement met onbeperkt internet 200minuten en geen smsjes..
Reputatie 7
@franswon
De belstatus is een extra service die tussentijds een indicatie geeft van het resterende tegoed. De kosten worden pas gespecificeerd op de factuur. Bij PrePaid wordt er gebruik gemaakt van een ander registratiesysteem die direct beltegoed afschrijft.

@Anuu
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Er worden geen kosten in rekeing gebracht voor het bekijken van filmpjes op Youtube. Dit valt binnen je internet voordeelbundel.

Tussentijds kunnen wij de kosten helaas niet specificeren.Een specificatie van de kosten kun je inzien als je factuur is opgemaakt. Meer uitleg over de belstatus lees je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen en op de T-Mobile website.
Reputatie 5
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat T-mobile dit niet kan specificeren. Misschien dat er een aanpassing gemaakt moet worden om het aan het front-end zichtbaar te maken.

Ik krijg toch heimwee naar mijn vorige provider, nog 22 1/2 maand.......

Frans
Reputatie 5
@CindyS

Als het bij prepaid wel in 1 keer correct kan dan is het toch bagger dat dit niet kan bij post-paid, ik heb ruime ervaring met programma's schrijven (vanaf 1967 tot heden), tegen een royale vergoeding wil ik wel helpen om deze kosten zichtbaar te maken.

Een win-win-win situatie, klanten tevreden, geen klachten op forum, ... en ik redelijk wat eurootjes rijker. :)

Frans

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat T-mobile dit niet kan specificeren. Misschien dat er een aanpassing gemaakt moet worden om het aan het front-end zichtbaar te maken.

Frans

Heimwee naar een vorige provider heb ik niet. Die had ook zijn tekortkomingen. Maar aangezien het bellen naar de Klantenservice (mobiel, via 1200) via een waardeloos keuzemenu niet leidt tot contact met een medewerker en ik dus geen vraag kan stellen, ben ik vast van plan om na afloop van mijn contract met t-mobile op te donderen naar een andere provider.

Het enige wat ik wil weten is wie er achter het Franse telefoonnummer steekt waarnaar ik in november 2011 3 x gebeld zou hebben. Ik kan het nummer zo noemen (0033***). Ik ken geen Frans en zou niet weten met wie ik dan gebeld zou hebben. Via het Web weet ik niet op te sporen wie bij dit nummer hoort. Misschien kan ik niet goed genoeg zoeken daarvoor.

Maximillus
Bij ons is het hetzelfde ..
vorige maand is er ineens het één en ander buiten de bundel gerekend. en nu alweer.
Zou ook graag de rekening direct in willen kunnen zien en niet pas als de nieuwe maand weer is ingegaan.
mijn dochter werkt en belt dan dus niet, en de meeste tijd gebruikt ze whatsapp in plaats van sms dus hoe dit al voor de 2e maand op rij kan gebeuren?
wel vreemd dat er opeens overige kosten komen nadat er een storing is geweest waardoor de facturen 2 weken later pas online waren...
(op mijn abo begrijp ik het want ik heb een paar sms-jes naar het buitenland gestuurd die buiten mijn bundel vallen maar bij mijn dochters abonnement begrijp ik er niks van.)
Hier nog een geval van overige kosten. Ik heb een sim voordeel ab. van 7,35 ofzo heb 150 min. en 100 sms zit hier nog RUIM binnen maar heb wel al 3,20 aan me broek hangen voor overige kosten en het is pas de 7e.
Ik bel NIET naar t buitenland, Inet staat uit, dus WTF is het wel? Wordt hier wel pissig van. Stel ** zijn het bij Tmobile. Tijd dat Youp van t hek weer eens in gaat grijpen STELLETJE ONNOZELE PRUTSERS DAT JULLIE ZIJN
moet trouwens nog wel even melden dat mijn dochter dit abonnement al jaren heeft (sinds 2006), en tot november 2011 geen probleem heeft gehad, maar nu ineens 2 maanden achter elkaar over haar bundel gaat. dit terwijl ze minder tijd heeft om te bellen en veel meer gebruik maakt van whatsapp in plaats van sms..(internet valt binnen haar bundel)
Ik sta dus echt voor een raadsel. ze is nu 8 euro over haar bundel heen... ik vind het knap en vraag me af sinds wanneer alle anderen dit probleem hebben, ik neem aan ook sinds november....
Reputatie 2
@allen

Kijk eens of julliie nog wel hrtzelfde abonnement hebben dat jullie dachten te hebben. T=Mobile heeft hier en daar abbo's éénzijdig aangepast. In een aantal gevallen hebben klanten een brief gehad maar ook in een aantal gevallen niet.

Reageer