Beantwoord

PrePaid Verbruik sms

• 11 januari 2016
  • 12 reacties
  • 466 Bekeken

Pas een prepaid set gekocht. Na opwaarderen 250 mb extra tegoed ontvangen. Na 3 dagen nog 247 mb tegoed over maar heb geen internet aanstaan! Hoe kan dat? en waar kan ik het verbruik controleren?
icon

Beste antwoord door Hajar 11 januari 2016, 16:34

Hi adamnoord

Welkom op ons Forum!

Je hebt inderdaad 250MB ontvangen bij je opwaardering. Dit bieden wij onze klanten standaard aan bij een opwaardering van €10. Ik heb je verbruik bekeken in ons systeem en ik zie dat je op 9 en 10 januari data hebt verbruikt waardoor je 250MB in vermindering is gebracht. Misschien had je onbewust je mobiel data aan? Je kan namelijk ook MB's verbruiken door automatische updates van Apps. Je kan je verbruik ten alle tijden bekijken via My T-Mobile.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi adamnoord

Welkom op ons Forum!

Je hebt inderdaad 250MB ontvangen bij je opwaardering. Dit bieden wij onze klanten standaard aan bij een opwaardering van €10. Ik heb je verbruik bekeken in ons systeem en ik zie dat je op 9 en 10 januari data hebt verbruikt waardoor je 250MB in vermindering is gebracht. Misschien had je onbewust je mobiel data aan? Je kan namelijk ook MB's verbruiken door automatische updates van Apps. Je kan je verbruik ten alle tijden bekijken via My T-Mobile.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Kan alleen mijn tegoed zien op My T-Mobile maar niet mijn verbruik/hoeveel/wanneer. Optie? Klopt het dat het verbruik 5 cent/ mb is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Adamnoord,

Een optie zou een datatellerapp zijn, want je kunt van PrePaid inderdaad niet inzien wanneer je hoeveel hebt verbruikt. Van welke telefoon maak je gebruik, dan kunnen we een suggestie geven?

Bij jouw prijsplan kost het €0,15 per MB, waar had jij de 5 cent per MB vandaan? Je hebt alleen betaald voor data toen je nog geen 250 MB tegoed hebt gekregen.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!
Prepaid '15 verkocht vanaf 06-05-2015, schrijft: 5cent/mb.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2015/prepaid-150506.pdf
Reputatie 7
Badge +15
Hey Adamnoord,

Jij maakt gebruik van PrePaid Voordeel. Alle informatie hierover kun je lezen op deze pagina. Je betaalt met PrePaid Voordeel inderdaad €0,05 per MB. Ik denk dat David nog niet helemaal wakker was! Excuses voor de miscommunicatie.

Had je toevallig nog gekeken naar een datateller-app? Ik vind My Data Manager een fijne App. Van welk toestel maak jij gebruik? We denken graag met je mee! 🙂
Heb de data app. geïnstalleerd, dank voor de tip. Gebruik de Samsung galaxy S2 plus.
Is het mogelijk om die serviceberichten over tegoed, bundels en promoties uit te zetten? Heb alle opties op My al uitgezet maar ze blijven komen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Adamnoord,

Ik zie dat je inderdaad al de optie tot het ontvangen van aanbiedingen per sms hebt uitgezet. Ik heb de de serviceberichten voor het saldo en welkomstberichten wanneer je toestel verbinding maakt met een buitenlands netwerk(welkomst-sms) voor je uitgezet. Ik zou je toch willen adviseren om deze serviceberichten aan te laten staan. Zulke sms'jes bevatten actuele informatie. De kosten voor bellen in het buitenland en het gebruik van data in het buitenland liggen bijvoorbeeld hoger dan het gebruik in Nederland zonder Travel & Surf pas of (data)bundel. Het zou zonde zijn als je tegoed sneller opgaat omdat je je niet bewust bent van het feit dat je verbonden bent via een netwerk in het buitenland. Ik weet uit ervaring dat mijn toestel (in de buurt van de Nederlandse grens) soms eerder gebruik maakt van een buitenlands netwerk in plaats van mijn eigen netwerk.

De berichten zijn bedoeld om jou zo goed mogelijk te informeren. Zoals ik al zei heb ik de serviceberichten voor je uitgezet. Als je je bedenkt laat het dan even weten, dan zorg ik ervoor dat je ze gewoon weer kunt ontvangen!
Kunt u mij aangeven waarom ik nog steeds smsjes krijg over opwaarderen?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Adamnoord,

Pff, vervelend dat het nog steeds niet is opgehouden. We gaan graag voor je op zoek naar een permanente oplossing. Ik kan me voorstellen dat je inmiddels een beetje gek wordt van de sms'jes.

Ik heb de blokkade voor het ontvangen van deze sms'jes opnieuw geactiveerd. Daarnaast heb ik de registratie van je simkaart op het netwerk gereset. Zou je over 15 minuten je toestel opnieuw willen starten om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden?

Mocht dit wederom niet tot een oplossing leiden dan gaan wij dit voor je doorzetten naar de technische afdeling. Zij hebben meer inzicht in het netwerk en de instellingen. Ik ben ervan overtuigd dat we hier samen alsnog uit gaan komen. Onze excuses dat we je niet direct van een oplossing konden voorzien.

Houd ons op de hoogte, we zijn erg benieuwd naar het resultaat.
Op 8 februari a.s. wordt mijn oude nummer overgeschreven op dit nummer (nummerbehoud) Moet ik dan alle instellingen opnieuw gaan invoeren en opnieuw een "My" instellen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Adamnoord,

Gaat je nummer veranderen of hou je het nummer waarmee je nu ingelogd bent op My T-Mobile? Wanneer je het nummer waarmee je nu ingelogd bent zal houden is het niet nodig om een nieuw My T-Mobile account aan te maken. Mocht er toch iets mis gaan en je veel instellingen moeten veranderen, of een ander nummer gaan gebruiken, dan helpen we jou daar natuurlijk graag mee! 🙂

Reageer