Beantwoord

Plotselinge stijging verbruik mobiele gegevens

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb opeens een plotselinge stijging van verbruik van mobiele gegevens, van minder dan 200 Mb naar bijna 1Gig binnen 12 uur. Ik heb mijn telefoon binnen deze tijd 2 keer gebruikt, nergens op ingelogd, niets gekocht, geen rare dingen gedaan. Wat kan de reden zijn? Iemand een idee? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 september 2017, 16:40

Hoi Svet,

Dat is inderdaad ineens erg veel verschil!

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving in Nederland niet inzien waaraan je de MB's hebt verbruikt. Ik raad je daarom aan even in jouw telefoon te zoeken naar de interne datateller. Daar kun je zelf inzien waaraan de MB's verbruikt zijn. Voor meer tips hierover kun je ook nog even in dit topic kijken.

Hopelijk heb je wat aan deze tips. 😃

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Een rede zou kunnen zijn dat jouw provider in huis een storing had en je telefoon zonder dat je het merkt over is gegaan van WiFi op 4g.
Ik heb dat ook wel eens gehad daarom zet ik 4g thuis altijd uit. Ziggo heeft daar ook wel eens een handje van om in de nacht te gaan werken aan het systeem en dan ben ik het 4G haasje 😊
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Svet,

Dat is inderdaad ineens erg veel verschil!

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving in Nederland niet inzien waaraan je de MB's hebt verbruikt. Ik raad je daarom aan even in jouw telefoon te zoeken naar de interne datateller. Daar kun je zelf inzien waaraan de MB's verbruikt zijn. Voor meer tips hierover kun je ook nog even in dit topic kijken.

Hopelijk heb je wat aan deze tips. 😃
Dag Jaimy,
Dank je wel voor snelle reactie. Ik probeer "dit topic" te openen, maar krijg al uren de melding dat de "site niet bereikbaar" is. Heel jammer. Ik heb meteen al gekeken naar welke app de boosdoener was. Het is Chrome. Het staat al jaren op mij foon en ik heb nog nooit zo een gedoe meegemaakt.Vind ik echt niet cool. En daar komt nog bij dat ik niet eens 4G gebruik. Dus voor mij blijft de vraag: hoe het kon gebeuren, nog niet beantwoord.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Svet,

De link lijkt niet helemaal goed geplakt te zijn, dat zou deze moeten zijn: https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/info-voorkom-hoog-dataverbruik-bekijk-hier-de-tips-263714

Zoals Jaimy hierboven al aangeeft mogen wij niet inzien waar jij jouw MB's aan verbruikt en wij kunnen dus ook niet zien wat er precies met jouw Chrome gebeurt waardoor je veel data verbruikt. Neem bovenstaand topic in ieder geval door. Eén van de tips is om een datateller te installeren, zodat je continu op de hoogte kunt blijven van de verschillende apps en hun dataverbruik.

Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag!

Reageer