Beantwoord

Travel & Surf MB-verbruik

• 3 februari 2019
  • 7 reacties
  • 3185 Bekeken

Hallo!

Ik heb een Travel & Surf pas (L-pas, Zone 2) gekocht, maar kan niet zoals in Nederland mijn verbruiksdetails zien.

Ik heb volgens de app immers al bijna 500 MB verbruikt in nog geen halve dag, terwijl ik in Nederland in bijna een hele maand slechts 824 MB heb verbruikt. Bovendien heb ik voornamelijk mijn mobiele data hier uit staan en probeer heel zuinig te zijn.

Die 500 MB lijkt mij dus onwaarschijnlijk en ik heb in de app gezocht naar de details over wanneer en in en welke mate die MB’s zijn verbruikt, maar kon niets vinden..

Weet iemand waar dat in te zien is?
icon

Beste antwoord door eric_2 4 februari 2019, 08:13

Je toestel zelf kan ook een indruk geven welke app welke hoeveelheid data verbruikt. Geloof me, spookdata bestaat niet, als het mobiele netwerk dit heeft gemeten, dan is het echt gebruikt. In het buitenland heb je met slechte wifi ook kans dat de wifi assist functie van je toestel toch mobiele data heeft verbruikt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Je toestel zelf kan ook een indruk geven welke app welke hoeveelheid data verbruikt. Geloof me, spookdata bestaat niet, als het mobiele netwerk dit heeft gemeten, dan is het echt gebruikt. In het buitenland heb je met slechte wifi ook kans dat de wifi assist functie van je toestel toch mobiele data heeft verbruikt.
Reputatie 7
Badge +18
Zowel bij de iPhone als bij Android kun je precies zien welke app welke hoeveelheid data verbruikt heeft.

Bij Android kun je de Wifi assist wel zo instellen dat in het geval van slechte Wifi (b.v. wel signaal maar geen data) er niet automatisch naar 4G wordt overgeschakeld. Ik denk wel dat dit standaard niet zo ingesteld staat.

Vooral social media apps verbruiken veel data, Instagram is er zo een...
Reputatie 3
Neemt allemaal niet weg dat dit vervelend is. En onverklaarbaar. En -ook al wordt beweerd van wel- is dit spookverbruik nauwelijks te achterhalen.
Je bent de enige niet @TE25 , hier hebben veel mensen last van!

Er wordt echter nooit verder aandacht aan besteed door de providers, want "het zal toch echt wel zo zijn als "de systemen" dit aangeven: dus eigen schuld, dikke bult, moet je maar beter opletten ..."

Er zit daarom niets anders op dan weer een nieuwe bundel kopen, helaas!
(en hopen dat het deze keer minder snel opraakt)
Reputatie 7
Badge +18
Neemt allemaal niet weg dat dit vervelend is. En onverklaarbaar. En -ook al wordt beweerd van wel- is dit spookverbruik nauwelijks te achterhalen.
Je bent de enige niet @TE25 , hier hebben veel mensen last van!

Er wordt echter nooit verder aandacht aan besteed door de providers, want "het zal toch echt wel zo zijn als "de systemen" dit aangeven: dus eigen schuld, dikke bult, moet je maar beter opletten ..."

Er zit daarom niets anders op dan weer een nieuwe bundel kopen, helaas!
(en hopen dat het deze keer minder snel opraakt)

Ik heb drie abonnementen in huis en die waren de afgelopen jaren ondergebracht bij Simyo, HollandsNieuwe, Tele2 en T-Mobile. Er werd/wordt gebruik gemaakt van 4 verschillende Samsungs, 1 Sony, 1 Motorola en 1 Nokia smartphone. Nog nooit meer dan 2 Mb verschil gezien in maandverbruik tussen wat de provider berekent en wat de telefoon aangeeft/aangaf. Spookverbruik lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Reputatie 3
En dus rest @TE25 niets anders dan een nieuwe bundel te kopen.

@Folkert je laat met je antwoord precies zien wat ik bedoelde.
Reputatie 7
Badge +18
En dus rest @TE25 niets anders dan een nieuwe bundel te kopen.

@Folkert je laat met je antwoord precies zien wat ik bedoelde.

Ik beschrijf slechts mijn ervaringen als klant bij 4 verschillende providers met veel verschillende telefoons over de afgelopen jaren. Ik heb nog nooit data zien "verdwijnen".
Reputatie 3
@TE25 beschrijft zijn/haar ervaringen waarbij verbruik is “verdwenen”. Hij/zij heeft het niet over verdwenen data, maar over verdwenen verbruik.
Ikzelf heb dat ook vaker ervaren en nooit kunnen verklaren.

Reageer