Verbruiksstatus & overige kosten (deel 12)

Reputatie 6
Dit is het vervolg op Belstatus & overige kosten (deel 11). Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

Een indicatie van de overige kosten vind je op My T-Mobile waar je kunt kiezen voor "bekijk meer details" en vervolgens op "bekijk gesprekdetails", hier kun je terugvinden waar de mogelijke overige kosten vandaan komen.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vervolgens vragen, dan kun je deze stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

146 reacties

Nu is het al de tweede keer met dit abonnement dat ik de belstatus controleer en ik meer dan 40 euro over mijn bundel zit aan overige kosten. Ik had dit maand geleden ook volgende  de belstatus. Uiteindelijk met de factuur heb ik niks bij hoeven betalen. Ik weet dat het indicatief is, maar het is heel vervelend dat dit zo gedaan wordt, want je gaat je toch zorgen maken om niks uiteindelijk. Ik heb mijn belmin. voor deze maand gisteren opgemaakt, dat klopt en wat 0900 nummers gebeld, maar max 5 euro. Verder heb ik T-Mobile Family en begin ik te vermoeden dat het daar aan ligt. Kan het zo zijn dat de belstatus de T-Mobile Family als overige kosten ziet en bij het opmaken van de factuur de kosten weer in mindering worden gebracht? Een andere verklaring kan ik niet vinden, aangezien ik d evorige en deze periode meer dan 2000 smsjes over heb en meer dan 200 mb over heb.
Reputatie 5
Hey nadiaoo
Nee, ik zit ook in een family en die kosten zie ik niet terug bij de overige kosten van de belstatus. Bij jou is er duidelijk wat anders aan de hand als je het al voor de 2de maand hebt. 😞
Niemand die mij kan vertellen wat e wel aan de hand is met mijn abonnement? Misschien omdat ik een smsbundel heb of internet smart heb?
Reputatie 2
Hallo,

waarom ben ik 13.11 euro over mijn bundel heen?
Dit kan niet kloppen, ik denk dat er een fout is ontstaan, omdat mijn vorige abbo verlengd werd. Er staat dat ik over mijn bundel gebeld, en gesmst heb, terwijl het aantal, smsjes en belminuten die ik volgens de factuur heb verbruikt, veel minder is dan dat ik op dat moment aan tegoed had.
* dit staat er:
Gebruikskosten buiten bundel iSmart 150 t/m 05.10.12 13,11
-Binnen Nederland 22:58 min. 6,75 euro
-SMS-berichten 22, 6,36 euro
Hallo, 

Ik heb sinds vandaag een nieuwe abbo: de smart plus 150 met opbeperkt data. dus 150 belminuten en onbeperkt sms.
nu heb ik in 1 dag al 1.76 overige kosten. ik zou graag willen weten waar dat aan zou kunnen liggen, want als het met 2 euro per dag steeds stijgt dan wordt mijn factuur behoorlijk duur. en daar heb ik niet echt zin in.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten Rick
Reputatie 5
Hoi nadiaoo
Als [thread=183297]moderator[/thread] heb ik geen toegang tot de systemen en ik heb bij uitzondering een T-Mobile moderator gevraagd om mee te kijken. Dit zal wel na het weekend zijn.
Reputatie 5
Hoi kirkenator
De verlenging is ingegaan in een lopende factuurmaand? Dan kan de belstatus van slag zijn, zie ook deze uitleg. Wacht even de factuur af en controleer deze via My T-Mobile. Heb je er dan nog vragen over stel ze gerust! 🙂
Reputatie 5
Hoi alto & welkom op het forum 🙂 .
Dit topic gaat over de belstatus en de overige kosten die je daarbij ziet staan. Voor factuurvragen is een ander topic.

Maar wil je aangeven wat je ziet staan bij de omschrijving?
Reputatie 5
Hoi Rick & ook jij welkom op het forum :D

Zoals ik al heb uitgelegd in een vorige post kan de belstatus van slag zijn in de eerste periode. Op de dag dat je de bundels weer krijgt zal je belstatus automatisch gereset worden en als het goed is correct mee lopen. Controleer voor de zekerheid de factuur als deze klaar staat op My T-Mobile.
Reputatie 6
nadiaoo schreef:

Niemand die mij kan vertellen wat e wel aan de hand is met mijn abonnement? Misschien omdat ik een smsbundel heb of internet smart heb?

