Vraag

Overige kosten die ik niet gemaakt heb?

Hallo,

ik heb sinds vandaag (of gisteren) opeens overige kosten. Nou heb ik op de site gekeken wat dat zou kunnen zijn, daar staan de volgende punten;
- Bel- en/of sms-kosten als je bundel volledig is verbruikt en je buiten je bundel om belt en/of sms’t.

ik heb nog 143 minuten/ smsjes in m'n bundel dat is het dus niet!

- In en naar het buitenland bellen/sms'en/internetten, etcetera en gebeld worden in het buitenland.

ik ben dit jaar nog niet eens in het buitenland geweest!

-Het bellen naar betaalde servicenummers, zoals 0900- en 0909-nummers.

Ook heb ik geen servicenummers gebeld, 100% zeker! Dat doe ik altijd met de vaste telefoon

- Internetkosten wanneer je geen Internet Voordeelbundel hebt.

ik heb iSmart, dus dat kan ook niet

Bepaalde sms-diensten
-ik heb ook geen sms'je gestuurd anders dan naar mobile nummers!

Hoe kan dit dan? Ik wil namelijk niet voor iets betalen wat ik niet gedaan heb! Ik had wel een smsje van jullie gekregen met de m'n MMS instellingen goed waren. So What? Dat heb ik niet aangevraagd, en als daar kosten voor in rekening gebracht zijn zou ik het zeer op prijs stellen als jullie de door jullie ingebrachtte kostten terugstorten! (ik heb hier niet om gevraagd, en als ik er niet om gevraagd heb wil ik het ook niet!!!)

49 reacties

Reputatie 6
@xxantha

Helaas kan ik niet inzien waar de overige kosten voor zijn 😞. Daarvoor zul je de volgende factuur moeten afwachten. Hou er wel rekening mee dat de belstatus een indicatie is en dat niet altijd alle tegoeden en kosten goed weergegeven worden. Dat betekend dat als deze kosten onterecht zijn deze ook niet in rekening gebracht zullen worden. Zodra je factuur beschikbaar is kun je deze online inzien op My T-Mobile.
Ik heb sinds gister mijn nieuwe bundel gekregen en had niks aan overige kosten en ik keek net of me facatuur al op stond en zag ik ineens dat ik 10 euro overige kosten hebt terwijl ik zat op heb staan en heb amper gebelt en gesmst..
Hoe kan dit?
En wrm duurt het zolang dat je een rekening krijgt van hun?
Reputatie 2
Bij mij klopt er ook niks van. Ik heb een sms maximaal bundel en moet nu voor ieder smsje betalen.Is gewoon van mijn belminuten afgegaan.Ik heb al 7x gebeld.Iedereen zegt wat anders.En ik moet maar op de nieuwe factuur wachten.Hoezo.Jullie oeten gewoon zorgen dat het werkt.Ik heb nu helemaal geen belminuten meer en daarbij als ik nu sms moet ik aprt betalen.Het zal allemaal wel recehtgetrokken wroden als de factuur te zien is maar werkt het nu niet gewoon.
Ik begrijp niet waar de overige kosten vandaan komen. Ik heb nog bel tegoed en Sms tegoed. Ra, Ra.
Bel niet naar het buitenland en grbuik geen 0900 nummers. Gebeld met t-mobile en het antwoord is dat t-mobile ook niet wist waar het bedrag van 7,17 vandaan kwam. Maar ik moest maar afwachten tot de factuur kwam.
Reputatie 2
misschien een 088 nr gebeld valt ook buiten de bundel

misschien een 088 nr gebeld valt ook buiten de bundel

Neen geen 088 gebeld.
kraaij schreef:

Neen geen 088 gebeld.

ik heb hetzelfde probleem krijg ik een rekening dat ik er voor 11,27 ofzo over ben en nu heb ik me nieuwe smsjes staat er al metteen dat mijn overige kosten 0,23 cent zijn daar klopt niks van.

