Vraag

Verbruik MB's

Hoe kan het dat er MB's afgeschreven worden als telefoon thuis in oplader ligt en contact heeft met WIFI?

6 reacties

Reputatie 5
Welkom op het T-Mobile forum Janussa!

Kun je aangeven waar je het tijdstip van verbruik ziet staan? Op de factuur wordt een verzameltijdstip genoemd waarop het verbruik van de gehele dag wordt geregistreerd. Het is dus niet zo dat het verbruik op dat tijdstip daadwerkelijk plaats heeft gevonden.

Van welk toestel maak je gebruik? Staat WiFi wel op ingesteld op aanblijven terwijl het scherm uitstaat? Deze instelling vind je op een Android toestel als volgt terug --> WiiFi --> Opties --> Geavanceerd --> Wifi tijdens slaap. Zet deze dan op Altijd. Wanneer deze op een andere instelling staat schakelt het toestel alsnog over op mobiel internet zodra het toestel een tijd niet is gebruikt. Laat je even weten of deze optie hierop staat?
22.56, 22.57 en 00.16 uur. Samsung galaxy s4 mini, kan de optie niet terugvinden bij instellingen
Tijdstip verbruik staat in verbruikstatus in de app.
Reputatie 4
@ Janussa

Dank voor je reactie. Als je bij 'Instellingen' kiest voor 'WiFi', dien je op de 'Opties' toets (links naast de home knop) te drukken. Op dat moment kan je kiezen voor 'Geavanceerd' en daar vind je 'WiFi tijdens slaap'. Die dien je dan op 'Altijd' te zetten. Laat je even weten of je het nu wel kunt vinden?

Zoals mijn collega al heeft aangegeven, is het tijdstip dat je in de verbruiksstatus of op je factuur ziet staan niet het tijdstip waarop je daadwerkelijk zoveel MB hebt verbruikt. Het dataverbruik wordt veelal per dag afgerond en zie je dus onder die noemer terug, dit kan wat verwarrend werken. Als je precies wilt weten wanneer en waaraan je jouw MB's verbruikt, dan kan je een externe datateller App gebruiken. In verband met privacy-wetgeving in Nederland kunnen wij namelijk niet zien waaraan je jouw MB's daadwerkelijk verbruikt.

Meer opties om je dataverbruik te monitoren én te verminderen, vind je terug in het volgende forumtopic; dus erg handig om door te nemen!

Zorgt dit voor meer verduidelijking? 🙂
Bedankt!

Ik heb het gevonden en wifi in slaap staat al aan. De slimme netwerkwissel staat uit. Toch is er vrijdag 180 MB van mijn tegoed afgeschreven terwijl ik alleen thuis op internet heb gezeten....

Misschien is wifi signaal niet overal even sterk, maar dat ligt aan kpn en ga ik uitzoeken.

Tijdelijk dataverkeer maar ff uit
Reputatie 7
Badge +15
@Janussa

Heb je de tip van mijn collega al opgevolgd? In een externe datateller-app kun je namelijk zien waaraan je jouw MB's verbruikt, kan erg handig zijn wanneer je niet weet waar je MB's aan op gaan.

Ik hoop dat je er uit komt zo, anders hoor ik het graag van je 🙂

Reageer