Beantwoord

Verbruikstatus internet klopt niet

• 20 februari 2017
  • 7 reacties
  • 496 Bekeken

Goedemiddag,

Ik kreeg vanmorgen een sms dat ik 80% van m'n internetbundel (1000MB) heb verbruikt. Maar als ik mijn verbruik bij elkaar optel (vanaf 12 feb - startdatum nieuwe maandbundel) kom ik uit op 289MB. Toch heb ik volgens de app en website nog maar 126MB over. Mijn verbruik is bijgewerkt tot 12:25 vandaag.

Waar is het restant van mijn bundel gebleven?
icon

Beste antwoord door Skyrider 20 februari 2017, 13:59

Goedemiddag borahborah

Het is mogelijk dat het maken van backup / synchronisatie van google er mee te maken heeft. Gelukkig zijn de info & tips topics hierover gemaakt om je (hopelijk) in de goede richting te sturen! :)

Zie: Voorkom hoog dataverbruik. Bekijk hier de tips!

Ik zou zeggen, lees het even door en kijk wat je ermee kan. Er staat ook in hoe je via je eigen toestel je dataverbruik in kan zien.

Laat ons weten of je nog vragen hebt, we helpen je graag.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag borahborah

Het is mogelijk dat het maken van backup / synchronisatie van google er mee te maken heeft. Gelukkig zijn de info & tips topics hierover gemaakt om je (hopelijk) in de goede richting te sturen! :)

Zie: Voorkom hoog dataverbruik. Bekijk hier de tips!

Ik zou zeggen, lees het even door en kijk wat je ermee kan. Er staat ook in hoe je via je eigen toestel je dataverbruik in kan zien.

Laat ons weten of je nog vragen hebt, we helpen je graag.

Skyrider
Beste Skyrider,

Dank je voor je snelle antwoord.

Als het idd aan de Google back-up / synchronisatie te maken heeft, waarom zie je deze MB's dan niet terug in de T-Mobile app en website?

Met vriendelijke groet,

Borahborah
Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag borahborah

Dat heeft te maken met Privacywetgeving 🙂. T-Mobile kan alleen zien dat je MB's hebt gebruikt, maar niet waaraan. (als je dat bedoelde).

Door gebruik te maken van je toestel's mobiele gegevens data kun je wel zien:

Door Uitleg MB-verbruik mobiel internet door te lezen, weet je zo waar je data naar toe gaat.

Skyrider
Nogmaals bedankt Skyrider :)

Volgens T-Mobile heb ik 289 MB gebruikt
Bundel is 1000 MB. Toch heb ik maar 126 MB over.
Waar is de overige 585 MB?
T-Mobile heeft niet geregistreerd dat ik ze heb gebruikt, maar toch is er een verschil van van 585 MB.

Ondanks de Privacywetgeving moet het MB verbruik geregistreerd worden, ook al is het niet zichtbaar waaraan de MB's besteed worden. In de app staat nl het aantal verbruikte MB's per dag en niet waaraan.

Als blijkt dat ik die 585 MB verbruikt heb, wil ik wel terugzien in de app wanneer dat is geweest.

Misschien dat er een vertraging in de app zit? Laatste registratie is zaterdag 18 feb. en laatste update van verbruik was vandaag (maandag) om 12:25. Misschien dat het daadwerkelijke per dag geregistreerde verbruik pas later te zien is?

Ik roep ook maar wat, voorheen klopte het verbruik en restant MB's namelijk altijd.

Met vriendelijke groet,

Borahborah.

PS: ik wacht het even af tot morgen, misschien dat het dan wel weer klopt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Borah Borah,

Goed om te zien dat Skyrider al met je meedenkt. Ik heb even ingelogd op jouw My T-Mobile en zie dat je op 20 februari 589 MB hebt verbruikt. Als je nu jouw verbruiksdetails controleert dan zie je het er wel bij staan. Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waar je MB's aan op gaan zoals Skryider ook aangeeft, maar dit kun je zelf wel checken via jouw telefoon.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. 🙂
Dank jullie wel allebei!

Ik zie in de app dat het nu geregistreerd is en dat er geen ongeregistreerd verschil meer is.
Misschien dat het een vertraging had opgelopen.

Mijn vraag is in ieder geval beantwoord. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt. Het topic dat Skryider heeft gedeeld is ook erg handig voor als je hoog dataverbruik wilt voorkomen. Neem het even door als je tijd hebt. 🙂

Reageer