Beantwoord

Verzoek coulance hoge kosten door verbruik status sms

• 19 november 2017
  • 3 reacties
  • 569 Bekeken

Beste medewerker van t-mobile, gisteren wou ik een aantal smsjes versturen en heb hier bij de namen aangeklikt van diegenen die het moesten ontvangen, dit waren er in 1e instantie 7, daarna heb ik nog 4 smsjes na gestuurd van mensen waarvan het nummer nog niet opgeslagen was. Maar er was een probleem tijdens het versturen van die 1e sms, ik heb een paar namen verwijderd omdat hij niet ging, dit gebeurd wel eens door het slechte bereik in het buitengebied, ik heb 3, 4 keer gedrukt voor hij het verzond. Dit waren hele lange smsjes en ik dacht dat het hierdoor kwam dat mijn telefoon vast liep, ik kon ook niets meer stop zetten. Iets later toen de telefoon weer in orde was heb ik nog 4 smsjes verstuurd. Dit ging tot mijn verbazing supersnel. Ik keek daarna in mijn telefoon en het blijkt dat hij bijna mijn complete contactlijst via sms heeft aangeschreven, wat niet de bedoeling was, 50 personen in 1 keer, ik stond hier echt van te kijken, want niet iedereen hoeft die informatie via sms binnen te krijgen. Ik vermoed dat bij het 3, 4 x drukken omdat het verzenden niet lukte, misschien het vinkje 'select all' er bij ingedrukt is geraakt, dit staat namelijk vlak bij elkaar. Dat is dan wel mijn eigen fout geweest, maar nooit dit als gevolg kunnen bedenken, vooral omdat ik dacht hier ook een of andere melding van te krijgen wanneer het niet zou kloppen. In eerste instantie nog niet een heel groot probleem dacht ik, want heb altijd onbeperkt smsen gehad, omdat dit altijd standaard werd aangeboden. Maar omdat ik wou weten hoeveel smsjes er nu precies verstuurd zijn, logte ik 's avonds in en schrik ik van de hoeveelheid en de kosten hiervan. 540 berichten en 132 euro!! En dit met een telefoon met een goedkoop anonnement die ik als 2e nr heb en weinig gebruik, een enkele keer bellen, verder alleen smsjes en whats app. Ik keek bij sms bundel en zag dat ik daar niets kan aanpassen, 3 dec pas. Ik wil graag weten wat er fout is gegaan met mijn abonnement, waarom dat niet meer standaard met onbeperkt sms wordt aangeboden en een coulance vragen voor de gemaakte kosten. Ik las ergens dat er max 50 euro op een dag buiten de bundel verbruikt kan worden. Dit is me nog nooit eerder zo ongewild overkomen en zou in ieder geval graag ondersteuning willen om direct mijn sms bundel aangepast te hebben naar onbeperkt, zodat dit me niet weer kan gebeuren. Graag uw begrip, medewerking en verschaffen van informatie. Mvg chan
icon

Beste antwoord door Jaimy 21 november 2017, 11:36

Hoi Chan33,

Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat het al erg genoeg is dat het SMSje per ongeluk naar al jouw contacten ging en dan is het bedrag natuurlijk helemaal schrikken!

De SMS-bundel kan je deze maand niet meer aanpassen, omdat dit maar één keer per maand kan. Waarschijnlijk heb je deze bundel deze maand al eerder gewijzigd.

Omdat ik uit je verhaal opmaak dat dit allemaal geheel per ongeluk is gegaan, heb ik 70 euro coulance toegevoegd! Dit zul je terugzien op jouw volgende factuur.

Verzacht dat de pijn een beetje? Ik hoop het! 😃
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chan33,

Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat het al erg genoeg is dat het SMSje per ongeluk naar al jouw contacten ging en dan is het bedrag natuurlijk helemaal schrikken!

De SMS-bundel kan je deze maand niet meer aanpassen, omdat dit maar één keer per maand kan. Waarschijnlijk heb je deze bundel deze maand al eerder gewijzigd.

Omdat ik uit je verhaal opmaak dat dit allemaal geheel per ongeluk is gegaan, heb ik 70 euro coulance toegevoegd! Dit zul je terugzien op jouw volgende factuur.

Verzacht dat de pijn een beetje? Ik hoop het! 😃
Hallo Jaimy,

Dankje voor je antwoord en het aanpassen van de factuur. Om eerlijk te zijn heb ik naar mijn weten dit niet aangepast, hoe kan ik dit zien? Krijg ik daar geen melding van? Ik wil het in ieder geval wel weer op onbeperkt hebben, wanneer moet ik dit doen? Omdat ik in het buitengebied zit heb ik soms de sms vaker nodig, omdat ik het internet (en whats app) ook slecht kan gebruiken. Op een of andere manier verstuurd de telefoon als ik hem in de lucht hou of een rondje buiten loop dan toch op een gegeven moment wel de sms'jes weg. Hier heeft trouwens iedereen die op bezoek komt last van (bij de een soms, bij de ander altijd), maakt niet uit welke provider of welke telefoon. Wel heb ik het idee dat mijn ene t-mobile sim weer beter contact maakt dan de sim kaart met dit nummer. Komt dit door de telefoon? Of door de sim kaart? Of door de combinatie? Ik heb 2 jaar geleden een nieuw kaartje voor mijn andere nummer gekregen en heb wel het idee dat het bereik verbeterd is. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een kaartje heb gekregen voor dit nummer. Zou u dit voor mij kunnen nakijken a.u.b?

Heel erg bedankt voor de hulp en dit verzacht de pijn wel een beetje 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chan33,

Ik heb nog even goed in ons systeem gekeken en zie ook niks terug van de wijziging. Omdat ik dat een beetje vreemd vind, heb ik de bundel meteen weer omgezet naar onbeperkt!

Daarnaast heb ik gecheckt of jouw simkaart wellicht verouderd is en dat is inderdaad het geval. Je kunt een nieuwe simkaart bestellen via Simkaart & toestel. Dit kost €5,09, maar omdat het om een verouderde simkaart gaat, wil ik deze kosten voor je vergoeden zodra je de simkaart hebt besteld. Laat het me dus vooral even weten als je dat hebt gedaan, dan maak ik het in orde voor je. Laten we dan even afwachten of met de nieuwe simkaart ook het bereik verbetert en zo niet, dan gaan we verder zoeken naar de oorzaak hiervan!

Ik hoor van je zodra je de simkaart hebt besteld! 😃

Reageer