Beantwoord

Overige kosten kloppen niet

• 1 november 2016
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Vandaag keek ik in de T-mobile app naar mijn verbruikstatus aangezien ik gister over ben op een nieuw abonnement.

Op mijn oude abonnement die tot 29-10-2016 liep had ik nog vijf belminuten over en wat data. Mijn abonnement bestond uit 150 belminuten en 2GB data wat later gratis is opgehoogd naar 3GB.

Nu zie ik dat mijn belminuten zijn aangevuld tot 270 waarvan 150 in NL en 120 in de EU. Ik ga uit dat dit een soort compensatie is.

Nu zie ik wel dat ik € 5,66 extra kosten hebt voor drie gesprekken op 20 oktober. Dat vind ik nog al vreemd aangezien ik voor 29 oktober nog 5 belminuten had volgens de verbruiksstatus.

Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in? Want ik heb nog geen onbeperkt bellen, data bundel is wel aangevuld en ik zou nog drie dagen moeten wachten op nieuw te goed.

Erg onduidelijk allemaal.

Tevens wil ik melden dat het plaatsen van berichten zowel op de computer maar nog meer op je smartphone niet goed of helemaal niet werkt.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 2 november 2016, 12:36

Hoi Ciedric.

Is de verlenging tijdens een lopende bundelmaand ingegaan? Dan heb je te maken met tegoed naar verhouding. Wanneer daar geen rekening mee wordt gehouden, en de volledige bundel is verbruikt, krijg je extra kosten.
Bekijk origineel

7 reacties

Beste is een dag ff wachten met bellen want alles word berekend tot je tegoed datum wat je aangaf vanaf dat nieuwe in is gegaan word dan bijvoorbeeld van twee dagen berekend wacht even 24-48 uur af dan is alles bijgewerkt

Het beste is op de dag dat jouw nieuwe abbonment is ingegaan niet gelijk te bellen dat kan je beste op de volgende dag dan zie dat namelijk recht is gezet
Hoi Ciedric.

Is de verlenging tijdens een lopende bundelmaand ingegaan? Dan heb je te maken met tegoed naar verhouding. Wanneer daar geen rekening mee wordt gehouden, en de volledige bundel is verbruikt, krijg je extra kosten.
Klopt maar voor die tijd had ik nog gewoon vijf belminuten.
Mijn oude abonnement liep tot 29 oktober. Ik had nog vijf belminuten ook op 28 oktober. Nu zie ik dat ik voor 20 oktober €5,66 moet betalen.

Nu gaat mijn nieuwe bundel 30 oktober in maar heb ik nog niet mijn huidige abonnement. Zo heb ik maar 270 minuten. Mijn data is wel goed bijgewerkt. Ook staat er nog 2 dagen tot nieuw te goed.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ciedric,

Allereerst leuk dat je hebt verlengd! Daar zijn we natuurlijk heel blij mee!

Ik begrijp dat jouw verbruikstatus voor wat verwarring kan zorgen. Zoals Kaassausje al aangaf heb je tegoed naar verhouding gekregen. Je ontvangt altijd op de 4de van de maand jouw nieuwe tegoed. Op 30/10 is jouw nieuwe abonnement ingegaan. Van 4/10 tot en met 29/10 heb je je oude abonnement gebruikt en daarvoor tegoed naar verhouding gekregen. 150/30 * 26 = ongeveer 130 belminuten. In deze periode heb je meer gebeld dan 130 minuten, vandaar dat je overige kosten hebt gekregen. Voor jouw nieuwe abonnement heb je ook tegoed naar verhouding gekregen: van 30/10 tot en met 3/11 120/30 * 6 = ongeveer 24 belminuten in de EU. Je zult zien dat je op 4/11 weer jouw volledige belbundel ontvangt.

Op My T-Mobile zie je inderdaad nog jouw oude belminuten bundel staan van 150 minuten, maar zoals je zult zien staat er geen balkje meer achter waarop jouw verbruik zichtbaar is. Morgen zal dit ook aangepast zijn, aangezien dan jouw nieuwe tegoed ingaat. Op deze pagina vind je meer informatie over tegoed naar verhouding en alvast meer uitleg over jouw komende factuur.

Nog even heel iets anders: heb je al eens gehoord van T-Mobile Samen? Daarmee kun je helemaal gratis een groep aanmaken met andere T-Mobile klanten en vervolgens onderling gratis onbeperkt bellen in Nederland. En je kunt elke maand een leuk cadeautje uitkiezen zoals 2,50 euro factuurkorting. Leuk meegenomen toch? 🙂 Via deze pagina kun je een groep aanmaken.

Laat je het weten als je nog aanvullende vragen hebt?
Hey Thalina,

Dat is toch vreemd? Mijn oude contract liep tot 29-10-2016 en ipv 150 minuten krijg ik belminuten naar verhouding. Waarom? Mijn contract loopt tot 29-10 dus hoeft er toch helemaal niks naar verhouding aangepast worden!? Hoog uit van 29-10 naar 4-11.

T-mobile samen is alleen leuk als ik ook daadwerkelijk T-mobile vrienden heb 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ciedric,

Je gedachtegang is logisch inderdaad, alleen wordt er niet gekeken naar het einde van het contract. Er wordt gekeken naar wanneer jij je tegoed ontvangt, de vierde (vandaag) dus. 🙂 Via je My T-Mobile zie je terug dat je vandaag je gehele tegoed hebt ontvangen, dus de volledige 120 belminuten voor in de EU en natuurlijk je gehele databundel.

Aiii, dat is wel nodig om T-Mobile Samen te kunnen gebruiken ja. Misschien is dan Vriendenkorting in eerste instantie nog handiger voor je! 😉 Als er dan bekenden van je klant worden, kun je deze mensen aanmelden en dan ontvangen jullie allebei €25,- korting op je factuur. Altijd lekker meegenomen toch?

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, je weet ons te vinden!

Reageer