Vraag

Smsjes/belminuten weg?

Hallo,

Mijn abbonement (smart plus 100) ging gister in. Maar nu zijn er 17 smsjes weg terwijl ik die niet heb gebruikt. Ook is er geen datategoed weg terwijl ik dat juist weer wel heb gebruikt. Staat er iets niet goed ingesteld? Bij 3G gaat die toch automatisch op je abbonement?

Kan iemand mij helpen waarom dit zo is?

Alvast bedankt,

Rick

52 reacties

Reputatie 2
@rickvanooijen
Als ik kijk onder het account waar je mee bent ingelogd zie ik dat het gaat om een prepaid-aansluiting. Op je adres heb ik nog een contract van je gevonden met een Smart Plus 100. 🙂 Het contract is 23 april ingegaan, op elke 18de van de maand ontvang je het tegoed. Dit is de reden dat je minder tegoed hebt ontvangen, omdat je naar verhouding tegoed krijgt over de periode 23 april tot en met 17 mei.
Je kan je dataverbuik terugvinden in de belstatus (is een indicatie) op My T-Mobile.
Reputatie 2
Bij mij zijn vandaag mijn nieuwe bel/sms-eenheden bijgeschreven, maar het resterende tegoed is verdwenen, en dit stond nog rond de 70 belminuten. Waar zijn die gebleven?

Swanie
Reputatie 7
@shushu
Je belminuten zijn 2 maanden geldig. Je bent afgelopen maand met 377 belminuten begonnen waarvan er 77 van de vorige maand waren. Je bent eerst de 300 nieuwe minuten gaan opbellen en daarna pas je meegenomen minuten. Van die 77 meegenomen minuten heb je er 7 verbruikt en de rest is vervallen omdat het al de 2 maand is dat je die minuten had.
Hallo,
bij mijn belstatus zijn ook opeens belminuten verdwenen. Ik heb een GSM Topdeal abonnement van 21,- per maand
met 225 belminuten en 75 smsjes en onbeperkt data tegoed.
toch staat er nu bij mijn belstatus dat ik nog maar 50 minuten en 18 smsjes voor deze maand over heb.
Dat terwijl ik niet heb gebeld, en maar ca. 5 smsjes heb verstuurd deze maand.
ook heb ik opeens overige kosten van 50 cent, klopt dit ?
graag een reactie,
Laura.
Reputatie 2
@Laura1303
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat je gebruikt maakt van het prijsplan Bel & Sms 35 en dat je contract is ingegaan op 9 mei. Je hebt naar verhouding tegoed ontvangen voor de periode 9 mei tot en met 15 mei, dit is dus minder dan een volledige maand. Op elke 16de van de maand ontvang je het volledige tegoed van 225 belminten en 75 smsjes. De overige kosten kan ik tussentijds niet inzien, hiervoor wil ik je vragen de eerste factuur af te wachten. Via My T-Mobile kan je de factuur met specificatie inzien. 🙂
Bedankt voor jullie antwoord, het klopt inderdaad nu weer !
Hoi, ik heb een ismart 150 abonnement iphone 4s. Sinds 1 week verdwijnen mijn belminuten zonder dat ik gebeld heb. Ik zie dit op mijn tmobile site. Ook zie ik nu niet meer hoeveel sms ik nog kan versturen.
Wie heeft dit ook?
Reputatie 4
Badge +3
@Cazrina

Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Bij een iSmart 150 '11 abonnement gaat bellen en sms-en uit de zelfde bundel en je kunt dus bij de belstatus op My T-Mobile zien hoeveel sms je nog kunt versturen, een sms staat gelijk aan 1 minuut bellen. Verder kan ik nu nog niet zien waardoor het aantal belminuten vermindert, ik wil je vragen om hiervoor de factuur af te wachten. Want hierop kunnen we precies zien waar deze extra kosten vandaan komen en mocht er dan iets verkeerds zijn gegaan dan lossen we het dan op. Wanneer de factuur binnen is en je hebt hier nog vragen over dan helpen we je hier natuurlijk graag mee.
haaalllo:D

ik heb een abb van jullie
en mijn vraag is hoe kan ik zien of me sms van me belminuten afgaan

groeten ouafa
Reputatie 7
@ouafa

Je kunt de app downloaden van T-Mobile via je My T-Mobile site waarop je de belstatus kunt volgen. Ook kun je nog altijd bellen naar het gratis nummer hiervoor, namelijk het nummer 1202
Hallo,
Vanaf vandaag is mijn abonnement ingegaan & nu heb ik jullie app gedownload, maar daarin kan ik niet zien wat ik al verbruikt hebt hij geeft het volgende weer: de belstatus is voor dit prijsplan niet beschikbaar. Ook als ik bel voor mijn status krijg ik iets vergelijkbaars te horen. Hoe kan dit?
Reputatie 4
Badge +3
@Synnt

