Vraag

Verbruikstatus niet correct na verlenging

• 15 juni 2016
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Ik heb sinds 13/6 een nieuwe telefoon + abonnement. Hierbij heb ik onbeperkt bellen genomen. Nu zie ik op mijn verbruikstatus staan dat ik nog maar 53 minuten over heb. Hoe kan dit? Het zou toch onbeperkt moeten zijn? Ik begrijp niet hoe het werkt. Daarnaast zie ik op mijn specificatie nog staan dat ik 29 euro kosten buiten mijn bundel heb gemaakt. Ik heb alleen twee keer een internet bundel (totaal 10 euro) voor het buitenland gekocht. Kunnen jullie mij dit uitleggen?

6 reacties

Ik wil extra belminuten bestellen hoe doe ik dat
Hoi sijbrmx.

Het is niet de bedoeling dat je je vraag meermaals op het forum plaatst. Je hebt ook dit topic geopend, daar zul je dan ook een antwoord kunnen verwachten op je vraag.
Hoi Saskia Wassink, welkom op het klantenforum.

Was je contract al afgelopen? Bij T-Mobile kun je zo'n 4 maanden voordat je huidige contract afloopt al verlengen. Dat houdt niet in dat je contract dan ook 4 maanden eerder ingaat, enkel dat je na je huidige periode weer 1 of 2 jaar blijft en eventueel je telefoon al in gebruik kunt nemen. De verlenging gaat pas in als je huidige abonnement is afgelopen.

Bij kosten buiten de bundel zal er ook vermeld moeten staan waar ze van zijn. Dat kan ik als medeklant niet inzien, dus ook niets over zeggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Saskia,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad dat je verlenging op 13 juni is ingegaan. My T-Mobile kan soms even van slag zijn na zo'n verandering. Als je op My T-Mobile naar Mijn abonnement gaat dan zie je dat je onbeperkt bellenbundel er gewoon bijstaat. Ik verwacht dat je verbruikstatus ook snel veranderd zal worden in onbeperkt bellen.

Wat betreft de overige kosten; op de 13de is je verlenging ingegaan. Vanaf die datum bel je ook onbeperkt (zonder extra kosten). Dat kan je terugzien in je verbruikdetails. Maar aangezien op de 13e je nieuwe bundel inging en jij normaal gesproken pas op de 19e nieuw tegoed ontvangt, heb je van 19/5 tot 13/6 tegoed naar verhouding gekregen. Je hebt dus minder belminuten gekregen omdat je alleen van 19/5 tot 13/6 betaalt voor de oude bundel. En op 6/06 waren die belminuten dus al verbruikt en dus ben je buiten je bundel gaan bellen tot de 13e want toen ging je onbeperkt bellenbundel in.

Dit zal straks ook allemaal duidelijk worden wanneer jij je factuur ontvangt. Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog andere vragen hebt, laat het mij werken.

@sijbrmx,

Welkom op ons Forum!

Ik zie dat jij al gebruikt maakt van de grootste belbundel in jouw prijsplan. Als je een grotere belbundel wilt dan is overstappen naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement misschien iets voor jou. Bekijk dit topic voor meer informatie.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Beste Hajar,

Dank voor je antwoord. Het verhaal is helemaal duidelijk, ik wacht de verder specificatie even af. Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan hoor je het.

Groet,
Saskia
Reputatie 7
Badge +20
Hi Saskia,

Graag gedaan. Als je in de toekomst weer vragen hebt dan kun je altijd bij ons terecht. 🙂

Reageer