Hoi nadiaoo, excuses voor de late reactie. Ik zie dat je inmiddels ook al telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Er is een herberekening gemaakt en hieruit blijkt dat je meer dan het maximum van 1000 minuten naar Family leden hebt gebeld. Hierdoor is de factuur hoger.

Als je hierover nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Hallo, 

Ik heb sinds vandaag een nieuwe abbo: de smart plus 150 met opbeperkt data. dus 150 belminuten en onbeperkt sms.
nu heb ik in 1 dag al 1.76 overige kosten. ik zou graag willen weten waar dat aan zou kunnen liggen, want als het met 2 euro per dag steeds stijgt dan wordt mijn factuur behoorlijk duur. en daar heb ik niet echt zin in.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten Rick

Ik heb precies hetzelfde abonnement. bij mij springen de kosten van de 1 op de andere dag naar 180 euro! Schrik me elke keer een ongeluk. gelukkig was het bij de eerste rekening niet terug te zien, de 180 euro waren weer verdwenen. ik hoop deze maand op zo'n zelfde afloop. t-mobile is raar bezig, niet echt prettig om elke maand zulke hoge kosten op je app te zien!
Reputatie 6
Welkom op het T-Mobile Forum, @rick8340!
Excuses voor de late reactie! De kosten van de belstatus zijn inmiddels bijgewerkt. Na een wijziging van abonnement/tariefplan kan het zijn dat de belstatus niet de juiste info laat zien. Op je factuur vind je de juiste berekening van de kosten terug. Vanaf de eerstvolgende bundel geeft de belstatus weer de juiste indicatie.

@Krebelscher
Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. Je had hier al een topic over gestart. Moderator Roan heeft daar ook een reactie geplaatst.
ik heb t zelfde probleem eerste maand van mijn nieuwe abo en er wordt 270 euro! van mijn rekening afgeschreven!!! hiervan is 210 euro overige kosten. er staat dat dit door de databundel komt. dit kan nooit. het is bij mij dus al afgeschreven. ik zag dat er voor deze maand al 97 euro aan overige kosten was gemaakt dus ik heb meteen maar de onbeperkt internet bunel maar aangezet, maar dit kan nooit kloppen. ik gebruik het internet helemaal niet zoveel alleen om wat dingetjes te lezen. ik ga hier zachteraan, maar als er iemand is die mij kan helpen graag! dit is toch te gek voor woorden!
en die mevrouw bij tmobile leuk vertellen dat ik nooit van ze leven aan mn datalimiet zou komen en anders dat ik meteen onbeperkt aan kon zetten. zo naaien ze je dus! onbegrijpelijk!
Reputatie 5
@gevencH

Ik heb je een reactie gestuurd via een privébericht.
klopt, je hebt mij geantwoord op een privebericht die ik je had gestuurd, omdat ik geen hulp kreeg via de forum. Ik heb toch anders hulp gezocht en ben bij de t-mobile shop in mijn woonplaats geweest, waar ik de hulp heb gekregen die ik wilde. Daar wordt namelijk wel meteen erkend dat er een technische storing is, die momenteel veel klanten heeft getroffen, in tegenstelling tot de berichten die ik hier kreeg dat het wel mijn fout moest zijn!
Reputatie 5
@gevencH

De reden waarom ik een privébericht heb gestuurd was omdat ik gevoelige informatie betreffende je dataverbuik niet op het forum wilde zetten.

