Beantwoord

T-mobile unlimited GO NL + EU (waarschuwings SMS)

• 26 juni 2019
  • 1 reactie
  • 1811 Bekeken

Beste,

Op donderdag 13 juni om precies 10.00 heb ik de volgende SMS ontvangen:

“Beste klant, in de afgelopen 4 maanden is je verblijf en roaming verbruik in de EU groter dan in Nederland. We vragen je daarom in de huidige factuurperiode van 13/06/2019 t/m 12/07/2019> je (roaming) gedrag aan te passen. Anders valt het buiten redelijk verbruik en brengen wij bij de volgende factuurperiode een toeslag van E 5,44 per GB (afgerekend per 1 kB) voor je roaming verbruik in de EU in rekening. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu-roaming

De factuurperiode van 13/06/2019 t/m 12/07/2019 is nog niet eens voorbij en nu al worden er overige kosten in rekening gebracht voor iedere KB die ik in de EU verbruik.

Nu wordt er in de SMS aan mij gevraagd om mijn (roaming) gedrag aan te passen, wat moet ik aanpassen? Helemaal geen internet in de EU verbruiken?

Kortom, hoe kom ik uit deze waarschuwingsperiode, zodat ik in een volgende factuurperiode weer normaal mijn 14GB in de EU kan verbruiken, zonder hiervoor 5,44 EUR per GB voor te betalen (bovenop mijn standaard abo kosten van 33,50 p/m.

Alvast dank, de live agent via de T-mobile klantenservice chat kon mijn vraag jammer genoeg niet beantwoorden, vandaar via deze weg.

Groet,
Sander
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 juni 2019, 16:06

Hoi Sander,

Goed dat je het hier ook nog even vraagt hoor, ik kan je er wat meer duidelijkheid over geven!

Er is sprake van onredelijk gebruik van het Abonnement als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt én gedurende deze periode méér (roaming) verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. Er is dus sprake van onredelijk verbruik, als je aan die beide punten voldoet; langer in de EU dan in Nederland én meer verbruik in de EU.

Dat betekent dat ook het gedrag aangepast moet worden conform die voorwaarden. In jouw geval zou dat óf terugkeren naar Nederland zijn, of nu dus inderdaad geheel stoppen met verbruik in het buitenland.

Hopelijk maakt dat alles iets helderder!

Heb je meer vragen, laat het ons weten. ☺
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Sander,

Goed dat je het hier ook nog even vraagt hoor, ik kan je er wat meer duidelijkheid over geven!

Er is sprake van onredelijk gebruik van het Abonnement als je gedurende een periode van minimaal vier maanden méér tijd buiten Nederland, maar in de EU doorbrengt én gedurende deze periode méér (roaming) verbruik vertoont in de EU dan in Nederland. Er is dus sprake van onredelijk verbruik, als je aan die beide punten voldoet; langer in de EU dan in Nederland én meer verbruik in de EU.

Dat betekent dat ook het gedrag aangepast moet worden conform die voorwaarden. In jouw geval zou dat óf terugkeren naar Nederland zijn, of nu dus inderdaad geheel stoppen met verbruik in het buitenland.

Hopelijk maakt dat alles iets helderder!

Heb je meer vragen, laat het ons weten. ☺

Reageer