Bij een nieuw abonnement kan het zijn dat de belstatus niet meteen klopt. Ik zie inmiddels op My T-Mobile dat de belstatus is bijgewerkt en dat er nu geen overige kosten meer bij staan. Ik heb voor het niet kunnen zien van de belstatus op de My T-Mobile App, een melding gemaakt, zodat het zo snel mogelijk zal worden opgelost en je ontvangt hierover dan nog een sms zodra er meer informatie bekend is.:)
Reputatie 2
hallo

mijn abonnement is velengd en ik heb nu vandaag ineens geen tegoed meer en krijg pas op 5 julie weer tegoed , hier klopt helemaal niets van, gisteren had ik ineens bij het einde van oude abo de volle minuten weer , en vandaag bij ingang nieuwe abo/verlenging is op 5 minuten na alles weg, aub even uitzoeken graag groeten R.koppert
Ik heb hetzelfde, na 1 maand had ik ong 30 belminuten over en die zijn er nu niet bijgekomen deze maand? Nu al 2 topics geopend, en er word niet op gereageerd????? Beetje vervelend, normaal zjin jullie er vrij snel bij!

Ik heb hetzelfde, na 1 maand had ik ong 30 belminuten over en die zijn er nu niet bijgekomen deze maand? Nu al 2 topics geopend, en er word niet op gereageerd????? Beetje vervelend, normaal zjin jullie er vrij snel bij!

Ik ken het, heb een topic over een update note geplaatst maar een antwoord ho maar.Nu heb ik een probleem met mijn beltegoed, zaterdag avond had ik nog een tegoed van 124, op zondag 10-6 heb ik mijn nieuwe tegoed er bij gekregen van 300, nou zou ik dit als een simpel rekensommetje zien, 124 + 300 = 424. maar T-Mobile denkt dat de uitkomst 367 is.Het mag aan mij liggen maar ik heb dit bewust in de gaten gehouden omdat ik de vorige maand het ook al zo raar vond maar dit verder niet bij had gehouden, nu dus wel.Zou iemand mij hier een verklaring voor kunnen geven, ik zou het zeer waarderen als dit zou gebeuren.
Reputatie 4
Badge +3
@x-clusivediva

Ik heb je inmiddels hier antwoord gegeven op je vraag.

@arjantendam

Bij de Smart abonnementen zijn belminuten/smsjes 2 maanden geldig, je maakt wel eerst je nieuwe bundeltegoed op voordat je aan het oude begint. Dus de reden dat je minder minuten hebt overgehouden dan verwacht komt omdat de vervallen belminuten al ouder dan 2 maanden zijn. Kijk voor meer informatie over de Smart Plus 300 hier.
Leuk dat mensen dit van te voren niet word mede gedeeld, ben erg teleur gesteld in T-mobile.
Normaal gesproken maak je eerst het oude op alvorens je aan het nieuwe begint, maar wat zeg ik, hier word naar ik aanneem toch niets mee gedaan.
Heb er nu al spijt van dat ik ooit ben over gestapt naar T-mobile, zal zeker media aandacht gaan krijgen.
Reputatie 2
Ik heb onlangs mijn oude iPhone G3 simlockvrij gemaakt. Later heb ik een prepaid kaart in het toestel gedaan . Op die kaart stond nog 40 euro beltegoed. Tot mijn stomme verbazing was dit bedrag in 10 dagen verdwenen! Ik heb hooguit 10 minuten gebeld en een paar sms-jes verstuurd. Bovendien gebruik ik thuis mijn eigen netwerk voor de iphone (Whatsapp). Zaterdagavond heb ik de prepaid opgeladen met 20 Euro. Zondagmiddag kreeg ik een melding dat ik nog maar 19 cent beltegoed had. Terwijl ik slechts 3x een bericht heb verzonden met Whatsapp (via mijn thuisnetwerk). De prepaidkaart is welliswaar van Vodafone, maar dat moet volgens mij niets uitmaken. Ik heb de simkaart weer uit de iPhone gehaald en in mijn oude Nokia gedaan. Dit is welliswaar geen smartphone maar mijnn beltegoed verdwijnt minder snel dan met die iPhone.

