Verbruiksstatus & overige kosten (deel 12)

Toon eerste reactie

146 reacties

Op 12-05 heb ik een servicenummer gebeld met een duur/ volume van 3015 en kosten €3,32. Op 15-05 heb ik gebeld met een duur/volume van 59:09 en kosten €16,34. Datzelfde nummer heb ik op 19-05 weer gebeld met een duur/volume van 3570 en kosten €16,43. Waarom staat er de ene keer volume en de andere keer duur? Waar komt het grote verschil in kosten vandaan tussen 12-05 en 19-05?
Goedemorgen,

Mijn verbruikte MB's kon ik altijd nakijken bij mijn verbruikstatus, ze worden verrekend met mijn beltegoed, maar sinds
een aantal dagen is dit verbruik niet meer te zien.
Hoe kan ik mijn verbruikte MB's inzien?

Alvast bedankt.
Hallo,

Sinds vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Min nummer is vanmiddag omgezet. Meteen daarna kom ik internetten en kon ik mijn mb's gebruiken. Dit kon ik zien op de t-mobile app. Maar de smsjes die ik verstuurde en de minuten die ik belde staan bij overige kosten. Dit gaat niet van mijn 250 smsjes en 300 minuten af. Hoe kan dit? waarom moet ik nu betalen?
Ik had gisteren 34 minuten over van mn belbundel. Ik heb 3 minuten gebeld en heb nu 20 minuten over. Hoe kan dat?. Op mn telefoon kan ik precies zien wat ik gisteren gebeld heb en dit komt niet overeen. Dit is al de zoveelste keer 😠
Reputatie 4
KiSa schreef:

Op 12-05 heb ik een servicenummer gebeld met een duur/ volume van 3015 en kosten €3,32. Op 15-05 heb ik gebeld met een duur/volume van 59:09 en kosten €16,34. Datzelfde nummer heb ik op 19-05 weer gebeld met een duur/volume van 3570 en kosten €16,43. Waarom staat er de ene keer volume en de andere keer duur? Waar komt het grote verschil in kosten vandaan tussen 12-05 en 19-05?

Welkom op het T-Mobile forum! 🙂

Ik kan het voor je nakijken als je de factuur van deze periode hebt ontvangen. Ik adviseer je om de factuur dus af te wachten. Heb je dan nog vragen dan hoor ik het van je.
Reputatie 4
Yoris schreef:

Goedemorgen,

Mijn verbruikte MB's kon ik altijd nakijken bij mijn verbruikstatus, ze worden verrekend met mijn beltegoed, maar sinds
een aantal dagen is dit verbruik niet meer te zien.
Hoe kan ik mijn verbruikte MB's inzien?

Alvast bedankt.

Je hebt een Smart Start 220 tariefplan. Zoals je aangeeft gaat je dataverbruik van het 220 aan tegoed af. Aangezien je dus niet beschikt over een aparte internetbundel, is deze informatie voor jou niet (meer) zichtbaar.

nynke1234 schreef:

Hallo,

Sinds vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Min nummer is vanmiddag omgezet. Meteen daarna kom ik internetten en kon ik mijn mb's gebruiken. Dit kon ik zien op de t-mobile app. Maar de smsjes die ik verstuurde en de minuten die ik belde staan bij overige kosten. Dit gaat niet van mijn 250 smsjes en 300 minuten af. Hoe kan dit? waarom moet ik nu betalen?

Aangezien je nieuwe abonnement net van start is gegaan, moet je wel de belstatus de kans geven om alle nieuwe informatie goed bij te werken. De belstatus heeft soms opstartproblemen. Er is dus niks aan de hand. 🙂
Reputatie 4
adeniz schreef:

Ik had gisteren 34 minuten over van mn belbundel. Ik heb 3 minuten gebeld en heb nu 20 minuten over. Hoe kan dat?. Op mn telefoon kan ik precies zien wat ik gisteren gebeld heb en dit komt niet overeen. Dit is al de zoveelste keer :@

Ik kan me voorstellen dat dit de nodige vragen naar boven haalt. Om het voor je na te kijken heb ik een factuur nodig van deze periode. Ik adviseer je dus om op de factuur te wachten. Mocht het op de factuur ook niet kloppen, trek dan even aan het belletje zodat ik je hiermee kan helpen.
Reputatie 2
Hallo forummers,
Sinds 6 juni heb ik geen verversing meer gezien van mijn bel/sms verbruik, zowel in de App als op de website. Dat is bijna een week. Is er een ICT foutje, storing of een gevolg van de app-update? Dank voor het beantwoorden!
Reputatie 4
Hey Jopie,