zo wil ik ook wel geld verdienen dit is gwn diefstal

ik ben al 2x naar de winkel geweest en die zeggen dat ik op me factuur moet wachten maar ik wil weten hoe dit komt want me ouders worden ook iedere keer boos en zeggen dat ik niet zo veel moet sms en terwijl ik niet eens heb ge smst
Ik wacht af tot ik de rekening krijg en als ik overige kosten moet betalen ga ik naar de t-mobile shop hier in de buurt verhaal halen want hier kom je geen meter verder.
ze kunnen allemaal niks zien blablabla maak dan geen t-mobile app....
Nou hier precies hetzelfde, ook een ismart abo, en geen idee waar de extra kosten vandaankomen. Ik zit nog niet over mijn limiet en ik heb nu bijna 10,- aan extra kosten staan. Erg vreemd. Als er meer mensen dit hebben kunnen we altijd nog naar Radar stappen. 😛

De t-mobile klantenservice bellen kost trouwens ook geld, óók vanaf je mobiel, en dit valt ook buiten de bundel! Ik had 5 minuten gebeld, alleen een stom bandje gekregen waar ik niet door kwam en dat heeft me al 2 euro gekost!
Reputatie 2
komt er nog uberhaupt reactie van de moderaters?
Het grappige is, mijn telefoon stond een aantal dagen uit(was gewoon in Nederland), dus ik dacht ik zet het even aan en kijk hoeveel belminuten/sms ik nog over heb. Krijg ik te horen dat ik 32 euro aan overige kosten heb gemaakt, terwijl het voordat ik de telefoon uit had gezet, gelijk was aan 1,50? Dit wordt wel een dure grap, maar leuk is het niet!!!!

Nou hier precies hetzelfde, ook een ismart abo, en geen idee waar de extra kosten vandaankomen. Ik zit nog niet over mijn limiet en ik heb nu bijna 10,- aan extra kosten staan. Erg vreemd. Als er meer mensen dit hebben kunnen we altijd nog naar Radar stappen. 😛

De t-mobile klantenservice bellen kost trouwens ook geld, óók vanaf je mobiel, en dit valt ook buiten de bundel! Ik had 5 minuten gebeld, alleen een stom bandje gekregen waar ik niet door kwam en dat heeft me al 2 euro gekost!

Ja als we echt die overige kosten moeten betalen kunnen we inderdaad naar radar ofzo. En anders kan ik wel snel een site online zetten waar iedereen met overige ksoten zich in kan schrijven.
ben het helemaal met je eens.

wij hebben bij onze overige kosten ineens 708,98 cent staan!!!

zijn zo gefrustreerd omdat je pas bij je factuur kan zien hoe en wat.

wij weten ook dat we deze kosten zeker niet hebben gemaakt.

maar dit is altijd moeilijk om te bewijzen !!!!!

het is onze woord tegen die van hun.

bij radar zijn ze al bekend, vorige week is t mobile al in de uitzending geweest.
toch beter wachten op de echte factuur achteraf. Ik had 60 euro overige kosten tijdens mn lopende periode in vorige maand na verlenging abo. Net factuur gehad en had zelfs minuten over en dus GEEN overige kosten. Dus devies is en blijft, zoals een moderator al aangaf (net als de medewerkers bij de winkels) wachten, wachten, wachten.

Tenzij je natuurlijk wel overige kosten hebt gemaakt, maar dat zie je weer op je factuur waarom...en daar ben je dan meestal toch zelf schuldig aan geweest.
Ook ik heb overige kosten, geen idee hoe het komt. Totdat ik deze thread las. Nu blijkt, dat als je naar 088 nummers belt, dat buiten je bundel valt. Nou, dat wist ik dus niet. Mijn vriendin, die al enkele dagen in het ziekenhuis ligt, heb ik meermalen gebeld op haar kamer, en dat was inderdaad een 088 nummer! Heb hele gesprekken gevoerd, in de veronderstelling, dat het binnen de bundel was. Nou, alweer iets geleerd. Nu lopen de kosten nog verder op, want ik heb vandaag weer naar dat ziekenhuis-nummer gebeld. Nou, daar ben ik goed ziek van.

Dit is mijn 2de maan dat ik gebruik maak van mijn abonnement bij T/Mobile, en ik zat vorige maand op 50 euro overige kosten, opeens waren mijn belminuten op terwijl er de dag ervoor nog 60 belminuten stonden, ik ben benieuwd, krijg me factuur een dezer dagen, dus die ga ik zeker checken.

Vind het heel vreemd, en vind het jammer dat je de overige kosten niet meteen kunt inzien!

Afwachten dan maar.