Kan iemand mij uitleggen wat de oorzaak kan zijn dat ik in 11 dagen 60 euro kwijt ben geraakt?
@Synnt

Bij een nieuw abonnement kan het zijn dat de belstatus niet meteen klopt. Ik zie inmiddels op My T-Mobile dat de belstatus is bijgewerkt en dat er nu geen overige kosten meer bij staan. Ik heb voor het niet kunnen zien van de belstatus op de My T-Mobile App, een melding gemaakt, zodat het zo snel mogelijk zal worden opgelost en je ontvangt hierover dan nog een sms zodra er meer informatie bekend is.:)
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe telefoon (GSM Topdeal) met een contractvernieuwing per 26-5 bij T-Mobile, Ik heb een abonnement afgesloten wat ik hier nergens terug vind. Het is een bel & Sms 35 met internet en Travel&Surf. Ik kan nergens de voorwaarden e.d. vinden, Op my T-Mobile ook maar heel summier omschreven. Daarom de volgende vragen
Wat betekent dan 225'10 belminuten heb (m.a.w. wat betekent die '10)?
Ik heb 75 sms. Hierboven lees ik dat per de 16e een nieuw tegoed bijgeschreven wordt, bij mij staat dat ik de 13e nieuw tegoed krijg?
Neem ik mijn bel/sms tegoed mee naar de volgende maand?
Ik heb onbeperkt internet, waarom staat dit nergens beschreven (heb nog steeds geen contract thuisgekregen) en is dit ook echt onbeperkt?? (lees dat er mensen zijn bij wie de snelheid omlaag gaat bij veel gebruik) Hoe is dit precies en kun je je verbruik ergens zien??
Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 6
Badge +8
Hierbij de tarieven geldende vanaf eind mei.
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/service-contact/brochures-formulieren/prijslijst-bel-en-sms.pdf

Via de link kan je veel info terug vinden , ik heb een bel&sms abonnement en ik vind het een prima prijsplan , nadeel dat je minuten iedere maand vervallen maar dat is te plannen

hallo ik heb een probleem in een nacht is mijn beltegoed dat week oud is van 230 naar 98 min gegaan en terwijl ik hier op forum zit om iets intevullen gaat de teller van 98 naar 48 min zonder dat ik bel???ook heb ik geen agschrijving van nieuw maand bedrag en geen factuur daar van??plus heb steeds kosten buiten bundel terwijl ik geen idee heb waar van?heb onbeperk internet en bel niet buitenland??ik moet dus nu nog 3weken met mr 48min als dat nu alweer niet verdwenen is???snap er geen pest van HELP
Reputatie 4
Badge +3
@silencer79

Ik kan zien dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met de T-Mobile Klantenservice en dat je bent geholpen met je vraag.:)
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb vandaag mijn factuur ontvangen van T-Mobile. Sinds 26-7 heb ik een Smart Start 120 abbo. Voorheen had ik een Relax 70 Sim Only. Tot mijn verbazing zie ik op de factuur dat ik gewoon nog een Relax 70 Sim only heb i.p.v. Smart Start 120. Wat ook vreemd is dat momenteel nog maar 39 belminuten heb terwijl ik misschien 20 minuten heb gebeld en 30 sms-jes heb verstuurd.

Volgens mij kloppen mijn huidige belminuten dus niet. Kan iemand mij hier uitleg over geven?
Reputatie 2

Hoi, ik heb een ismart 150 abonnement iphone 4s. Sinds 1 week verdwijnen mijn belminuten zonder dat ik gebeld heb. Ik zie dit op mijn tmobile site. Ook zie ik nu niet meer hoeveel sms ik nog kan versturen.
Wie heeft dit ook?

Ik heb een sim only abonnement en bij mij verdwijnen ook de minuten zomaar terwijl de telefoon uitstaat.

Reageer