Beantwoord

Voor 493 euro aankopen op play store

Mijn factuur voor deze maand bestond uit het bedrag voor mijn abonnement en een bedrag van 493 euro voor aankopen op de google play store. Ik heb hierover contact gezocht met de klantendienst van T mobile. Daar kreeg ik te horen dat jullie een speciale dienst hebben om dit aankoopgedrag te monitoren. Op 2 december heeft deze dienst dan ook de aankoop mogeljjkheid via de gsm factuur geblokkeerd. Aangezien mijn factuur gemiddeld rond de 16 euro is vind ik dat deze dienst heeeeel laat heeft ingegrepen. Ik heb een gsm abonnement afgsloten bij T mobile maar geen creditkaart. Ik vind dan ook dat T mobile hierin ook een verantwoordelijkheid heeft en dit veel vroeger had moeten onderscheppen en niet pas na 493 euro.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 december 2018, 12:06

Hoi @jarnov02,

Als je inlogt bij my T-Mobile kan je onder gegevens & instellingen onder blokkades betalen via je T-Mobile factuur uitschakelen. zo kom je niet meer voor onverwachte verrassingen te staan.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hoi @jarnov02,

Als je inlogt bij my T-Mobile kan je onder gegevens & instellingen onder blokkades betalen via je T-Mobile factuur uitschakelen. zo kom je niet meer voor onverwachte verrassingen te staan.
Hallo, bedankt voor de reactie. Had ik ondertussen al gedaan maar het kwaad is geschied natuurlijk. Ik begrijp niet dat zo een malafide praktijken zomaar kunnen. Er is een app nl, NBA live van EA sports, dat op 1 minuut 80 euro heeft laten aankopen??
Reputatie 5
Badge +6
Hallo @jarnov02,

Dat is even schrikken zeg zo'n dure factuur, en dat tijdens de (vaak) dure decembermaand.
Hoe hebben de kosten zo kunnen oplopen? Heeft iemand anders gebruik gemaakt van je toestel?

Ga naar https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur om een aanvraag in te dienen om de volgens jou onterecht betaalde kosten voor premium sms diensten terug te vragen

Ondanks die hoge factuur, wens ik je fijne kerstdagen
Mijn zoon van 13 had een paar apps geïnstalleerd om te gamen. Deze games zijn gratis maar hebben in app aankopen. Het bedrag van 493 euro is aangekocht in een periode van 14 dagen. De meeste bedragen zijn alle in een tijdspanne van een paar minuten. Je krijgt de factuur van tmobile na een maand dus inderdaad dat was even schrikken. Voor cookies op je computer moet je volgens een Europese richtlijn toestemming geven maar om tientallen euro's uit te geven in apps gaat dit allemaal automatisch. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ook de telecom providers hier een graantje meepikken! Waarom heeft Tmobile de aankoopmogelijkheid geblokkeerd toen de factuur boven de 500 euro opliep? Waarom niet eerder of later. Ik heb op dit forum gevonden in een post van 2 jaar terug dat er een limiet van 250 euro geld (zie bijlage). Ik kan echter hierover niets terugvinden in de voorwaarden van Tmobile.

Reputatie 7
Badge +16
Beste Jarno,

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de factuur, zou ik ook zijn. Maar je kunt niet alle schuld op T-Mobile schuiven. Ik weet niet of het over een iPhone of Android gaat maar de Google Playstore biedt diverse bescherming instellingen zodat een 13 jarige nooit op eigen houtje iets kan kopen.

Ik heb zelf kinderen en toen ze in die leeftijd waren timmerde ik ook e.e.a. dicht. Op die leeftijd kunnen ze de gevaren van de listige praktijken van game makers nog niet overzien. Ik denk niet dat T-Mobile hier een graantje van meepikt, ze bieden simpelweg de betaalservice aan maar die kun je zelf eenvoudig blokkeren in Mijn T-Mobile.

Zie het deels maar als een leerzame ervaring. Ik heb een gamer thuis die er verstandig mee omgaat maar als ik die in app prijzen zie van Windows 10 games dan denk ik ook wel eens dat mensen knettergek zijn als ze aan zulke dingen zoveel geld uitgeven. Mocht je zoon ooit op Windows 10 gaan gamen dan ben je alvast gewaarschuwd...

Groet, Folkert
Hoi Folkert. Ik schuif uiteraard niet alle verantwoordelijkheid in de schoenen van Tmobile maar vind wel dat zij hierin ook wel een aandeel in hebben. Ik heb in november een in app aankoop gedaan voor een bedrag van 2,09 euro en heb hiervoor de betaalmogelijkheid via Tmobile ingeschakeld. Weet ik veel dat dit hierna blijft openstaan en je zonder verder toestemming te moeten geven zomaar eventjes voor 493 euro aankopen kunt doen. Als je een creditkaart gebruikt moet je voor elke aankoop toestemming geven en via de telecom provider niet, toch hoogst eigenaardig niet?
Hallo beste forumleden, wil natuurlijk niet negatief klinken, ben klant vanaf het eerste uur bij Tmobile en vind dit een top provider. Vind het alleen een beetje jammer dat je als consument niet beter beschermd word tegen dit soort praktijken.
Allen nog prettige feestdagen.
Reputatie 7
Badge +16
Op deze pagina zie ik dat er nog steeds een limiet is van € 70 per aankoop en € 250 per maand voor de Playstore.
Hallo Folkert.
Super bedankt voor je reactie. Misschien kan ik hiermee toch de schade nog beperken.
Ga dit terug even opnemen met de klantendienst.

Reageer