Ik schrijf weer als ik me factuur heb, ik heb zover ik weet geen 088 nummers gebeld en andere vreemde dingen gedaan.
Reputatie 5
Had U inkt over? Kanonne zeg, mijn ogen schieten van schrik achterstevoren.

Idd zelfde probleem wordt er strond ziek van, laatste maanden heb ik extra betaald terwijl het niet eens is deze keer heb ik het in gaten gehouden en ja hoor komt alleen maar kosten bij terwijl ik belminuten en sms tegoed heb...:S
Reputatie 6
@All

Ik begrijp dat deze situatie vervelend is voor iedereen! Zoals ik al eerder aangaf is de belstatus een indicatie van je belgedrag en kan die afwijken van het werkelijke tegoed. Zodra de overige kosten onterecht zijn zullen deze ook niet in rekening worden gebracht op de factuur. Wat allemaal binnen en buiten de bundel valt kun je terugvinden op de T-Mobile Tarievenlijst van het desbetreffende abonnement. Een veel voorkomende kostenpost buiten de bundel is 'Mobiele internet betalingen'. Meer informatie daarover kun je terugvinden op de T-Mobile Website.
Cees55 schreef:

Had U inkt over? Kanonne zeg, mijn ogen schieten van schrik achterstevoren.

Je weet dat letter op een beeldscherm niet van inkt zijn maar van pixel... Verder stel je niet aan en blijf ontopic.
@-Ruben
Wat moeten we doen als je extra kosten heb staan op je facture die je denkt niet zelf gemaakt te hebben?
toch geen betaald nummer bellen hoop ik?
Reputatie 6
@Demanmetdehamme

Om welke kosten gaat het? Dan kan ik dit voor je nakijken!
-Ruben schreef:

@[url=" https:=]Demanmetdehamme[/url]

Om welke kosten gaat het? Dan kan ik dit voor je nakijken!

Dat weet ik zelf ook nog niet want ik heb mijn facture niet. Maar het ging er meer om. Wat als het gebeurt?
Ik wacht het nu gewoon even rustig af. Was alleen geschrokken dat ik over 1 dag tijd 6.10 aan overige kosten had en ik wist niet waarvan.
Gelukkig zijn er geen overige kosten bij gekomen in de tussen tijd. Maar heb al genoeg verhalen gehoord dat mensen ineens een rekening van 1000 euro hadden. En ik was ook bang ik straks elkedag 6 euro aan overige kosten zou krijgen.
Ok na alles nu gelezen te hebben blijkt dus dat de belstatus niet klopt. Ik denk dat ze bij mij de family er nog even op los moeten laten maar ja. Nu staan er €85 aan extra kosten en durf ik niet zo goed meer te smsen en bellen naar iemand. Bang dat het verder oploopt en ze er dalijk toch niks aan kunnen doen. Maar als blijkt wat haast niet anders kan, hetzelfde als afgelopen maanden, dat ik beltegoed en smsjes over heb zijn deze weg want ik kan ze niet mee nemen naar de volgende maand. Maar ja ik kan nu ook niet juist zien wat ik wel heb. Vind dit ook niet zo eerlijk ik heb er wel voor betaald en durf niet eens er voor te bellen nu. Wat gaat t-mobile daar aan doen dan?
Reputatie 6
@wseety

Ik begrijp je bezorgdheid! Ik kan helaas niet inzien waar de overige kosten voor zijn 😞! Dit kan ik ook pas zien aan de hand van de factuur. Mochten deze kosten onterecht zijn dan zullen deze ook niet in rekening gebracht worden op je factuur. Ook zie ik dat je vanaf 27 februari 2012 toegevoegd bent aan een T-Mobile Family.
@Ruben

Deze familiy was er al een veel langere tijd. Mijn moeder heeft op advies en met hulp van jullie klanten service haar abonnement naar beneden bij gesteld en daar bij was de family ook plots verwijderd. Hier heeft zij opnnieuw voor gebeld en dat was een foutje volgend de klantenservice en zij hebben deze weer aangezet zij moest alleen zelf de nummers weer toevoegen. En ja hoe vervelend dat het ook is ik weet in middels dat ik moet wachten op de factuur maar ja ik bel en sms toch maar niet meer want zon rekening maal2 kunnen we echt niet gebruiken op het moment want bij mjin vriend is het zelfde aan de had. De family waar we het over hebben zat/zit ik al ruim een jaar in.

Reageer