Beantwoord

Vreemd nummer extra kosten in het buitenland

Reputatie 2
Hallo,

Ik ben momenteel in het buitenland en houdt uiteraard mijn kosten in het buitenland in de gaten houden. Ik zie op dit moment bij de gebelde nummers bij afgelopen woensdag een vreemde nummer, dat ik gebeld zou hebben voor een minuut. Kosten €1,27. Echter, weet ik zeker dat ik niet een dergelijk nummer heb gebeld. Ook niet per ongeluk want zie het niet in mijn gebelde lijst (en ik wis nooit iets).

Wat kan dit zijn? En als het een scam is tmobile graag per direct blokkeren.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door David 24 oktober 2018, 11:09

Hey lezers,

Aangezien het mysterie van dit telefoonnummer ons bezig bleef houden, zijn we hier nog eens achteraan gegaan. Na onderzoek zijn we erachter gekomen dat de calls naar 9088888888 eigenlijk calls naar 31624001233 zijn, dus een doorschakeling naar de voicemail, wanneer een oproep niet wordt opgenomen. Voor deze doorschakeling worden dan ook kosten in rekening gebracht, zoals in dit topic ook het geval was!

De gesprekken werden niet als zijnde de voicemail herkend, waardoor het vreemde nummer 9088888888 tevoorschijn kwam. Dit wordt nu opgepakt en aangepast, zodat dit weer gewoon goed verloopt. Er is dus geen sprake van fraude of iets dergelijks en de kosten die in rekening worden gebracht zijn hierin dan ook terecht. Excuus voor de verwarring, hopelijk is alles nu opgehelderd!

Mochten er nog vragen zijn, laat het ons weten!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Het nummer is trouwens 9088888888
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Xtince,

Gaaf dat je in het buitenland bent. Heb je het daar naar je zin?

Goed dat je dit navraagt bij ons. We kijken graag met je mee! Na een kijkje genomen te hebben op jouw My T-Mobile account zie ik inderdaad dat er €1,27 in rekening is gebracht. Gelukkig is het daarbij gebleven en zijn de kosten niet vaker terug gekomen.

Na een korte zoektocht op het internet ben ik dit bedrijf tegengekomen. Het nummer waar jij naar gebeld zou hebben staat op hun website. Komt dit je toevallig bekend voor?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
Beste Issam,

Bedankt voor je reactie! Ik heb eens even gekeken naar het bedrijf, maar ik ken ze niet en heb ze dus ook niet gebeld.

Het rare is dat ik dit nummer dus ook niet in mijn bel lijst heb staan.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Xtince,

Wat een gekke situatie zeg! :S

Voor de zekerheid kun je het nummer blokkeren in je toestel. Als je niet weet hoe dat moet kun je dan aangeven van welk type toestel je gebruik maakt? Dan leggen we het stap voor stap aan je uit. Door het nummer te blokkeren kun je er niet meer door gebeld worden en zal je er ook geen kosten voor krijgen.

Oh en dankjewel trouwens.. door jou ben ik Extince weer aan het herondekken 😉
Hallo!
Dat is echt raar en je weet wat nog erger is, ik heb ook dat nummer in mijn lijst van gesprekken in het buitenland!

Dank je
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MZMedina,

Dat is inderdaad toevallig! Ik zie op jouw factuur specificatie van 19/01 kosten staan voor twee keer bellen naar dit nummer vanuit het buitenland. Zes minuten heb je ook nog naar een ander nummer gebeld. Kun je eens kijken in jouw telefoon bij jouw bellijst of deze twee nummers erbij staan? Kan het zijn dat je het nummer per ongeluk hebt gebeld of ben je bekend met het bedrijf? Gelukkig vallen de kosten nog redelijk mee. Je kunt het nummer in jouw toestel blokkeren als je dat wilt. Mocht je er niet uitkomen, kun je dan aangeven welk toestel je gebruikt?

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Bedankt voor je antwoord!

Nee, ik heb niet bellen dat nummer en zie het voor het eerst in het wetsvoorstel, dat is heel vreemd. Ik heb een iPhone, dus dat mag niet gebeuren, tenzij mijn telefoon is gehackt of iets dergelijks.

Het andere gesprek die je ziet 99.450 ***** 55 is degene die ik zelf gebeld. 9088888888 is het nummer dat ik nog nooit eerder gezien.

Dank je!
Reputatie 7
Badge +15
Hey MZMedina,

Heel vreemd dat dit gebeurd is! Ben je zelf ook gebeld door een van deze nummers? Ik vermoed namelijk dat het om een scam gaat zoals uitgelegd in dit forumtopic.

Was het gelukt om de nummers te blokkeren in je toestel? Mocht je daar vragen over hebben dan hoor ik het graag!":)
Ja, bedankt!

Kunt u adviseren over hoe om het nummer te blokkeren?

Nogmaals bedankt
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MZMedina,

Een terechte vraag. Instructies voor het blokkeren van een specifiek nummer vind je op deze pagina. Let wel op dat ze vaak niet vanuit 1 nummer bellen, maar dat er vele verschillende nummers zijn die uitbellen. Je dekt dus niet de hele lading wanneer je 1 nummer blokkeert, maar het kan ook zeker geen kwaad!
Hallo,

ik ben volgens mijn telefoonrekening verscheidene keren gebeld door dit nummer, of zou zelf gebeld hebben en nu heb ik meer dan 20 euro aan extra kosten in mijn rekening. Ik heb dit nummer NIET gebeld en die extra kosten zijn enorm.
Wat nu?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ida,

Ik heb meteen met jou meegekeken en ik zie inderdaad dat er kosten zijn voor dit nummer. Allereerst is het handig om dit nummer meteen te blokkeren. Issam gaf al aan hoe dat voor iPhone kan, voor Android heb ik hier een artikel gevonden waarin uitgelegd staat hoe je dat kunt doen. Zo voorkom je dat de kosten blijven oplopen. Je kunt eventueel ook andere blokkades voor bijvoorbeeld ftmsc (sms-diensten) plaatsen.

Daarnaast heb ik je nog even een privéberichtje gestuurd met meer informatie. Heb je die gekregen?

Laat het me weten als je meer vragen hebt, ik sta voor je klaar!
Ik heb het nummer idd nu geblokkeerd samen met het andere nummer wat me ook kosten opleverde. Bedankt voor je berichtje! Zal me hopelijk niet nog een keer gebeuren!
Reputatie 7
Badge +20
Hey lezers,

Aangezien het mysterie van dit telefoonnummer ons bezig bleef houden, zijn we hier nog eens achteraan gegaan. Na onderzoek zijn we erachter gekomen dat de calls naar 9088888888 eigenlijk calls naar 31624001233 zijn, dus een doorschakeling naar de voicemail, wanneer een oproep niet wordt opgenomen. Voor deze doorschakeling worden dan ook kosten in rekening gebracht, zoals in dit topic ook het geval was!

De gesprekken werden niet als zijnde de voicemail herkend, waardoor het vreemde nummer 9088888888 tevoorschijn kwam. Dit wordt nu opgepakt en aangepast, zodat dit weer gewoon goed verloopt. Er is dus geen sprake van fraude of iets dergelijks en de kosten die in rekening worden gebracht zijn hierin dan ook terecht. Excuus voor de verwarring, hopelijk is alles nu opgehelderd!

Mochten er nog vragen zijn, laat het ons weten!

Reageer