Veel kosten buiten bundel...herkent iemand dit probleem?

Reputatie 2
Hai!

Vanaf 17 januari 2011 ben ik van de oude Relax 300 naar het nieuwe Relax 35 overgestapt. Incl. 1000 smsjes en onbeperkt internet. Ik zit vrijwel nooit over mijn bundel heen (en anders maar met een paar euro). Nu zag ik dat mijn extra kosten al op ruim 40 euro zitten!! Terwijl ik kan aantonen dat ik de afgelopen 3 weken beduidend minder heb gebeld. Weet iemand hoe dit kan of probeert TMobile mij met extra kosten op te zadelen??

This topic has been closed for comments

54 reacties

Reputatie 5
@Majo85
Ik zie dat de vernieuwing is ingegaan op 17 januari. Op deze dag krijg je ook de bundels elke maand. Waarschijnlijk loopt daardoor je belstatus momenteel niet correct mee.
Als je op 17 februari je bundels weer krijgt dan zou je belstatus hiermee ook een reset krijgen.
Reputatie 2
Dankje voor je reactie.

Vandaag is mijn nieuwe bundel weer ingegaan en ik zag idd dat ik 1000 sms heb. Dus dat klopt. Maar de belbundel zelf klopt niet...Ik hoop maar dat het goed komt. Kun je trouwens iets meer zeggen over de extra kosten? Deze maand heb ik bewust niet veel gebeld, zoals je kunt zien...
Reputatie 2
@Majo85
Helaas zie ik dezelfde indicatie als jij. Ik wil je vragen bij te houden wat je opvalt. Als je volgende factuur dan opgemaakt wordt, kun je met je bevindingen deze controleren. Heb je dan nog vragen, kan ik hem er ook bij pakken en wordt controleren en uitleggen een stuk gemakkelijker.
Reputatie 2
ik weet niet eens wanneer mijn nieuwe bundels weer komen..waar kun je dat eigenlijk zien...ik weet nooit hoelang ik nog met mijn tegoed moet doen...

mvg diana
Reputatie 2
@ddolfijn gewoon inloggen op Mytmobile, kijken bij belstatus en dan weet je precies de stand van zaken
Reputatie 2
goh wat een steengoede reactie, mijn belstatus is onderveranderd al een week zo ongeveer dus ik weet helemaal niets, mijn nieuwe belminuten en smsbundel hadden er al moeten zijn op de 18de en die zijn er gewoon nog niet...
graag een reactie waaar ik WEL iets aan heb
begin er aardig van te balen...ben inmiddels al een jaartje of 8 lid van t-mobile en wil dat het goed geregels is en niet half, verrassingen wordt ik echt niet vrolijk van

groetjes dolfijn
Reputatie 3
Heb er geen last van..

Met vriendelijke groet,
Lesley
Reputatie 2
Jeetje, wat herkenbaar.

Ik heb ook jaren het oude relaxabonnement gehad en per 24 december overgestapt naar Relax online. Toen ik de eerste rekening kreeg ben ik behoorlijk geschrokken, 40 euro over mijn bundel heen! Meteen gebeld, maar ik krijg niet boven water hoe dit kan. Ik vermoed omdat er nu per minuut wordt afgerekend ipv per seconde.

Ik baal behoorlijk, ik ben al ruim 10 jaar klant en vind dit heel vervelend, voelt toch een beetje als oplichting. Even een melding vooraf had ik zeer op prijs gesteld.
Reputatie 2
Het klopt dat ze per minuut afrekenen en niet per sec. Dus ook al bel je 10 sec met iemand je betaald voor een minuut.
Reputatie 2
mijn nieuwe abbo ging vandaag in bij verlenging
Op de site stond ook dat ik de nieuwe bundels had
inclusief instant email.
Ik heb op de site in de gaten gehouden hoe ik zat qua gebruikerskosten
Nu net ineens zie ik dat ik van 100 belminuten naar 0 ben gegaan en heb ik kosten buiten de bundel
terwijl ik alleen op internet heb gezeten met de telefoon
hoe is dit mogelijk?
ik baal er ontzettend van aangezien ik heb gewacht met het in gebruik nemen van mijn toestel tot de bundels geactiveerd zijn
Reputatie 2
Jezus jongens,moet gewoon deze maand 75 euro extra betalen.Ben behoorlijk geschrokken.Wat erg met jullie seconde werk zeg.T-mobile je gaat steeds achteruit.Tijd voor een nieuw provider.ik hoop dat jullie dit echter lezen.Schandalig.Hoe durf je voor 0.03 sec ex btw
Reputatie 2
tja mij raken ze zowieso kwijt ik vind dat ik toch wel een beetje recht heb op informatie maar ik krijg niet eens een berichtje terug 😞 ik neem wel sim only als mijn abo afgelopen is zuchtttttttt
Reputatie 2
heb onbeperkt internet niet gebeld of sms en moet ineens 138.85 betalen schandaalig ze lighten mensen gewoon op
Reputatie 2
hallo,
ik heb precies hetzelfde probleem.
normaal betaal ik ong. 50 tot 55 euro.
en nu al twee maanden over de 80 euro
terwijl ik niet meer bel dan normaal.

