Beantwoord

Verbruikstatus na verlenging klopt niet

• 30 maart 2017
  • 6 reacties
  • 477 Bekeken

Hoi,

Ik heb net mijn abonnement verlengt, in de verbruikstatus stond voor verlenging dat ik nog 40 minuten had om te bellen. Nu is dat naar 170 minuten gegaan (na verlenging zou het onbeperkt zijn).

Maar opeens staan er voor 45 euro extra kosten bij. dit was 3,94

Ik hoor graag wat er mis gaat en of het opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door David 31 maart 2017, 14:19

Hoi Krisbdv,

De reactie van Serviceweb klopt in jouw geval slechts deels. Wat betreft de belminuten klopt zijn antwoord, maar de kosten is nog een verhaal apart. Ik leg je graag hoe dit in elkaar steekt.

Ik heb jouw verbruikstatus er even bij gepakt en zie dat jouw abonnement inderdaad op de 30e gewijzigd is naar Go. Op dat moment ging er een wijziging van kracht, waardoor je de bundels naar verhouding van de maand kreeg. Dit houdt in dat je niet de volledige 500 minuten kreeg van het vorige abonnement, maar het deel van 10 maart tot en met 29 maart. Je hebt echter meer belminuten gebruikt dan de ontvangen minuten. Hierdoor ben je buiten de bundel gaan bellen en dat verzorgde uiteindelijk de overige kosten.

Ik snap dat dit best verwarrend over kan komen, dus we hebben hier ook een zeer uitgebreide uitleg over op deze pagina. Hier staat precies uitgelegd hoe dit stap voor stap gaat, dus lees dat ook nog even op je gemak door.

Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Krusbdv,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Omdat je zegt dat je NET je abonnement hebt verlengt kan ik alleen de reden geven dat het systeem dit allemaal nog moet verwerken. Geef het even de tijd en dan staat alles weer goed in het systeem. Zelf staat mijn oude abonnement ook nog in My T-Mobile app en die is al een maand verlopen. Maar op internet bij My T-Mobile abonnement staat het wel allemaal goed.

Denk dat dit de reden is en dat komt allemaal wel goed!
Fijne dag nog en als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Krisbdv,

De reactie van Serviceweb klopt in jouw geval slechts deels. Wat betreft de belminuten klopt zijn antwoord, maar de kosten is nog een verhaal apart. Ik leg je graag hoe dit in elkaar steekt.

Ik heb jouw verbruikstatus er even bij gepakt en zie dat jouw abonnement inderdaad op de 30e gewijzigd is naar Go. Op dat moment ging er een wijziging van kracht, waardoor je de bundels naar verhouding van de maand kreeg. Dit houdt in dat je niet de volledige 500 minuten kreeg van het vorige abonnement, maar het deel van 10 maart tot en met 29 maart. Je hebt echter meer belminuten gebruikt dan de ontvangen minuten. Hierdoor ben je buiten de bundel gaan bellen en dat verzorgde uiteindelijk de overige kosten.

Ik snap dat dit best verwarrend over kan komen, dus we hebben hier ook een zeer uitgebreide uitleg over op deze pagina. Hier staat precies uitgelegd hoe dit stap voor stap gaat, dus lees dat ook nog even op je gemak door.

Mocht je nog verdere vragen hebben voor ons, dan horen we dat graag!
In dat geval wil ik mijn bestelling graag annuleren. Het is nog binnen de 14 dagen bedenktijd.
Dan neem ik aan de mijn bundel weer terug gaat zoals ie was en ik dus niet deze extra kosten heb.

Dan stap ik over naar Vodafone die het zelfde abonnement aanbied.

Ik hoor graag of ik nog iets meer moet doen om mijn verlenging te annuleren.

Alvast bedankt voor de uitleg
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Krisbdv,

Ik vind het jammer om te lezen dat je jouw bestelling wil annuleren. Als dit je wens is dan helpen we je natuurlijk graag verder.

Als wij de bestelling annuleren en je bundel weer terugzetten, dan komen de extra kosten niet te vervallen. De wijziging heeft al plaatsgevonden en de kosten zijn al ontstaan, dit kan niet met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden. Het is in deze situatie dus ook niet verstandig om de bundels weer terug te zetten en de bestelling te annuleren. Als we de bestelling annuleren en de bundels terugzetten dan krijg je vanaf vandaag tot je bundeldag naar verhouding je minuten toegewezen. Dat komt neer op ongeveer 1/3e van je bundel die je dan weer kan gebruiken tot de 10e van de maand, daarna krijg je weer de volledige bundel tot je beschikking.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en we hopen natuurlijk dat je er voor kiest om gebruik te blijven maken van dit abonnement. Deze kosten zijn eenmalig en de aankomende facturen zullen er normaal uit zien zonder extra kosten!

Wil je hier toch gebruik van maken dan gaan wij er toch mee aan de slag.
Vast heel correct allemaal maar ik vind het systeem dat jullie hanteren weinig klantvriendelijk heb dan ook geen zin nog een jaar klant te blijven.

Ik wil bij deze mijn verlenging dan ook annuleren.

mvg.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kris,

Op jouw verzoek heb ik de vernieuwing geannuleerd. De annulering is binnen 24 uur verwerkt. Daarna ben je contractvrij. Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het graag van je!

Reageer