Beantwoord

Overige kosten belminuten

Ik krijg altijd de 16e van de maand nieuw tegoed van mijn abonnement. Nu zit dat qua MB's altijd wel redelijk goed, maar vandaag zie ik ineens extra kosten staan, naar aanleiding van mijn belkosten. Ik heb namelijk 0 belminuten over van de 300, maar als ik de belminuten vanaf de 16e bij elkaar optel ik nog lang niet aan de 300 zit. Nu vraag ik mij af of hier iets fout is gegaan, of dat het anders berekend wordt?
icon

Beste antwoord door jejoentje 28 januari 2015, 18:27

Hallo Martijn,

Het enige waar ik dan nog aan denk qua oorzaak is het afronden van gesprekken korter dan een minuut tot een minuut. Ik weet niet of je veel van dit soort korte gesprekken hebt gevoerd?

Als je bijvoorbeeld 10 gesprekken van 30 seconden voert staat er bij verbruik 300 seconden oftewel 5 minuten. Er wordt echter 10 maal 1 minuut is 10 minuten in rekening gebracht.

Mogelijk dat dit de oorzaak is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Martijn,

Heb je misschien naar 0900 nummers gebeld of vergelijkbare nummers gebeld waarvoor je meer dan het standaardtarief betaald?

Ik weet niet of de extra kosten worden verrekend als extra gebruikte belminuten, maar dan is dat mogelijk de oorzaak.

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Dag Jeroen,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb in mijn verbruiksdetails gekeken naar welke nummers ik heb gebeld, maar dat zijn normale mobiele/vaste nummers van vrienden en familie.

Dan blijf ik het gek vinden dat ik, als ik het goed nareken, de limiet van 300 belminuten nog niet gehaald heb, maar er dan al wel extra kosten in rekening worden gebracht. De kosten worden dan al wel toegekend aan een mobiel nummer waar ik naar gebeld heb.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Hallo Martijn,

Het enige waar ik dan nog aan denk qua oorzaak is het afronden van gesprekken korter dan een minuut tot een minuut. Ik weet niet of je veel van dit soort korte gesprekken hebt gevoerd?

Als je bijvoorbeeld 10 gesprekken van 30 seconden voert staat er bij verbruik 300 seconden oftewel 5 minuten. Er wordt echter 10 maal 1 minuut is 10 minuten in rekening gebracht.

Mogelijk dat dit de oorzaak is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 7
Badge +15
Hey MartijnFO

Ik zie dat je het goede antwoord al hebt gekregen! :)
Voor de zekerheid heb ik jouw verbruiksstatus nog even bekeken en deze kosten komen inderdaad door bellen buiten de bundel. In jouw prijsplan staat aangegeven dat gesprekken worden afgerekend per seconde met een minimum van een minuut. Ik zie in jouw verbruiksdetails een aantal gesprekken van een aantal seconden, deze worden afgerond naar 1 minuut.

Wil je mij laten weten of alles zo duidelijk is? 🙂

Reageer