ik heb die extra kosten altijd al heel erg vaag gevonden
en nu vertrouw ik het helemaal niet meer.
Reputatie 5
Badge +11
Dit is echt heel raar!
Veel mensen (verbeter me als jullie een ander abbo hebben) met een Relax abonnement hebben de laatste tijd veel extra kosten...
Zou het niet gewoon een foutje in My T-Mobile zijn? Ik heb er hier met een i-150 abonnement geen last van.
Maar je hoeft je niet druk te maken over hoge kosten, want als je ook op je factuur staan dan moet je contact op nemen met T-Mobile en dan wordt het als het goed is gecompenseerd op het volgende factuur.
Maar wel heel vervelend voor jullie dat het iedere keer zo is...
Reputatie 2
Ik heb een simonly en heb precies het zelfde deze maand met de dag gaat het bedrag omhoog, gewoon even naar t-mobile gaan.
Reputatie 2
Hoi,

Ik heb zelf ook problemen met mijn belstatus en dat er zomaar belminuten verdwenen zijn. In een paar dagen tijd van 65 belminuten (wat ook niet kan kloppen) naar o, terwijl ik 3 min. heb gebeld. Ook zijn er ineens minder sms'en op je belstatus te zien, terwijl je niets hebt gestuurd.Tot mijn verbazing zag ik ook dat mijn overige kosten ineens van niets op 29,- euro staat, terwijl ik niet over mijn bundels heen ben gegaan en geen servicenummers heb gebeld of ge-smst.
Wat ik zo jammer van T-Mobile vind en daar baal ik flink van, is dat als je er over belt, je er niks wijzer van wordt omdat er niet gekeken kan worden waar dat aan ligt en je factuur af moet wachten. Heel erg vervelend!
Reputatie 2
Het verschil kan ook zitten in afrekening per minuut of per seconde.
Reputatie 2
Ik bel nu al dagen naar Tmobile omdat mijn kosten buiten de bundel steeds opstapelen terwijl ik die kosten zelf niet maak. Mijn belminuten staan al dagen op hetzelfde bedrag. Ik word elke keer afgepoeierd dat ik moet wachten op mijn factuur. Ik vind dit totaal geen service want hoe langer ik op mijn factuur wacht,hoe hoger de kosten worden. Ik heb naast een Tmobile abonnement ook andere vaste lasten en dus vind ik het totaal overbodig om een bedrag te gaan betalen wat ik zelf niet gebruikt hebt. Dat kunnen jullie toch ook gelijk in jullie systeem zien waar die kosten vandaan komen?
Gezien al de klachten omtrent het onterecht berekenen van de kosten buiten de bundel, zou ik jullie aanraden om er wat aan te doen, voordat iedereen, inclusief mezelf ,overstapt.
Tip als je denkt dat er onterecht te veel tegoed wordt afgeschreven: laat de eerstvolgende automatische afschrijving door de bank ongedaan maken en terugstorten op je rekening. Mail dan T-Mobile dat je het niet eens bent met de afschrijving en dat je graag met hun naar een oplossing zoekt voor het probleem. Kijk eens hoe snel T-Mobile de zaken voor je regelt....
Reputatie 6
Dziem ten eerste halt de bank heus niet zo maar het geld terug (kijk in programmas,van tv hoeveel moeite dat kost) ten tweede krijg je dan een acceptgiro met 2,50 er bij ,,,ten derde kan je als het ten onrechte is zonder dreigen gewoon je geld terug krijgen dus geef de mensen geen valse hoop???
Reputatie 2
Al die maandelijkse bundelaanbiedingen zijn gewoon nep.
Je kan er nauwelijks wat mee. De meeste kosten zijn buiten je bundel. Dat is nu de truuk van die gasten.

Hoe moet je voor jezelf rekenen:
Ik heb gekozen voor een Samsung s8500 Wave. Bij T-Mobile 24 x 16,95. (is totaal 406,00). Het toestel is simlockvrij. En voor dat geld koop je hem ook gewoon in de winkel. Nu ik 24 x 16,95 betaal is dat voordelig omdat ik geen rente betaal en toch elke maand voor die 16 euro kan bellen en smsen. Uiteraard alleen binnen Nederland naar gewone nummers.

Ik heb geen internet en heb de instellinge uit het toestel verwijderd. Het netwerk zoeken op handnatig en roming uitgeschakeld. (dat zijn de kosten die je elke maand ekstra betaakld omdat bij automatisch netwerk het dichtsbijzijne netwerk wordt gekozen. Dus ook van T-mobile in het buitenland als die dicgterbij ligt
Dus kosten buiten de bunden blijven altijd op 0 staan.

Dus alles op handmatig zetten en weg zijn de ekstra kosten
Reputatie 2
Alles Op Handmatig Zetten!!!
Reputatie 2
ik begon me nieuwe maand met 25,21 buiten me bundel, terwijl ik nog niks had gedaan daar snap ik ook echt niks van!

groetjes triesj
Reputatie 2
Nou wat ik nu toch heb? Ik heb niet eens gebeld en ik heb sinds vandaag mijn nieuwe beltegoed weer en ik heb opeens geen belminuten meer? Ra ra hoe kan dit Tmobile?