Beantwoord

verbruikte MB's te hoog - instelling toestel niet correct

• 21 juni 2019
  • 3 reacties
  • 1311 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb sinds een week een nieuw toestel, een Samsung A70. Sinds het in gebruik nemen van dit toestel heb ik al meer dan de helft van mijn internet tegoed opgemaakt tw 2500 MB. Normaal kwam ik niet verder dan 500 mb dus ergens in mijn nieuwe telefoon staat een instelling aan maar ik heb geen flauw idee wat. Iemand een idee?

Groet,
Jules
icon

Beste antwoord door Rena_chan 21 juni 2019, 10:05

Onder instellingen > verbindingen > mobile verbindingen > data gebruik, kun je precies zien welke apps data hebben gebruikt.

Ddaarnaast onder de wifi instellingen > 3 puntjes menu rechts boven > geavanceerd, kun je het "schakelen naar mobiele data" uitzetten. Dat optie, wanneer aan, zorgt dat je telefoon mobiele data gaat gebruiken als ie wifi niet optimaal werkt.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Onder instellingen > verbindingen > mobile verbindingen > data gebruik, kun je precies zien welke apps data hebben gebruikt.

Ddaarnaast onder de wifi instellingen > 3 puntjes menu rechts boven > geavanceerd, kun je het "schakelen naar mobiele data" uitzetten. Dat optie, wanneer aan, zorgt dat je telefoon mobiele data gaat gebruiken als ie wifi niet optimaal werkt.

Reputatie 6
Badge +8
Hallo @JulesNL,

@Rena_chan heeft je hierboven al een paar goede tips gegeven. Meestal is er een logische verklaring waardoor je dataverbruik tijdelijk naar boven is geschoten. Updates voor de software op je toestel of (gratis) apps die stiekem toch meer data verbruiken of automatische wisselingen tussen het mobiele netwerk en je wifi verbinding.

T-Mobile kan niet zien waar de MB's heen zijn gegaan i.v.m. wetgeving op privacy. Je kunt zelf wel e.e.a controleren met een datateller. 3 jaar geleden is er een informatief topic op de community gezet met tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Dit topic kun je hier vinden.

Weet je zo voldoende, of kan ik verder nog iets voor je betekenen?
Ik wens je nog een prettige dag.
Dank voor de goede tips. Naast het feit dat de telefoon data boven wifi verkoos stonden ook de instelling in de FB en Insta app niet correct. Daar stond de knop 'databesparing' nog niet aan. Ook heb ik een andere browser gedownload ipv Chrome. Gisteren uitermate veel en lang op de telefoon gezeten ter controle en vandaag kwam ik tot de blijde conclusie dat ik slechts 8 mb had gebruikt. Dat scheelt echt behoorlijk.

Nogmaals dank!

Reageer