Ik zie op de website dat deze is bijgewerkt tot 16 juni 2014. Zie jij dit ook maar krijg je elke keer dezelfde aantal MB's en minuten te zien?
Reputatie 2
Dag Bram, mijn bel&databundel gaat telkens de 15e in, en ik ben maandag weer met een volke belbundel begonnen. De bundel teller lijkt nu weer actuele statussen weer te geven. Groet, Joop
Beste,

Kunt u mij uitleggen hoe het mogelijk is dat bv. kosten gemaakt op 6-6 vermeld worden in mijn overige kosten, terwijl ik nieuw tegoed krijg op 12-6...?
Daarbij heeft t-mobile gecommuniceerd geen kosten meer te berekenen voor internet buiten de bundel, het internet zou enkel langzamer worden. Deze boodschap is nu verwijderd van de app en er worden gewoon kosten in rekening gebracht.

Ik hoor graag van u.

Groet Sheila
Reputatie 6
Hallo Sheila

Goed dat je dit even navraagt! Ik heb dit voor je nagekeken en je maakt gebruik van een Bel & Sms & Web abonnement met 250 Minuten/sms'jes. Deze zijn verbruikt op 5 juni en hierna zijn er kosten voor in rekening gebracht. Hierdoor zag je bij 'overige kosten' kosten vermeld staan. Ook heb je meer internet/data gebruikt dan de 500 Mb die in jouw abonnement zit. Hiervoor zijn ook kosten in rekening gebracht voor de extra data die je hebt gebruikt via ons mobiele netwerk. Bij Bel & Sms & Web is het niet mogelijk om onbeperkt gebruik te maken van internet tegen een lagere snelheid. Dit wordt bij dit tariefplan niet aangeboden.

Wanneer je nog vragen hebt horen wij dit graag van je, wij helpen je er graag mee 🙂
Goedemorgen Chris,

Dankje voor je reactie. Wat echter niet duidelijk is is dat er kosten van de vorige periode worden opgenomen in mijn huidige overige kosten. De nieuwe periode is ingegaan op 12 juni, dan is het niet logisch dat er kosten van 6 juni opstaan?

Groet Sheila
Reputatie 5
Hoi Sheila00,

Dit komt omdat op dat moment je tegoed op was en je buiten de bundel bent gaan verbruiken. Je kon pas op 12 juni gebruikmaken van je nieuwe tegoed. Op 5 juni was je volledig bundel op en daarom is alles wat je op de 6e hebt verbruikt ook buiten de bundel in rekening gebracht.

Ik hoop dat het nu duidelijker voor je is. 🙂
Hai Chantal,

Volgens mij gaat er iets mis in mijn formulering, want ik blijf de verkeerde antwoorden krijgen. 🙂
Ik probeer het nogmaals:
Het is nu 21 juni, mijn nieuwe maand met tegoed begint op 12 juni.
Waarom geeft de teller overige kosten nog kosten van 6 juni aan (6 juni valt in de vorige periode).

De periode is toch al gefactureerd?

Hopelijk is mijn vraag nu duidelijker.

Groet Sheila
Reputatie 1
Hoi Sheila,

dank voor het verduidelijken van je vraag. Op je belstatus wordt je geïnformeerd over je verbruik over de afgelopen tijd. Het klopt inderdaad dat je je nieuwe tegoed op de 12de hebt gekregen. Je ziet ook dat de teller weer op 0,00 is gesprongen nadat je kosten maakte buiten de bundel tot en met de 11de. Naar mijn idee is het niet zo dat de teller de kosten over de periode t/m 11 juni en die van na 12 juni bij elkaar optelt, toch?

Op de factuur zul je je verbruikskosten definitief gespecificeerd terugvinden.

Ik hoop je hiermee een duidelijk en juist antwoord te hebben gegeven 🙂
Goedemiddag,

Ik krijg zojuist mijn factuur binnen die meer dan 49€ bedraagt, terwijl ik volgens mijn verbruikstatus in de t mobile app maar 1,68€ aan overige kosten had. Op mijn factuur blijkt dit ineens 10€ te zijn. Lijkt me dat er dus iets niet klopt. Ik hoor heel graag van jullie.
Reputatie 5
Hey Mdbru,

De verbruiksstatus via My T-Mobile of de My T-Mobile app is enkel een indicatie en kan tot en met 24 uur achterlopen.

