Beantwoord

wasrom hebben we maar elke dag 5 gb bij een onbeperkt abonnement

• 24 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 724 Bekeken

Goeiedag,

ik heb een vraag waar als we een onbeperkt abonnement hebben met internet dat we maar elke dag maar 5 gb internet krijgen en daarna elke keer moet (wel gratis) bijkopen kan je toch beter dat je echt onbeperkt hebt

icon

Beste antwoord door Seccie 24 oktober 2020, 09:48

Goedemorgen, 

Deze vraag heb ik al eerder voorbij zien komen. Ik neem even het antwoord hieronder voor je over. 

Hoi Sander,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen wat er op folders, websites en andere reclame dingen staat van T-Mobile. Unlimited abonnement heeft onbeperkt internet. Maar om fraude tegen te gaan hebben ze er voor gekozen dat je na je eerste 5GB elke keer opnieuw 1GB moet opvragen om verder te kunnen gaan. Dus je hebt wel onbeperkt internet, alleen moet je elke keer een SMSje sturen om verder te kunnen.

Dat kan natuurlijk vervelend zijn, maar dit is ook te begrijpen van T-Mobile. Dus wat je zegt: Tis niet oneindig Tis 5g per maand, dat klopt natuurlijk helemaal niet. Zo ie zo is het niet per maand, maar per dag en je krijgt gewoon elke keer 1GB er bij, als je een smsje stuurt.

Ook jij hebt dus onbeperkt als je Unlimited hebt genomen.
Fijne dag nog en veel plezier met zoveel GB die je kan gebruiken!

bron:

Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is en wens je alvast een prettig weekend. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen, 

Deze vraag heb ik al eerder voorbij zien komen. Ik neem even het antwoord hieronder voor je over. 

Hoi Sander,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Waarschijnlijk heb je niet goed gelezen wat er op folders, websites en andere reclame dingen staat van T-Mobile. Unlimited abonnement heeft onbeperkt internet. Maar om fraude tegen te gaan hebben ze er voor gekozen dat je na je eerste 5GB elke keer opnieuw 1GB moet opvragen om verder te kunnen gaan. Dus je hebt wel onbeperkt internet, alleen moet je elke keer een SMSje sturen om verder te kunnen.

Dat kan natuurlijk vervelend zijn, maar dit is ook te begrijpen van T-Mobile. Dus wat je zegt: Tis niet oneindig Tis 5g per maand, dat klopt natuurlijk helemaal niet. Zo ie zo is het niet per maand, maar per dag en je krijgt gewoon elke keer 1GB er bij, als je een smsje stuurt.

Ook jij hebt dus onbeperkt als je Unlimited hebt genomen.
Fijne dag nog en veel plezier met zoveel GB die je kan gebruiken!

bron:

Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is en wens je alvast een prettig weekend. 

Zeg dan gewoon eerlijk dat jullie onzin verkopen ipv onbeperkt data.

Haal op z'n minst die idiote beperking van 1GB van die aanvullers af en zet die op 5 of 10GB. Of zorg ervoor dat je op de momenten dat je dat nodig hebt 5 of 10 aanvullers achter elkaar kan plakken. Deed Tele2 ook. We leven niet meer in het stenen tijdperk ten slotte. Daarbij pushen providers al jaren techniek en abonnementen die helemaal niet benut kunnen worden, laat staan ten volle. Met 4G ben je zo door je data heen. Met 4G+ nog sneller. En dat is oude generatie. Nu hebben we 5G. Wordt ook uitgebreid gepusht, met vermelding van de mogelijkheden van de techniek. 

Als ik bij een klant ben en ik moet een blob data downloaden of een image oid dan loop ik nu tegen beperkingen aan. Op kantoor of op locatie, ook onderweg, streamen ik en vele anderen tegenwoordig ook gewoon YouTube of Spotify of andere diensten continue. Via mobiel. Daar zijn die dingen en diensten dan ook voor bedoeld.

Als providers na al die jaren binnen deze tak van sport met alles wat daarbij komt kijken ondanks het pushen van dergelijke technieken, producten en diensten nog steeds last hebben van overbelasting dan schieten de providers simpelweg tekort anno 2020, bijna 2021, niet de gebruikers.

Als mensen van de op dit moment gangbare diensten gebruik willen maken zonder beperkingen dan kan dat dus nog steeds niet en ik heb na 25 jaar in dit vakgebied zomaar het idee dat daar geen technische maar commerciële belangen achter schuil gaan. Zeker al het bovenstaande in overweging nemende.

Juridisch valt dat gewoon onder dwaling. Het is namelijk ook niet alsof men met een spiksplinternieuw fenomeen te maken heeft.

Verander die aanvullers naar 10GB met aanvullers van nog eens 10GB. Mensen die het nodig hebben lopen zo niet tegen vreemde euvels aan en mensen die het niet nodig hebben gebruiken het toch niet. Als "misbruik" een valide argument zou zijn dan is die infrastructuur om in te grijpen er natuurlijk gewoon. Is ook nooit ergens anders geweest. Tegenwoordig zitten die opties zelfs al in de huis- tuin- en keukenrouters.

Stop met onzin verkopen en technisch en juridisch ongeldige argumenten te misbruiken om marketing- en commerciële redenen.

Het gaat straks gewoon weer net zo zijn als hoe dat met sms/roaming is gegaan. Dan grijpt de rechter of overheid een keertje in en hebben providers het nakijken weer, verdienen ze helemaal niets. Als ze zelf die grijze massa even een beetje laten werken en zelf wat meer met de tijd meegaan, zeker gezien wat er gepusht wordt, dan kunnen ze die controle zelf nog een beetje in de hand houden...en anders wordt dat vanzelf weer helemaal ontnomen via een andere weg. Staan ze met lege handen. Schijnt heel moeilijk te zijn, dergelijke inzichten opdoen.

Reageer