Beantwoord

Verbruikstatus belminuten komt niet overeen met werkelijk gebruikte belminuten

• 3 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Reputatie 2
Volgens mij t-mobile app heb ik deze maand al 120 minuten gebeld. Dit klopt niet! Als ik m'n bel geschiedenis van deze maand bijelkaar optelt kom ik uit rond de 85 minuten. Dus geen 120minuten. Als ik bijvoorbeeld de factuur van 10april 2017 bij houd, heb ik in die periode maar 63,73min aan bel minuten opgemaakt. Maar toch heb ik extra verbruikskosten. Hoe kan dit?
De totaal aantal minuten op de facturen klopt ook niet. Als ik al die secondes en minuten bijelkaar optelt, zit er altijd een verschil in met de werkelijkheid en wat op de factuur staat.
icon

Beste antwoord door Hajar 3 augustus 2017, 13:41

Hi Capone,

Ik begrijp dat je verward bent. Ik zal je even meer uitleg geven. Je betaalt per seconde met een minimum van een minuut, dat betekent dus dat een gesprek van een paar seconden wordt afgerond naar 1 minuut. Als je dat bij elkaar optelt dan zie je ook dat je hoger uitkomt dan 63,73 minuten. Ik heb alle gesprekken van een paar seconden afgerond naar 1 minuut en bij elkaar opgeteld en kom uit op 137,96 minuten. Op je factuur van 10 april zie je dat je tot 23 maart binnen de bundel zat en daarna heb je meer dan 120 minuten gebeld en dus kosten gemaakt. Ik zie ook dat je op je laatste factuur extra kosten hebt gemaakt door te bellen naar servicenummers.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Yep. Het is beter om iemand bijna een minuut bezig te houden dan iets korts als bijvoorbeeld 'doe de deur even open' of 'ik kom eraan' door te bellen. 😉 Wellicht zou je hele korte telefoontjes via WhatsApp kunnen plegen?
Reputatie 2
Dus met andere woorden, als ik een abonnement van 120 belminuten heb, betekent niet dat ik echt 120min kan bellen om binnen de bundel te blijven, want als ik slechts 2 seconden heb gebeld, wordt er al 1 minuut van dit 120 bel minuten eraf gehaald?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Capone,

Ik begrijp dat je verward bent. Ik zal je even meer uitleg geven. Je betaalt per seconde met een minimum van een minuut, dat betekent dus dat een gesprek van een paar seconden wordt afgerond naar 1 minuut. Als je dat bij elkaar optelt dan zie je ook dat je hoger uitkomt dan 63,73 minuten. Ik heb alle gesprekken van een paar seconden afgerond naar 1 minuut en bij elkaar opgeteld en kom uit op 137,96 minuten. Op je factuur van 10 april zie je dat je tot 23 maart binnen de bundel zat en daarna heb je meer dan 120 minuten gebeld en dus kosten gemaakt. Ik zie ook dat je op je laatste factuur extra kosten hebt gemaakt door te bellen naar servicenummers.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.

Reageer