Zoals terug te zien is op de factuur heb je redelijk wat buiten de bundel gebeld. Via My T-Mobile kun je de specificatie bekijken en zo terugzien welke gesprekken je allemaal buiten de bundel hebt gevoerd en wat de kosten hiervan zijn.
Reputatie 2
Een vraagje over de app en de verbruikstatus.
Zo heb ik 112 minuten en 2 dagen later nog maar 42 terwijl ik nauwelijks gebeld heb.
Ook staat er voor overige kosten tmobile klantenservice 0,97 ,valt dat niet onder de gewone belkosten of is dit iets speciaals,dat er aparte kosten berekend worden.Ook valt mij op dat er IEDERE dag internet wordt geteld,terwijl ik wifi heb.Hoe kan dit.Als antwoord krijg ik dat 4G de wifi overheerst,maar dan moet ik toch 4G zien staan in de display ?? Ik let er altijd op en heb gewoon het wifi teken staan.Nu is het voor mij niet erg,want ik kom niet aan mijn limiet,maar toch zit het mij niet elkeer.Graag een duidelijke uitleg over deze vragen
Ook werd er mij gezegd dat ik 5000 MB heb afgesloten terwijl ik op de site zie 1000 MB,ik weet ook niet beter of ik heb 1000MB.
en kunnen jullie de laatste vragen/opm niet bovenaan een topic zetten ipv helemaal onderaan??
Reputatie 7
Badge +15
@Mazzeltoff

Ik zie dat je momenteel nog 92 minuten hebt en nu €0,10 aan verbruikskosten hebt gemaakt deze kosten zijn gemaakt door het gebruik van video telefonie. In de verbruiksdetails op jouw My T-Mobile pagina is dit terug te vinden. Mag ik vragen waar jij 42 minuten terug ziet? Dan kan ik je misschien verder helpen! 🙂

Je maakt inderdaad gebruik van 1000MB. Waar is jouw verteld dat je 5000MB hebt? Staat dit misschien in je contract vermeld? Wanneer dat zo is, mag je dat laten weten! We zullen dan samen zoeken naar een oplossing. Over je verbruik: Wanneer je Wi-Fi aanstaat schakelt deze inderdaad over naar 3G/4G wanneer deze verbinding sterker is. Helaas kunnen wij niet precies zien waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit mogen wij namelijk niet wegens de privacywetgeving. Het is slim om je dataverkeer uit te zetten wanneer je alleen gebruik wilt maken van Wi-Fi. Op die manier maakt je toestel geen verbinding meer met ons mobiele datanetwerk.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
AmyP schreef:

@Mazzeltoff

Ik zie dat je momenteel nog 92 minuten hebt en nu €0,10 aan verbruikskosten hebt gemaakt deze kosten zijn gemaakt door het gebruik van video telefonie. In de verbruiksdetails op jouw My T-Mobile pagina is dit terug te vinden. Mag ik vragen waar jij 42 minuten terug ziet? Dan kan ik je misschien verder helpen! 🙂

Je maakt inderdaad gebruik van 1000MB. Waar is jouw verteld dat je 5000MB hebt? Staat dit misschien in je contract vermeld? Wanneer dat zo is, mag je dat laten weten! We zullen dan samen zoeken naar een oplossing. Over je verbruik: Wanneer je Wi-Fi aanstaat schakelt deze inderdaad over naar 3G/4G wanneer deze verbinding sterker is. Helaas kunnen wij niet precies zien waar je MB's aan op zijn gegaan. Dit mogen wij namelijk niet wegens de privacywetgeving. Het is slim om je dataverkeer uit te zetten wanneer je alleen gebruik wilt maken van Wi-Fi. Op die manier maakt je toestel geen verbinding meer met ons mobiele datanetwerk.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Ik heb jullie gebeld,vandaar ook mijn telefoonkosten voor tmobile(dacht dat het gratis was,maar helaas) en daar kreeg ik te horen dat ik 5000 MB had ,en daarom ICloud gratis was.Het was een man,maar naam heb ik niet meer.Aan de telefoon krijg je dus verkeerde antwoorden en je belstatus op je telefoon klopt niet,factuur kloppen niet,want je moet op je factuur nog je minuten naar boven afronden,dat moet je zelf doen,werd op de chat gezegd.Dus wat klopt er nog wel van de infornmatie die je krijgt..Wat mijn belminuten betreft is er bijgekomen,waarschijnlijk nieuw abonnement ingegaan

Reageer