Ik heb gezegd dat wij de factuur af moeten wachten om te kijken wat de kosten zijn die er op gemaakt worden. Daardoor kunnen wij zien of het een technische fout is ja of te nee.
De shop heeft je in dit geval niet juist geïnformeerd. Ik begrijp dat wanneer iemand direct erkent dat er een storing is dat je het fijn vindt dat je meteen bewijs hebt bij je vermoedens. Echter is er bij ons geen storing bekent. Dat je geen smsje hebt ontvangen die aangeeft dat je databundel op is dat is een gegeven wat ik voor je zou nakijken.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. 🙂
Reputatie 2
Ik heb vanacht mijn nieuwe bundel ontvangen.en meestal is die gelijk uptodate!
Maar vandaag heb ik nog maar 62 belminuten,terwijl ik er 100 over had,afgelopen maand,en 100 nieuwe krijg.
Nu gaan de overgebleven geloof ik niet allemaal mee,maar die 100 nieuwe zijn ook niet bijgeschreven?????????
Heb toevallig net mijn sms max uitgezet,omdat ik het niet nodig heb,maar dit is wel heel weinig😕
En het internet klopt wel,dus hij is wel bijgewerkt!
groet poortje
Hallo,

Ik heb gisteren mijn abonement gewijzigd. Eerst had ik 70 Smart Sim Only en nu heb ik 150 Smart Sim only. Eerst stond mijnoverige kosten op 60 euro, twee dagen geleden. Nadat ik mijn nieuwe abonement had gewijzigd werd dit hoger namelijk 106 euro. Ik heb niet gebeld niet op internet geweest, alleen thuis met wifi. en vandaag kijk ik weer is het weer omhoog gegaan naar 111 euro. Ik ben het hier niet mee eens. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 5
@poortje

Ik zie dat je gebruik maakt van het Smart Plus tariefplan, hierbij verbruik je eerst je nieuwe minuten en als deze minuten op zijn zul je aan je meegenomen tegoed beginnen. Deze minuten blijven niet onbeperkt geldig, deze blijven slechts 2 maanden geldig na de aankoopdatum. Ik heb hier de tariefvoorwaarden voor je neergezet dan kun je deze zelf nalezen.

Wacht het wel even af tot 24 uur nadat je de bundel hebt ontvangen, het kan nog aangepast worden op My T-Mobile.

Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag. 🙂
Reputatie 5
@mmerrrve

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat je abonnement inderdaad per 15 november 2012 is ingegaan. Je bundel krijg je elke maand pas op de 27ste in dit geval heb je dus een kleinere bundel naar verhouding gekregen over de periode van 15 november tot en met 27 november. Ik kan tot dat de factuur is opgemaakt niet zien waar deze kosten vandaan komen. Ik zie wel dat je geen Onberperkt Internet Voordeelbundel hebt aanstaan, het kan duiden op internetgebruik.
Wat je kunt doen is je datadiensten uitzetten op je toestel terwijl je op WiFi zit, het is namelijk zo dat wanneer je WiFi verbinding niet toereikend is dat je dataverbinding het overneemt en wanneer je dit uitzet zal je hooguit geen internet hebben. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Reputatie 2
Is goed,wacht nog wel ff af,de 100 minuten zijn geariveerd,hahahaha.Maar nu staat de sms maximaal ineens er weer bij!
Maar bij mijn bundels staat hij niet meer,dus zal vast goed komen!
Bedankt alvast,:rolleyes:
Reputatie 5
@poortje4

Graag gedaan! :)
Bij mij staat Sms Maximaal ook uitgeschakeld dus dit zal te maken hebben met de verwerkingstijd op My T-Mobile.
Reputatie 2
Het is weer geweldig met het nieuwe beltegoed. Vandaag gaat mijn nieuwe bundel in van 200. Mijn huidige belminuten zijn 179....😕 Rara hoe kan dat?? Zouden er toch minimaal 200 moeten zijn. 
Ik zit met precies het zelfde ik heb niet meer dan 3 euro aan overige kosten verbruikt heb het zelf uitgerekend en heb nu opeens 55 euro overigekosten dat heb ik nog nooit gehad ik heb zelf voor in het buitenland internetten internet Europa 11 dus das kan het ook niet zijn gebeld heb ik ook niet in het buitenland ik word gebeld ik snap er niks van
Reputatie 2

Ik zit met precies het zelfde ik heb niet meer dan 3 euro aan overige kosten verbruikt heb het zelf uitgerekend en heb nu opeens 55 euro overigekosten dat heb ik nog nooit gehad ik heb zelf voor in het buitenland internetten internet Europa 11 dus das kan het ook niet zijn gebeld heb ik ook niet in het buitenland ik word gebeld ik snap er niks van

Gebeld worden kost ook wat He!

Reageer