Beantwoord

Recent verbruik buitenland niet zichtbaar


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo!

Een paar weken geleden ben ik een lang weekend naar België geweest, internetten met 4G van T-Mobile ging best goed, goed genoeg iig om geen wifi te gebruiken. Nu ben ik vandaag echter door m'n bundel heen en probeer ik te zien wanneer ik veel data heb verbruikt, ik gok toen op vakantie.

Nu probeer ik in de app (of op de site) echter terug te vinden hoeveel data ik toen in België heb gebruikt, maar er zit een gat in het overzicht van mijn recente verbruik. Ik ben van 21 t/m 24 juli op vakantie geweest en die zaterdag en zondag heb ik volgens het overzicht maar 7 MB verbruikt. Dat moet veel meer zijn. Ook als ik al het verbruik in het overzicht bij elkaar op tel kom ik niet aan de 3 GB die ik heb.

Kan ik mijn verbruik in het buitenland ergens anders vinden? Binnenkort ga ik weer naar het buitenland en dan zou ik het graag wat beter in de gaten kunnen houden.

Groet,
Esteban.
icon

Beste antwoord door Muberra 8 augustus 2017, 17:42

Hoi Esteban,

Welkom op het forum!

Goed dat je dit zelf zo scherp in de gaten houdt. Als ik kijk op jouw verbruikstatus in My T-Mobile, dan zie ik bij de specificatie staan dat je vanaf 21 juli t/m 24 juli in totaal 348 MB hebt verbruikt. Dat kun je terugzien bij 'Specificatie' bij het kopje 'Verbruikstatus'. Ik heb een screenshot gemaakt, zodat je direct mee kan kijken.



Zie jij dit ook staan als je kijkt bij jouw verbruikstatus? Wij proberen de verbruikstatus altijd zo actueel mogelijk te houden. Via My T-mobile is de makkelijkste en snelste manier om jouw dataverbruik te controleren.

Vanwege de wet op Privacy mogen wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om zelf inzicht te krijgen in je dataverbruik! Veel toestellen hebben een interne datateller die het verbruik per App registreert. Dit is naast My T-Mobile wellicht de belangrijkste tool om je dataverbruik te managen. Daarnaast kun je ook een app downloaden om jouw dataverbruik in de gaten te houden.

Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen bieden en ik hoor graag van je of je dezelfde informatie in jouw My T-Mobile terugziet! 🙂

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Hoi Esteban,

Welkom op het forum!

Goed dat je dit zelf zo scherp in de gaten houdt. Als ik kijk op jouw verbruikstatus in My T-Mobile, dan zie ik bij de specificatie staan dat je vanaf 21 juli t/m 24 juli in totaal 348 MB hebt verbruikt. Dat kun je terugzien bij 'Specificatie' bij het kopje 'Verbruikstatus'. Ik heb een screenshot gemaakt, zodat je direct mee kan kijken.



Zie jij dit ook staan als je kijkt bij jouw verbruikstatus? Wij proberen de verbruikstatus altijd zo actueel mogelijk te houden. Via My T-mobile is de makkelijkste en snelste manier om jouw dataverbruik te controleren.

Vanwege de wet op Privacy mogen wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om zelf inzicht te krijgen in je dataverbruik! Veel toestellen hebben een interne datateller die het verbruik per App registreert. Dit is naast My T-Mobile wellicht de belangrijkste tool om je dataverbruik te managen. Daarnaast kun je ook een app downloaden om jouw dataverbruik in de gaten te houden.

Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen bieden en ik hoor graag van je of je dezelfde informatie in jouw My T-Mobile terugziet! 🙂
Hoi Muberra,

Bedankt voor het nakijken, ook handig dat jullie een smsje sturen 🙂

Maar dat overzicht is precies wat ik bedoel, daar staat dat ik 22 en 23 juli slechts 7 MB heb gebruikt. Dat zijn de zaterdag en zondag dat ik in België was, die 7 MB was wsl van een klein stukje navigeren door Nederland. De rest van het verbruik op 21 en 24 juli was voor vertrek en na terugkomst in Nederland denk ik.

En ik weet vrij zeker dat er wat mist. Volgens het overzicht, alle dagen bij elkaar opgeteld, heb ik 1700 MB gebruikt, maar mijn bundel van 3000 MB is op. Dus ik gok dat ik die 1300 missende MB's in België heb gebruikt.

Daarom vroeg ik me af of ik mijn gebruik in het buitenland wellicht ergens anders moet zoeken...
Reputatie 4
Hi Esteban,

Heel graag gedaan, daar ben ik voor! 😃

Fijn om te horen dat je mijn reactie waardeert! Ik heb het voor je nagevraagd bij onze roamingspecialisten. De reden dat het dataverbruik minder is, heeft te maken met de verbruiksspecificatie. Daarin is alleen het verbruik in Nederland te zien. Daarom lijkt het alsof je 1300 MB opeens verdwenen is. Dat is zeker niet het geval. Onze roamingspecialisten hebben ook na jouw dataverbruik gekeken voor 22 & 23 juli en je hebt in totaal 1.17 GB verbruikt. Dus je hebt helemaal gelijk dat je meer hebt gebruikt dan dat je zag staan.

Op dit moment is er nog geen optie om jouw dataverbruik per dag te zien wanneer je in het buitenland zit. Wij zijn wel aan het kijken naar de mogelijkheden om dit ook beschikbaar te stellen in My T-Mobile. Uiteraard kunnen wij niks beloven, maar weet wel dat wij er zeker mee bezig zijn op de achtergrond! Zodra er meer informatie bekend, zullen wij dat ook delen op het forum. In de tussentijd kan je gebruik maken van My T-Mobile voor het totaaloverzicht en jouw dagverbruik binnen Nederland. Mocht je binnenkort naar het buitenland gaan en je wilt toch meer informatie over jouw roamingverbruik per dag, dan zou ik je adviseren om het bij te houden via de interne datateller van jouw toestel.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag van je! 🙂
Hoi Muberra,
Helemaal duidelijk, bedankt voor het uitzoeken. Jammer dat het niet per dag te zien is, maar ik weet nu iig hoe het zit.
Reputatie 4
Hoi Bgzl,

Niks te danken!

Ik ben blij dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Je bent altijd welkom op ons forum om jouw vragen te stellen.

Alvast een fijn weekend gewenst! 🙂

Reageer