Beantwoord

Veel dataverbruik

• 9 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 1057 Bekeken

Goedemiddag,

In paar dagen tijd schijn ik bijna 7 GB internet verbruikt te hebben. Dit kan niet goed zijn. Ik heb al jaren een abbonement en nog nooit heb ik binnen paar dagen zowat mijn hele data bundel verbruikt. Zodra ik kan zit ik op WIFI. Films of series kijken doe ik niet, op Facebook zit ik zelden tot nooit.

Willen jullie hier aub naar kijken?

Bedankt
icon

Beste antwoord door Folkert 10 augustus 2019, 11:07

Beste @xxxAngelxxx

Wellicht heb je via Chrome websites bezocht met b.v. veel video's erin? Moeilijk te achterhalen.
Sociale media sites verbruiken ook veel data, Instagram, Facebook maar b.v. Pinterest is ook een notoire data slurper.

Als je nog een keer naar deze site gaat en je kijkt bij stap 5 dan zie je daar een optie om een waarschuwing voor data verbruik in te stellen op je telefoon. Als je die wat lager zet, b.v. op 2 Gb dan waarschuwt je telefoon je als je over die grens gaat. Dan heb je een vroegere waarschuwing dan de 80% limiet die je van T-Mobile krijgt en kun je ingrijpen.

T-Mobile kan niets voor je betekenen want het blijkt dat je de data inderdaad zelf verbruikt hebt.
Je kunt zonodig een aanvuller bijkopen of gratis langzaam internet aanzetten maar dat is praktisch alleen bruikbaar voor WhatsApp etc.

Groeten, Folkert
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @xxxAngelxxx

Je kunt in je telefoon kijken welke apps de meeste data verbruikt hebben. T-Mobile kan niet zien waar je data aan verbruikt hebt vanwege privacy redenen.
Welk type telefoon heb je?

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Samsung Galaxy S8, die ik nu al minimaal een jaar heb en nooit problemen heb gehad met teveel aan GB's. Ik begrijp het gewoon niet..
Reputatie 7
Badge +18
Beste @xxxAngelxxx

Op deze site staat een mooie handleiding hoe je je dataverbruik via 4G in de S8 kunt bekijken.
Kijk eens wat de telefoon hier aangeeft en of er apps zijn die overdreven veel verbruikt hebben?

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Chrome schijnt veel te verbruiken, snap er niet veel van hoe dit kan.

T mobile kan zeker niets voor mij betekenen? 😞 zoals ik al zei ben ik in al die jaren nog nooit over mijn bundel heen gekomen en ben hier echt van geschrokken, vooral omdat mijn bundel pas net is in gegaan.

Ik verneem graag
Reputatie 7
Badge +18
Beste @xxxAngelxxx

Wellicht heb je via Chrome websites bezocht met b.v. veel video's erin? Moeilijk te achterhalen.
Sociale media sites verbruiken ook veel data, Instagram, Facebook maar b.v. Pinterest is ook een notoire data slurper.

Als je nog een keer naar deze site gaat en je kijkt bij stap 5 dan zie je daar een optie om een waarschuwing voor data verbruik in te stellen op je telefoon. Als je die wat lager zet, b.v. op 2 Gb dan waarschuwt je telefoon je als je over die grens gaat. Dan heb je een vroegere waarschuwing dan de 80% limiet die je van T-Mobile krijgt en kun je ingrijpen.

T-Mobile kan niets voor je betekenen want het blijkt dat je de data inderdaad zelf verbruikt hebt.
Je kunt zonodig een aanvuller bijkopen of gratis langzaam internet aanzetten maar dat is praktisch alleen bruikbaar voor WhatsApp etc.

Groeten, Folkert
Bedankt voor je hulp Folkert
Reputatie 4
Badge +3
Zorg ook dat je WiFi assistent uit staat, zodat je telefoon bij een WiFi dip geen mobiele data verbruikt terwijl je denkt thuis of ergens anders op de WiFi te zitten.

Reageer