Beantwoord

Overzicht verbruikte MB's

• 13 januari 2016
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Kan ik ook een overzicht krijgen waaraan mijn MB's zijn gespendeerd? Want ben nu binnen 1 week al bijna door mijn 1 GB dataverbundel heen en ik zou echt niet weten hoe. Apps downloaden en filmpjes kijken doe ik over het algemeen alleen met wi-fi en heb hierdoor nog nooit problemen gehad met mijn databundel. Dus ben nu erg benieuwd waar de MB's ineens vandaan komen.
icon

Beste antwoord door Pilovali 13 januari 2016, 17:04

Hallo,

Helaas is het niet mogelijk om bij T-Mobile te kijken waar je MB's aan gebruikt zijn. Dit is wettelijk niet toegestaan met oog op privacy.

Wel heeft je telefoon een ingebouwde datateller.
Bij Android kun je het vinden bij Instellingen > Datagebruik. Bij iOS weet ik het helaas niet, maar volgens mij staat het ergens tussen 'Algemeen'.

Het kan namelijk zijn dat een app op de achtergrond wordt geupdate, en daardoor MB's gebruikt.

Groet,
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Helaas is het niet mogelijk om bij T-Mobile te kijken waar je MB's aan gebruikt zijn. Dit is wettelijk niet toegestaan met oog op privacy.

Wel heeft je telefoon een ingebouwde datateller.
Bij Android kun je het vinden bij Instellingen > Datagebruik. Bij iOS weet ik het helaas niet, maar volgens mij staat het ergens tussen 'Algemeen'.

Het kan namelijk zijn dat een app op de achtergrond wordt geupdate, en daardoor MB's gebruikt.

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi RDdrie,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! :)

Begrijpelijk dat je hier meer informatie over wilt hebben! Ik zie dat Pilovali al het een en ander heeft verteld. Het klopt inderdaad dat dit niet mogelijk is in verband met de privacy wetgeving. Heb je al eens gekeken bij de datateller op je toestel? Ik zie wel dat je met name op 10/1 veel MB's verbruikt hebt, namelijk 280MB. Heb je op die dag misschien een update gedaan zonder wifi?

Heb je trouwens al eens een kijkje genomen in dit topic? Daar vind je allerlei tips om je dataverbruik te verminderen.

Nog iets anders: ik zie dat je kunt verlengen. Als je verwacht de komende tijd meer MB's te blijven verbruiken, dan kun je ook voor besluiten om met je verlenging te kiezen voor een grotere internetbundel. Met ons Stel Samen & Stel Bij abonnement kun maandelijks je bel- en internetbundel aanpassen: omhoog, omlaag of helemaal uit. Dus als het toch teveel blijkt te zijn, pas je gewoon je bundel weer aan.

Laat je even weten of je erachter bent gekomen waar je MB's aan zijn opgegaan en of de tips hebben geholpen?

Reageer